Bankacılık ve Sigortacılık
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: URC204
Ders İsmi: Türk Dili
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
4 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR ELAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yüksek öğrenim gören her gence anadilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek. Dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek.
Dersin İçeriği: Türkçeyi doğru kullanma, mesleki veya meslek dışı metinleri sorunsuz okuyabilme, başarılı sözlü ve yazılı anlatım.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerinin öğrenilmesi.
2) Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kuralların öğrenilmesi.
3) Kompozisyonla ilgili genel bilgiler, kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - Dil nedir - Dilin doğuşu - Dilin türleri - Dil ve iletişim - Dil ve düşünce - Dil ve kültür - Yeryüzündeki Diller - Yapı Bakımından Diller - Türkçenin Zenginliği - Türkçenin Kuralları - Doğan Aksan, Türkçenin Sözvarlıgı, Engin Yayınları, Ankara. - Doğan Aksan, Türkçenin Gücü, Bilgi Yayınevi, 4. Basım, Ankara. - Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık - Baki Asiltürk, Yazılı Anlatım, Metin İnceleme ve Oluşturma - Çağdaş Türk Dili / Süer Eker
2) - Anlatım Özellikleri - Anlatım Türleri - Düşünceyi Geliştirme Yolları - Metin İnceleme - Yazıyı Planlama Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık. - Türk Dil Kurumu, İmla Kılavuzu, Ankara.
3) - Yazma Aşaması - Paragraf - Sayıların Yazılışı - Birleşik Sözcüklerin Yazılışı - Ayrı Yazılan Birleşik Sözcükler - Türk Dil Kurumu, İmla Kılavuzu, Ankara - Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt Papatya Yayıncılık - Baki Asiltürk, Yazılı Anlatım, Metin İnceleme ve Oluşturma
4) - Bazı Ek ve Bağlaçların Yazımı - Gün, Ay ve Tarihlerin Yazılışı - Ses Bilgisi - Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları TDK, İmla Kılavuzu, Ankara - T. Nejat Gencan, Dilbilgisi, Ayraç Yayınları, Ankara. - Dil Derneği, Yazım Kılavuzu, 4. Baskı, Ankara 2000.
5) - Etkili Konuşma - Gündelik Konuşma - Tek Kişilik Konuşmalar - Kitle Konuşmaları - Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları - TDK, İmla Kılavuzu, Ankara - Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık
6) Dil Bilgisi (isim, fiil, sıfat, zamir) - Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları - T. Nejat Gencan, Dilbilgisi, Ayraç Yayınları, Ankara. - Dil Derneği, Yazım Kılavuzu, 4. Baskı, Ankara 2000.
7) Dil Bilgisi (zarf, edat, bağlaç) - Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları - T. Nejat Gencan, Dilbilgisi, Ayraç Yayınları, Ankara. - Dil Derneği, Yazım Kılavuzu, 4. Baskı, Ankara 2000.
8) - Cümlenin Öğleleri - Ara değerlendirme 1 - Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık - Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları
9) Anlatım Bozukluğu - Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt Papatya Yayıncılık - Baki Asiltürk, Yazılı Anlatım, Metin İnceleme ve Oluşturma
10) Öğretici Metinler (dilekçe, mektup, rapor, tutanak) - Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları - T. Nejat Gencan, Dilbilgisi, Ayraç Yayınları, Ankara. - Dil Derneği, Yazım Kılavuzu, 4. Baskı, Ankara 2000.
11) Öğretici Metinler (Eleştiri, Sohbet, Anı, Günlük) Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları
12) Öğretici Metinler (Yaşam Öyküsü, Deneme , Fıkra) Ara değerlendirme 2 Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık
13) Şiir Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık
14) Genel tekrar .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu, Ankara.
- Türk Dil Kurumu, İmla Kılavuzu, Ankara
- Yusuf Çotuksöken, Meslek Yüksekokulları için Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık
- Mustafa Durmuş, Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yayınları
Diğer Kaynaklar: - Doğan Aksan, Türkçenin Sözvarlıgı, Engin Yayınları, Ankara.
- Baki Asiltürk, Yazılı Anlatım, Metin İnceleme ve Oluşturma
- Doğan Aksan, Türkçenin Gücü, Bilgi Yayınevi, 4. Basım, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Bankacılık ve sigortacılık ile alakalı temel kavramları uygulayabilme yetkinliğine sahip olabilmek ve çalışma hayatında etkin şekilde kullanabilmek.
2) Bankacılık ve sigortacılık hukuk mevzuatına hakim olabilmek ve işini mevzuata uygun yasal çerçevede yapabilmek.
3) İşinin gerektirdiği ölçüde bilgisayar ve bilgisayar programlarını en etkin şekilde kullanabilmek.
4) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olabilmek.
5) Ticari faaliyetlerde karşılaştığı sorunlara pratik çözüm bulabilmek ve karar verebilme yetisine sahip olabilmek.
6) İş yaşamında etkili iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olabilmek.
7) Türkiye ve dünya borsalarına hakim olabilmek ve sermaye piyasalarında aktif görev alabilmek.
8) Ekonomiyi mikro ve makro açılardan analiz edebilmek ve öngörülerde bulunabilmek.
9) Bankacılık ve sigortacılık konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olabilmek.
10) Finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek,yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açabilmek ve işyerinde çalıştırabilecek nitelikli ara insan gücünü yetiştirebilmeyi sağlayabilmek.
11) Ana dilini etkin kullanabilecek,tarihini bilen,bugününe hakim ve geleceğe ışık tutacak bireyler yetiştirebilmek.
12) İlgili kurumlarda yönetim kademesi ve yönetici konumunda görev alabilme kabiliyetine sahip olabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve sigortacılık ile alakalı temel kavramları uygulayabilme yetkinliğine sahip olabilmek ve çalışma hayatında etkin şekilde kullanabilmek.
2) Bankacılık ve sigortacılık hukuk mevzuatına hakim olabilmek ve işini mevzuata uygun yasal çerçevede yapabilmek.
3) İşinin gerektirdiği ölçüde bilgisayar ve bilgisayar programlarını en etkin şekilde kullanabilmek.
4) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olabilmek.
5) Ticari faaliyetlerde karşılaştığı sorunlara pratik çözüm bulabilmek ve karar verebilme yetisine sahip olabilmek.
6) İş yaşamında etkili iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olabilmek.
7) Türkiye ve dünya borsalarına hakim olabilmek ve sermaye piyasalarında aktif görev alabilmek.
8) Ekonomiyi mikro ve makro açılardan analiz edebilmek ve öngörülerde bulunabilmek.
9) Bankacılık ve sigortacılık konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olabilmek.
10) Finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek,yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açabilmek ve işyerinde çalıştırabilecek nitelikli ara insan gücünü yetiştirebilmeyi sağlayabilmek.
11) Ana dilini etkin kullanabilecek,tarihini bilen,bugününe hakim ve geleceğe ışık tutacak bireyler yetiştirebilmek. 5
12) İlgili kurumlarda yönetim kademesi ve yönetici konumunda görev alabilme kabiliyetine sahip olabilmek.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100