Elektronörofizyoloji
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCH107
Ders İsmi: Tıbbi Terminoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. VEDAT ATAY
Dersi Veren(ler): NESRİN ÖZDİL
Öğr.Gör. ŞEMSETTİN AKGÜL
Prof. Dr. VEDAT ATAY
Öğr.Gör. ÜMRAN GÖRÜGEN
Dr. Öğr. Üyesi MERAL ÖZER
Öğr.Gör. AHMET RASİM ÖZDEMİR
Öğr.Gör. FEHMİ ALMALI
Öğr.Gör. MİRCAN MİROĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kesitsel radyolojik anatomiyi kesitsel bazda güncel teknolojik gelişmelere uygun modern hatlarıyla inceleyerek aynı zamanda ilgili sistem ve organların temel fizyolojisini birlikte özümseyip teorik temelli pratik bilgilerle desteklenmiş bir program ile mesleki yeterliliğe en iyi şekilde hazırlanmak
Dersin İçeriği: Tıbbi terimleri meydana getiren temel öğeler; insan yapısına ilişkin temel tanım ve terimler; vücut sistemleri (hareket, solunum, sindirim, sinir, üreme, iç salgı, boşaltım, kalp-dolaşım) ve organlarına ait temel terminoloji; hastalıklar ile ilgili temel bilgi ve terimler öğretilmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tıbbi terminolojinin disiplinler arası ve kurum içi kullanımının önemini bilir ve gerektiği gibi kullanabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İnsan vücudu ve hastalıklarla ilgili temel tanım ve kavramları bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Sistemlere ilişkin tıbbi terminolojiyi bilir.
2) Tıbbi terminolojiye ait elemanları tanır.
3) Alanı ile ilgili tıbbi terminolojide yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alanı için gereken düzeyde terminolojiyi bilir.
2) Alanında karşılaştığı tıbbi terimleri tanır ve anlamlandırabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, temel tanım ve kavramlar 1. Radyolojik Anatominin Temelleri, 2018. Tuba Selçuk Can, Murat Dündar, Yıldıray Savaş, Sercan Çetinkaya. Kongre Kitapevi 2. Sağlık Bilimleri için Temel Fizyoloji, 2016. Halis Köylü. İstanbul Tıp Kitapevi
2) İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimler,Hastalıklara ilişkin genel bilgiler ve hastalıkların sınıflandırılması. Power point sunum 1. Radyolojik Anatominin Temelleri, 2018. Tuba Selçuk Can, Murat Dündar, Yıldıray Savaş, Sercan Çetinkaya. Kongre Kitapevi 2. Sağlık Bilimleri için Temel Fizyoloji, 2016. Halis Köylü. İstanbul Tıp Kitapevi
3) Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler Powerpoint sunum
4) Kökler Powerpoint sunum
5) Önekler , Sonekler Powerpoint sunum
6) Hareket sistemine ilişkin terimler 1. Radyolojik Anatominin Temelleri, 2018. Tuba Selçuk Can, Murat Dündar, Yıldıray Savaş, Sercan Çetinkaya. Kongre Kitapevi 2. Sağlık Bilimleri için Temel Fizyoloji, 2016. Halis Köylü. İstanbul Tıp Kitapevi
7) Solunum sistemine ilişkin terimler 1. The Basics of Radiological Anatomy, 2018. Tuba Selçuk Can, Murat Dundar, Yıldıray Savaş, Sercan Çetinkaya. Congress Bookstore 2. Basic Physiology for Health Sciences, 2016. Halis Köylü. Istanbul Medical Bookstore Powerpoint sunum
8) Kardiyovasküler sisteme ilişkin terimler 1. Radyolojik Anatominin Temelleri, 2018. Tuba Selçuk Can, Murat Dündar, Yıldıray Savaş, Sercan Çetinkaya. Kongre Kitapevi 2. Sağlık Bilimleri için Temel Fizyoloji, 2016. Halis Köylü. İstanbul Tıp Kitapevi
9) Sindirim sistemine ilişkin terimler; kan ve kan yapıcı organ terimleri 1. Radyolojik Anatominin Temelleri, 2018. Tuba Selçuk Can, Murat Dündar, Yıldıray Savaş, Sercan Çetinkaya. Kongre Kitapevi 2. Sağlık Bilimleri için Temel Fizyoloji, 2016. Halis Köylü. İstanbul Tıp Kitapevi
10) İç salgı ve metabolizma bozukluklarına ilişkin terimler 1. Radyolojik Anatominin Temelleri, 2018. Tuba Selçuk Can, Murat Dündar, Yıldıray Savaş, Sercan Çetinkaya. Kongre Kitapevi 2. Sağlık Bilimleri için Temel Fizyoloji, 2016. Halis Köylü. İstanbul Tıp Kitapevi
11) Ürogenital sistem, doğum ve kadın hastalıklarına ilişkin terimler 1. Radyolojik Anatominin Temelleri, 2018. Tuba Selçuk Can, Murat Dündar, Yıldıray Savaş, Sercan Çetinkaya. Kongre Kitapevi 2. Sağlık Bilimleri için Temel Fizyoloji, 2016. Halis Köylü. İstanbul Tıp Kitapevi
12) Göz ve kulağa ilişkin terimler. 1. Radyolojik Anatominin Temelleri, 2018. Tuba Selçuk Can, Murat Dündar, Yıldıray Savaş, Sercan Çetinkaya. Kongre Kitapevi 2. Sağlık Bilimleri için Temel Fizyoloji, 2016. Halis Köylü. İstanbul Tıp Kitapevi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Giriş, temel tanım ve kavramlar, İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimler, Hastalıklara ilişkin genel bilgiler ve hastalıkların sınıflandırılması, Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler, Kökler, Önekler , Sonekler, Hareket sistemine ilişkin terimler, Solunum sistemine ilişkin terimler, Kardiyovasküler sisteme ilişkin terimler, Sindirim sistemine ilişkin terimler; kan ve kan yapıcı organ terimleri, İç salgı ve metabolizma bozukluklarına ilişkin terimler, Ürogenital sistem, doğum ve kadın hastalıklarına ilişkin terimler, Göz ve kulağa ilişkin terimler
Diğer Kaynaklar: Introduction, basic definitions and terms of human structure, General information about diseases and classification of diseases, Elements bringing medical terms to life, Roots, Prefixes, Suffixes, Terminals related to movement system, Terms related to respiratory system, Terms related to cardiovascular system, Terms related to the digestive system; Blood and blood forming organ terms, Endocrine and metabolic disorders, Urogenital system, Birth and gynecological terms, Eye and ear terms.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

6

3

5

7

Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır
2) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır.
3) Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. Beyin sapı uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar, Görsel uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar,
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
6) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
7) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır 5
2) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. 5
3) Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. Beyin sapı uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar, Görsel uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar, 5
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
5) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 5
6) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
7) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100