Bankacılık ve Sigortacılık
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BAI105
Ders İsmi: Pazarlama İlkeleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BATUHAN MEDETOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi RAHŞAN PEKTAŞ
Öğr.Gör. BATUHAN MEDETOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersi alan öğrencilere; bir işletme fonksiyonu olan pazarlamanın anlamı, temel kavramları, ve ilkeleri konusunda bilgi ve beceri kazandırarak pazarlamanın ekonomik sistem içerisindeki yeri ve önemini kavratabilmek dersin amacına işaret etmektedir.
Dersin İçeriği: Pazarlamanın temel kavramları, pazarlamanın mikro ve makro çevresi, pazarlama fırsatlarının ve tüketici davranışlarının analizi, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, pazarlama karması ve pazarlama stratejileri vb. konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Pazarlamanın tanımını ve temel kavramlarını kavrayabilmek.
2) Pazarlamanın mikro ve makro çevre unsurlarını tanıyabilmek.
3) Tüketici davranışlarını inceleyerek, pazardaki değerlendirilebilir fırsatların analizini yapabilmek.
4) Pazarlama bilgi sistemlerini kullanabilme ve pazar araştırması yapabilme.
5) Pazarlama yöneticisinin asli görevlerinnden olan; pazar araştırması, pazarı bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma faaliyetlerini kavrayabilme.
6) Temel pazarlama karması(4P) elemanlarını öğrenme ve hedef pazara uygulayabilme.
7) Temel pazarlama stratejileri hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilme.
8) Pazarlama faaliyetlerinin etkinliği için pazarlama denetimi konusunu kavrayabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlamanın tanımı ve temel kavramlar Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
2) Pazarlamanın mikro ve makro çevre unsurları Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
3) Pazar fırsatlarının analizi Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
4) Tüketici davranışlarının analizi Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
5) Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
6) Pazar bölümlendirme Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
7) Hedef pazar seçimi ve konumlandırma Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
8) Ara sınav -
9) Pazarlama karması 1: ürün, fiyatlandırma Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
10) Pazarlama karması 2: dağıtım, tutundurma Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
11) Pazarlama stratejileri- I Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
12) Pazarlama stratejileri -II Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
13) Pazarlama çabalarının denetimi Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU
14) Genel dönem sonu değerlendirmesi Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer TORLAK, Yrd.Doç.Dr. Müjdat ÖZMEN Pazarlama Yönetimi, Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN Yrd.Doç.Dr. Elif EROĞLU

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. İsmet MUCUK,
‘Gerilla Pazarlama Devrimi’ , Mark Joyner, MediaCat Yayınları,
'AğızdanAğıza Pazarlama’, Yusuf Karaca,
‘Sosyal Pazarlama’, Zeliha Eser & F.Bahar Özdoğan,
Nöro Marketing Patrick Renvoise

Diğer Kaynaklar:
Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Remzi Altunışık, Şuayıp Özdemir, Ömer Torlak.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Bankacılık ve sigortacılık ile alakalı temel kavramları uygulayabilme yetkinliğine sahip olabilmek ve çalışma hayatında etkin şekilde kullanabilmek.
2) Bankacılık ve sigortacılık hukuk mevzuatına hakim olabilmek ve işini mevzuata uygun yasal çerçevede yapabilmek.
3) İşinin gerektirdiği ölçüde bilgisayar ve bilgisayar programlarını en etkin şekilde kullanabilmek.
4) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olabilmek.
5) Ticari faaliyetlerde karşılaştığı sorunlara pratik çözüm bulabilmek ve karar verebilme yetisine sahip olabilmek.
6) İş yaşamında etkili iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olabilmek.
7) Türkiye ve dünya borsalarına hakim olabilmek ve sermaye piyasalarında aktif görev alabilmek.
8) Ekonomiyi mikro ve makro açılardan analiz edebilmek ve öngörülerde bulunabilmek.
9) Bankacılık ve sigortacılık konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olabilmek.
10) Finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek,yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açabilmek ve işyerinde çalıştırabilecek nitelikli ara insan gücünü yetiştirebilmeyi sağlayabilmek.
11) Ana dilini etkin kullanabilecek,tarihini bilen,bugününe hakim ve geleceğe ışık tutacak bireyler yetiştirebilmek.
12) İlgili kurumlarda yönetim kademesi ve yönetici konumunda görev alabilme kabiliyetine sahip olabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve sigortacılık ile alakalı temel kavramları uygulayabilme yetkinliğine sahip olabilmek ve çalışma hayatında etkin şekilde kullanabilmek.
2) Bankacılık ve sigortacılık hukuk mevzuatına hakim olabilmek ve işini mevzuata uygun yasal çerçevede yapabilmek.
3) İşinin gerektirdiği ölçüde bilgisayar ve bilgisayar programlarını en etkin şekilde kullanabilmek.
4) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olabilmek.
5) Ticari faaliyetlerde karşılaştığı sorunlara pratik çözüm bulabilmek ve karar verebilme yetisine sahip olabilmek. 1
6) İş yaşamında etkili iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olabilmek. 5
7) Türkiye ve dünya borsalarına hakim olabilmek ve sermaye piyasalarında aktif görev alabilmek.
8) Ekonomiyi mikro ve makro açılardan analiz edebilmek ve öngörülerde bulunabilmek.
9) Bankacılık ve sigortacılık konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olabilmek.
10) Finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek,yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açabilmek ve işyerinde çalıştırabilecek nitelikli ara insan gücünü yetiştirebilmeyi sağlayabilmek.
11) Ana dilini etkin kullanabilecek,tarihini bilen,bugününe hakim ve geleceğe ışık tutacak bireyler yetiştirebilmek.
12) İlgili kurumlarda yönetim kademesi ve yönetici konumunda görev alabilme kabiliyetine sahip olabilmek. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100