Elektronörofizyoloji | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ENP102 | ||||||||
Ders İsmi: | Klinik Nörofizyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | NESRİN ÖZDİL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | EEG'nin temel prensipleri, video/EEG monitorizasyonun klinik kullanım endikasyonları, beyin uyarılmış potansiyelleri ve sinir ileti çalışmalarının temel ilkelerini tanımlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; 1. Elektrofizyoloji Terminoloji,2. Sinir sistemi anatomisi (kendileri),3. EMG’ye giriş: Sinir iletim ölçüm teknikleri: genel prensipler, iğne EMG, duysal ve motor iletim teknikleri,4. F dalgası, H refleksi (kendileri senkop, kalp ve solunum durması),5. Blink refleks,6. Repetitif sinir stimülasyonu,7. Uyarılmış potansiyeller (SEP, VEP, BAEP),8. EEG çekimine hazırlık: Elektrot yerleştirme, çekim montajları I,9. EEG çekimine hazırlık: Elektrot yerleştirme, çekim montajları II,10.Artefaktlar, artefakt önleme, artefaktalrı giderme,11.Anormal EEG patternleri,12.EEG’de aktivasyon yöntemleri,,13.Normal EEG ve normal EEG varyantları,14.Sinir ileti çalışmalarında klinik endikasyonlar ve hasta kayıt örnekleri; konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sinir Sistemi Anatomisi & Periferik Sinirler | |
2) | Sinir Hücresi & Sinapslar & Sinir İletisi | |
3) | Elektrofizyoloji Laboratuvarı ve Aygıtlar: Hastanın teknisyen tarafından çekime hazırlanması | |
4) | Ödev Sunumu: Uluslararası 10-20 Sistem, Montaj ve Elektrot Kullanımı | |
5) | Laboratuvar | |
6) | EEG Aktivasyon Yöntemleri | |
7) | Laboratuvar | |
8) | Normal EEG Dalgaları & Artefaktlar | |
9) | Anormal EEG Bulguları & EEG Nöbet Örnekleri | |
10) | EEG örnekleri & Video EEG | |
11) | Laboratuvar | |
12) | Çocuk EEG & EEG Nöbet Örnekleri | |
13) | Uyarılmış Potansiyeller (VEP, SEP, BAEP) | |
14) | Uyarılmış Potansiyeller (VEP, SEP, BAEP) |
Ders Notları / Kitaplar: | İÜ Tıp Fakültesi Nöroloji e-ders kitabı, N.G. Şirin, N. Bebek, B. Baykan Fisher RS, Acevedo C, Arzimanoglou A, ve ark. ILAE official report: a practical clinical definition of epilepsy. Epilepsia 2014;55(4):475-482. Sacco RL, Adams R, Albers G, Alberts MJ, Benavente O, Furie K, Goldstein LB, Gorelick P, Halperin J, Harbaugh R, Johnston SC, Katzan I, Kelly-Hayes M, Kenton EJ, Marks M, Schawamm LH, Tomsick T. Guidelines for prevention of stroke or transient ischemic attack. Stroke. 2006; 37: 577–617 |
Diğer Kaynaklar: | N.G. Şirin, N. Bebek, B. Baykan Tatum WO, Rubboli G, Kaplan PW, ve ark. Clinical utility of EEG in diagnosing and monitoring epilepsy in adults. Clin Neurophysiol 2018;129(5):1056-1082. O. Çoban, E. Ekizoğlu, s. Bahar, G. Bakaç, R. Tuncay, M. Sezgin, N. Yeşilot, Y. Krespi Special report from the National Institute of Neurological Disorders and Stroke. Classification of cerebrovascular diseases III. Stroke 1990; 21:637-676 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | ||||||
2) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
3) Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. Beyin sapı uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar, Görsel uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar, | ||||||
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
6) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | 5 |
2) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | 4 |
3) | Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. Beyin sapı uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar, Görsel uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar, | 5 |
4) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 5 |
5) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 4 |
7) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |