Elektronörofizyoloji
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ENP104
Ders İsmi: Kognitif Nörofizyoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 2 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SEVDA DAĞCIOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SEVDA DAĞCIOĞLU
NESRİN ÖZDİL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Merkez sinir sisteminde beynin yüksek fonksiyonlarının nörobiyolojik temellerini, bu süreçlerde rol oynayan merkez sinir sistemi bölgelerinin integratif faaliyetlerini açıklamaktır
Dersin İçeriği: Beynin kognitif yetenekleri, kognitif süreçlerin nöral reprezantasyonları, öğrenme ve bellek süreçlerinin hücresel temeli ve plastisite kavramı anlatılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kognitif süreçlerin hücresel, moleküler temelinin ve işlevsel anatomisini bilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Görsel ve işitsel algı hakkında bilgi sahibidir
2) Dikkat, yürütücü işlevler, öğrenme, kısa ve uzun süreli bellek, çalışma belleği, dil gibi yüksek seviyeli mental süreçlerin fizyolojik mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Davranışın fizyolojik temelleri,Kognitif nörofizyolojiye giriş
2) Davranışın fizyolojik temelleri,Kognitif nörofizyolojiye giriş
3) Serebral Asimetri
4) Motor Asimetri
5) Uzaysal ve sözel işlem
6) Kognitif nörofizyoloji metodları
7) Kognitif nörofizyolojide dikkat
8) Vize
9) Kognitif nörofizyoloji metodları
10) Görsel dikkat eksikliği
11) Hemispasyal ihmal
12) Seçici dikkat ve oryantasyon
13) Algı ve kodlama
14) Yüksek seviyeli algısal işlemler
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır
2) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır.
3) Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. Beyin sapı uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar, Görsel uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar,
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
6) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
7) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır 5
2) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. 5
3) Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. Beyin sapı uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar, Görsel uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar, 5
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 5
5) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 2
6) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
7) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100