Moda Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FAD101 | ||||||||
Ders İsmi: | Moda Resmi ve İllüstrasyonları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ESRA ÖĞÜLMÜŞ ÖZKUM | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ESRA ÖĞÜLMÜŞ ÖZKUM |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Moda tasarım öğrencilerinin kadın ve erkek siluet özelliklerinin öğretilmesi. Öğrencilere artistik ve gerçek oranlı beden hakkında bilgi verilmesi. Moda çizimi yapılırken kullanılan malzemelerin öğretilmesi ve bu malzemeler ile çizim, renklendirme çalışmaları yapılması. |
Dersin İçeriği: | insan anatomisi figür çizimi moda illüstrasyon kavramı kadın ve erkek vücut oranları altın oranlı beden tanımlamaları illüstrasyon renklendirme teknikleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtılması ve dersin öğrencilere vereceği becerilerin anlaşılması | |
2) | Moda Resmi gibi ders ile ilişkili Tanımlamaların yapılması - kadın ve erkek siluet oranları hakkında bilgi verilmesi | |
3) | Moda Resminde Temel İlke ve Yöntemlerin öğretilmesi ve bunlara yönelik örnek çalışmaların gösterilmesi | |
4) | Giysi çizimi ile ilgili teknik bilgilerin verilmesi | |
5) | Canlı bir obje ve duruşun bakılarak çizilmesi | |
6) | Artistik çizim hazırlama becerisi ve oranlarının öğretilmesi | |
7) | Çizimde kullanılacak kâğıt, kalem ve boyama malzemelerinin öğretilmesi ve edinilmesi | |
8) | Renklendirme çalışmaları ile ilişkili örnek videoların izlenmesi | |
9) | Öğrencilerin kendi figürlerini oluşturarak bu figürler üzerinden deforme ve yeni stiller oluşturmalarının öğretilmesi | |
10) | Çizim yöntemleri ve renklendirme uygulamaları | |
11) | Artistik çizim üzerine giysi giydirme ve gölgelendirme çalışmaları | |
12) | Özgün siluet oluşturma çalışmaları | |
13) | Farklı teknikler ile renklendirme çalışmaları | |
14) | Farklı teknikler ile renklendirme çalışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | J.Hopkins “Moda Tasarımında Moda Çizimi” Literatür (2013) İstanbul Çizim sanatı serisi-4\ Giovanni Civardi |
Diğer Kaynaklar: | Moda illüstrasyonları\ Anna Kiper Baş Naciye “Moda İllustrasyonu” Yapa yayınları (1981) İstanbul |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme | |||||||||||||
2) Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | |||||||||||||
3) Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi | |||||||||||||
4) Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |||||||||||||
5) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama | |||||||||||||
6) Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme | |||||||||||||
7) Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
8) Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi | |||||||||||||
9) Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme | |||||||||||||
10) İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma | |||||||||||||
11) Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme | |||||||||||||
12) Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
13) Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi | |||||||||||||
14) Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme | |
2) | Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | |
3) | Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi | |
4) | Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |
5) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama | |
6) | Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme | |
7) | Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme | |
8) | Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi | |
9) | Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme | |
10) | İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma | |
11) | Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme | |
12) | Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme | |
13) | Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi | |
14) | Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 80 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |