Moda Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FAD104
Ders İsmi: Moda Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ESRA ÖĞÜLMÜŞ ÖZKUM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ESRA ÖĞÜLMÜŞ ÖZKUM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Giysi tasarımı ve üretimi süreçlerinin öğrenci tarafından anlaşılması ve sürecin pratik edilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma ve tasarım, hikâye ve renk panosu oluşturma, eskiz çizimlerin yapılması ve anlaşılması hedeflenmektedir. Giysi tasarımında teknik çizim hazırlanması ve öğrenilmesi üzerine teknik bilgiler ve uygulamalar yapılmaktadır.
Dersin İçeriği: moda ile ilgili terimler
Tasarım süreci
Giysi tasarımı
Tasarım sürecinde malzemeler
Tekstil yüzeyleri
Koleksiyonun tanımlanması
Hikaye panosunun oluşturulması

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) moda terimleri anlabilme, ders hakkında bilgi sahibi olabilme
2) moda tasarım sürecinde Tasarımın sınırlılıklarının tanımlayabilme
3) konsepti tanımlar ve özgün konseptler bulur
4) Belirlenen tasarımı tamamlayan koleksiyon çizimleri yapabilme
5) hikaye panosu hazırlayabilme, içeriğin öğrenilmesi
6) Hikaye panosu ve piyasa araştırmalarına göre eskizler oluşturabilir
7) tasarladığı tasarımı ürüne dönüştürebilir
8) tasarımının sunumunu yapabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin işleyişi hakkında bilgi verilmesi Tasarım ve moda kavramlarının anlaşılması
2) konsept kavramının öğretilmesi ve süreç üzerine konsept araştırması yapılması
3) -Hikaye panosunun anlaşılması, Profesyonel defile izlenimi, Piyasa Analizi
4) konsept ile ilişkili Eskiz çizimlerin yapılması
5) koleksiyon kavramının anlaşılması
6) malzemenin tanımlanması ve tasarıma uygun malzeme araştırılması
7) moda paftasının öğretilmesi ve Artistik çizimlerin yapılması
8) vize haftası ve pafta çalışmalarının devamı
9) pafta çizimlerinin tamamlanması
10) malzemelerin temin edilmesi ve kalıp aşaması
11) deneme ürün hazırlanması
12) prototip ürün düzeltme aşaması
13) gerçek ürün kesin ve dikim aşaması
14) gerçek ürün dikimin tamamlanması ve styling çalışması
16) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Baş Naciye, “Moda İllüstrasyonu” Yapa Yayınları,(1981)-İstanbul
J.Hopkins, “Moda Tasarımında Moda Çizimi “Literatür (2013)-, İstanbul
J. McAssey, C. Buckley “Moda Tasarımında Stil Yaratmak “(2013) Literatür, İstanbul
Diğer Kaynaklar: İ. Tunalı, ‘’Tasarım Felsefesi’’, Yem yayınları, (2012), İstanbul

A.T. Gürsoy, ‘’Giyim Kültürü ve Moda’’, Türkiye Tekstil Sanayi İşverenleri Sendikası, (2010), İstanbul
Carr,H. ve Pomeroy, J. ‘’Fashion Design and Product Development’’, BlackwellScience LTD., ( 1992).UK.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme
2) Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme
3) Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi
4) Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
5) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama
6) Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme
7) Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme
8) Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi
9) Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme
10) İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma
11) Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme
12) Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme
13) Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi
14) Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme
2) Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme
3) Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi
4) Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
5) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama
6) Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme
7) Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme
8) Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi
9) Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme
10) İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma
11) Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme
12) Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme
13) Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi
14) Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Final 1 % 80
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100