Moda Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FAD104 | ||||||||
Ders İsmi: | Moda Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ESRA ÖĞÜLMÜŞ ÖZKUM | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ESRA ÖĞÜLMÜŞ ÖZKUM |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Giysi tasarımı ve üretimi süreçlerinin öğrenci tarafından anlaşılması ve sürecin pratik edilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma ve tasarım, hikâye ve renk panosu oluşturma, eskiz çizimlerin yapılması ve anlaşılması hedeflenmektedir. Giysi tasarımında teknik çizim hazırlanması ve öğrenilmesi üzerine teknik bilgiler ve uygulamalar yapılmaktadır. |
Dersin İçeriği: | moda ile ilgili terimler Tasarım süreci Giysi tasarımı Tasarım sürecinde malzemeler Tekstil yüzeyleri Koleksiyonun tanımlanması Hikaye panosunun oluşturulması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin işleyişi hakkında bilgi verilmesi Tasarım ve moda kavramlarının anlaşılması | |
2) | konsept kavramının öğretilmesi ve süreç üzerine konsept araştırması yapılması | |
3) | -Hikaye panosunun anlaşılması, Profesyonel defile izlenimi, Piyasa Analizi | |
4) | konsept ile ilişkili Eskiz çizimlerin yapılması | |
5) | koleksiyon kavramının anlaşılması | |
6) | malzemenin tanımlanması ve tasarıma uygun malzeme araştırılması | |
7) | moda paftasının öğretilmesi ve Artistik çizimlerin yapılması | |
8) | vize haftası ve pafta çalışmalarının devamı | |
9) | pafta çizimlerinin tamamlanması | |
10) | malzemelerin temin edilmesi ve kalıp aşaması | |
11) | deneme ürün hazırlanması | |
12) | prototip ürün düzeltme aşaması | |
13) | gerçek ürün kesin ve dikim aşaması | |
14) | gerçek ürün dikimin tamamlanması ve styling çalışması | |
16) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Baş Naciye, “Moda İllüstrasyonu” Yapa Yayınları,(1981)-İstanbul J.Hopkins, “Moda Tasarımında Moda Çizimi “Literatür (2013)-, İstanbul J. McAssey, C. Buckley “Moda Tasarımında Stil Yaratmak “(2013) Literatür, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | İ. Tunalı, ‘’Tasarım Felsefesi’’, Yem yayınları, (2012), İstanbul A.T. Gürsoy, ‘’Giyim Kültürü ve Moda’’, Türkiye Tekstil Sanayi İşverenleri Sendikası, (2010), İstanbul Carr,H. ve Pomeroy, J. ‘’Fashion Design and Product Development’’, BlackwellScience LTD., ( 1992).UK. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme | |||||||||||||
2) Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | |||||||||||||
3) Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi | |||||||||||||
4) Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |||||||||||||
5) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama | |||||||||||||
6) Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme | |||||||||||||
7) Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
8) Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi | |||||||||||||
9) Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme | |||||||||||||
10) İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma | |||||||||||||
11) Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme | |||||||||||||
12) Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
13) Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi | |||||||||||||
14) Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme | |
2) | Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | |
3) | Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi | |
4) | Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |
5) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama | |
6) | Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme | |
7) | Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme | |
8) | Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi | |
9) | Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme | |
10) | İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma | |
11) | Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme | |
12) | Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme | |
13) | Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi | |
14) | Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 80 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |