Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (İ.Ö)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MDS101
Ders İsmi: Sağlık Kurumlarında İşletme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi OSMAN NAZİF HAZİNEDAR
Dersi Veren(ler):














Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bir işletmenin nasıl çalıştığı, hangi birimlerden oluştuğu, temel kavramları ve araçları, bir sistem olarak işletme ve işletme işlevleri, işletmecilik alanındaki temel kavramları açıklar . Sağlık kurumlarının kuruluş ve yönetim süreçlerinin anlaşılmasını öğretmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği: Bir işletmenin nasıl çalıştığı, hangi birimlerden oluştuğu, temel kavramları ve araçları, bir sistem olarak işletme ve işletme işlevleri, işletmecilik alanındaki temel kavramları açıklar ve öğrenilmesini amaçlar,

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tanışma ve İşletme Bilimi ile ilgili temel kavramlar
2) İşletme Bilimi ile ilgili temel  kavramlar
3) İşletme Bilim Dalı ve diğer  Bilim  Dalları  ile  ilişkisi,  İşletme  Yönetiminin  gelişimi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izlencesinin açıklanması, ders içeriği hakkında temel bilgiler, sisteminin açıklanması, işletme bilimi ile ilgili temel kavramların açıklanmasıdır. İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, 2018.
2) İşletmelerin  kuruluşla  ilgili  bazı  temel  kavramları,  genel  olarak  kuruluş  aşamaları , fizibilite  çalışmalarının önemi, denetim, yönetim ve karar verme, toplam kalite yönetimi İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, 2018.
3) İşletme Bilim Dalı ve diğer  Bilim  Dalları  ile  ilişkisi,  İşletme  Yönetiminin  Gelişimi. İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, 2018.
4) İşletmenin  bazı  özellikleri,  amaçları,  kaynakları  ve  çevresi. İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, 2018.
5) İşletmenin  Ekonomik  yapı  içindeki  yeri,  fonksiyonları  ve sorumlulukları. İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, 2018.
6) İşletmenin Çeşitleri İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, 2018.
7) İşletmelerin  Türkiye'de  Hukuki  yapılarına  göre  çeşitleri. İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, 2018.
8) ARA SINAV HAFTASI
10) İşletmede  büyüklük  ölçütleri,  büyüklüğü  etkileyen  faktörler  ve  optimum  işletme  büyüklüğü,  kapasite  kavramı  ve  kapasite  çeşitleri. İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, 2018.
11) İşletmelerin kuruluş yerinin  önemi ve optimum kuruluş  yeri  kavramı,  kuruluş  yerinin  seçimini  etkileyen  faktörler  ve  kuruluş  yeri  seçimi yöntemleri, organize  sanayi  bölgeleri  ve  sanayi  siteleri. İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, 2018.
12) Yönetimin  tanımı,  anlamı  ve  yönetim  fonksiyonları,  yönetim  kademeleri,  yönetici  becerileri  ve  planlama. İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, 2018.
13) Örgütleme,  yöneltme  ve  koordinasyon. İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, 2018.
14) Denetim, yönetim ve karar  verme,  toplam  kalite  yönetimi ve yönetimle ilgili  bazı  yeni  kavram  ve  teknikler. İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, 2018.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İsmet Mucuk, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, İstanbul 2018.
Diğer Kaynaklar: Anadolu Üniversitesi, Genel İşletme, Anadolu Üniversitesi Yayını,2018.
Doç. Dr. Hasan Tutar, İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık Ankara 2013

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince, bilgi ve birikime sahiptir.
2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır, mesleki ve etik değerleri ön planda tutarak çözüm önerileri geliştirir.
3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere dahil olur.
4) Diğer sağlık disiplinleri ile ortaklaşa çalışabilir.
5) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan ofis araç ve gereçleri ile bilişim teknolojilerini kullanır.
6) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
7) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
8) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu uygular.
11) Genel ahlaki değerlere ve mesleki etiğe önem verir.
12) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince, bilgi ve birikime sahiptir.
2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır, mesleki ve etik değerleri ön planda tutarak çözüm önerileri geliştirir.
3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere dahil olur.
4) Diğer sağlık disiplinleri ile ortaklaşa çalışabilir.
5) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan ofis araç ve gereçleri ile bilişim teknolojilerini kullanır.
6) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
7) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
8) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu uygular.
11) Genel ahlaki değerlere ve mesleki etiğe önem verir.
12) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini ve deneyimlerini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100