Elektronörofizyoloji
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCH204
Ders İsmi: Sağlık Hizmetleri Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BEREN KARCI AKSAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BEREN KARCI AKSAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin, sağlık ve sağlık hizmetleri kavramlarına hakim olması, sağlık hizmetlerinin yönetimi konusunda temel bilgileri kazanması ve Türkiye'de sağlık hizmetlerinin yönetimini değerlendirebilmesini sağlamaktır
Dersin İçeriği: Sağlık hizmetinin özellikleri, Sağlık kurumları ve özellikleri, Türk Sağlık sistemi, Sağlık örgütlemesi, Sağlık hizmetlerinin yürütülmesi, koordinasyonu ve denetimi gibi konularda bilgi sahibi olunmasını ve mesleki bilgi ve becerilerin geliştirilmesinde bu bilgilerin kullanılmasını sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tanışma, Yönetim Kavramı , Sağlık Hizmetlerinde Yönetim Kavramı
2) Sağlık Nedir, Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri, Sınıflandırılması ve Fonksiyonları
3) Sağlık Nedir, Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri, Sınıflandırılması ve Fonksiyonları
4) Türk Sağlık sistemi, gelişimi ve örgütlenmesi
5) Hastanelerin Tanımı, Özellikleri, işlevleri ve sınıflandırılması
6) Hastanelerin Tanımı, Özellikleri, işlevleri ve sınıflandırılması
7) Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Yönetimi
8) Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi
9) Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi
10) Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Yönetim
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Sağlık Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi
2) Sağlık Hizmetlerinde Hakla İlişkiler ve iletişim
3) Sağlık Hizmetlerinde Hasta Hakları ve Etik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel tanışma, Yönetim Kavramı, Sağlık Hizmetlerinde Yönetim Kavramı
2) Sağlık ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri, Sınıflandırılması ve Fonksiyonları
3) Sağlık ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri, Sınıflandırılması ve Fonksiyonları
4) Türk Sağlık sistemi, gelişimi ve örgütlenmesi
5) Hastanelerin Tanımı, Özellikleri, işlevleri ve sınıflandırılması
6) Hastanelerin Tanımı, Özellikleri, işlevleri ve sınıflandırılması
7) Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Yönetimi
8) Sağlık Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Ara Sınav
9) Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi
10) Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi
11) Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Yönetim Ara Sınav
12) Sağlık Hizmetlerinde Hakla İlişkiler ve iletişim
13) Sağlık Hizmetlerinde Hasta Hakları ve Etik
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sağlık İşletmeleri Yönetimi Kitabı
Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Kitabı
Diğer Kaynaklar: Tengimlioğlu D., Işık O., Akbolat M. “Sağlık İşletmeleri Yönetimi” , Ekim 2018
Kavuncubaşı Ş., Yıldırım S. “Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi” 2010
Anadolu Üniversitesi Açık ders Kitabı,2020

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

9

10

11

8

12

13

Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır
2) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır.
3) Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. Beyin sapı uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar, Görsel uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar,
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
6) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
7) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır 3
2) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. 3
3) Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. Beyin sapı uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar, Görsel uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar, 3
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3
5) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 3
6) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 3
7) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100