İnternet ve Ağ Teknolojileri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CPP203 | ||||||||
Ders İsmi: | Veri Tabanı ve Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SARA AKAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. İBRAHİM DUMAN Öğr.Gör. ESRA ALKAYA KARAGÖL ŞAHİN AYDIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İş zekası alanında raporlama, analiz ve entegrasyon yöntem ve tekniklerinin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği: | MS SQL Raporlama Servislerine Giriş ve Etkili Sorgulamalar SQL Server Veri Araçları ile Raporlama Servisleri Tasarımı Rapor Hazırlama ve Rapor Nesnelerinin Uygulanması ve Oluşturulması Kullanıcı Tanımlı .NET Kodları ile Raporlama ve Raporların Yayınlanması Raporların Yönetilmesi ve Rapor Güvenliği MS SQL Integration Servislerine Giriş, BIDS ve SSMS Yönetim Araçlarına Bağlanma, Kontrol Akışının Temelleri ve İleri Kontrol Akışı Kaynak ve Hedef Bağlayıcıları, Veri Akışı Dönüşümleri Değişkenler, Parametreler ve İfadeler, Komut Dizisi Oluşturma, Hatalar ve Hata Yakalama Veri Profilleri, Logging ve Auditing, Heterojen Veri Kaynakları, Boyutsal Veri, ETL MS SQL Server Analysis Services |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | MS SQL Raporlama Servislerine Giriş ve Etkili Sorgulamalar | |
2) | SQL Server Veri Araçları ile Raporlama Servisleri Tasarımı | |
3) | Rapor Hazırlama ve Rapor Nesnelerinin Uygulanması ve Oluşturulması | |
4) | Kullanıcı Tanımlı .NET Kodları ile Raporlama ve Raporların Yayınlanması | |
5) | Raporların Yönetilmesi ve Rapor Güvenliği | |
6) | MS SQL Integration Servislerine Giriş, BIDS ve SSMS | |
7) | Yönetim Araçlarına Bağlanma, Kontrol Akışının Temelleri ve İleri Kontrol Akışı | |
8) | Kaynak ve Hedef Bağlayıcıları, Veri Akışı Dönüşümleri | |
9) | Değişkenler, Parametreler ve İfadeler, Komut Dizisi Oluşturma, Hatalar ve Hata Yakalama | |
10) | Veri Profilleri, Logging ve Auditing, Heterojen Veri Kaynakları, Boyutsal Veri, ETL | |
11) | MS SQL Server Analysis Services | |
12) | MS SQL Server Analysis Services | |
13) | MS SQL Server Analysis Services | |
14) | MS SQL Server Analysis Services |
Ders Notları / Kitaplar: | Pro SQL Server 2012 Reporting Services Microsoft SQL Server 2012 Analysis Services The BISM Tabular Model |
Diğer Kaynaklar: | Pro SQL Server 2012 Reporting Services Microsoft SQL Server 2012 Analysis Services The BISM Tabular Model |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
12 |
13 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Bilgisayar temel bileşenleri olan donanım, yazılım, ağ ve işletim sistemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olabilmeli. | |||||||||||||||
2) İnternet ve Ağ Teknolojileri alanında bir problemin tanımını yapıp, çözümü için gerekli verileri tanımlayıp, algoritmasını tasarlayıp farklı programlama dilleri ile çözüm oluşturabilmeli | |||||||||||||||
3) İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanabilmeli. | |||||||||||||||
4) Temel ağ cihazlarının kurulumunu, bakımı, test ve optimizasyon işlemlerini yapabilmeli. | |||||||||||||||
5) Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olabilir. | |||||||||||||||
6) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir. | |||||||||||||||
7) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olabilir. | |||||||||||||||
8) Web tabanlı proje geliştirip, internet tabanlı programlama yapabilmeli | |||||||||||||||
9) Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir. | |||||||||||||||
10) İnternet ve Ağ Teknolojileri ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirleyebilmeli ve yenilikçi çözümler üretebilmek için bilgilerini yeni ve güncel yapıları öğrenebilmek için aktarabilmeli | |||||||||||||||
11) İşletme faaliyetlerinde bireysel sorumluluk alabilme ve takım çalışmasına yatkın olabilmeli | |||||||||||||||
12) Düşünce ve önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmeli | |||||||||||||||
13) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisi kazanabilmeli | |||||||||||||||
14) Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili süreci/süreçleri planlama becerisine sahip olmalı | |||||||||||||||
15) İnternet ve Ağ Teknolojileri ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmeli | |||||||||||||||
16) İnternet ve Ağ Teknolojileri alanındaki etik değerlere ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilmeli |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar temel bileşenleri olan donanım, yazılım, ağ ve işletim sistemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olabilmeli. | |
2) | İnternet ve Ağ Teknolojileri alanında bir problemin tanımını yapıp, çözümü için gerekli verileri tanımlayıp, algoritmasını tasarlayıp farklı programlama dilleri ile çözüm oluşturabilmeli | |
3) | İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanabilmeli. | |
4) | Temel ağ cihazlarının kurulumunu, bakımı, test ve optimizasyon işlemlerini yapabilmeli. | |
5) | Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olabilir. | 5 |
6) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir. | |
7) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olabilir. | |
8) | Web tabanlı proje geliştirip, internet tabanlı programlama yapabilmeli | |
9) | Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir. | |
10) | İnternet ve Ağ Teknolojileri ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirleyebilmeli ve yenilikçi çözümler üretebilmek için bilgilerini yeni ve güncel yapıları öğrenebilmek için aktarabilmeli | |
11) | İşletme faaliyetlerinde bireysel sorumluluk alabilme ve takım çalışmasına yatkın olabilmeli | |
12) | Düşünce ve önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmeli | |
13) | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisi kazanabilmeli | |
14) | Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili süreci/süreçleri planlama becerisine sahip olmalı | |
15) | İnternet ve Ağ Teknolojileri ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmeli | |
16) | İnternet ve Ağ Teknolojileri alanındaki etik değerlere ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilmeli |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Ödev | 5 | % 45 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |