Elektronörofizyoloji | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ENP203 | ||||||||
Ders İsmi: | Uyku bozuklukları ve Polisomnografi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SEVDA DAĞCIOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SEVDA DAĞCIOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Uyku bozukluklarının teşhis ve tedavisi amacıyla, hekimin isteği doğrultusunda, özel kayıt donanımlarını kullanarak polisomnografi (PSG) testi ve PAP titrasyonu uygulaması ve kayıtların değerlendirilmesi (skorlama) yeterliliğine sahip nitelikli kişileri yetiştirmek |
Dersin İçeriği: | Bu ders; 1. Polisomnografi (PSG) ve kullanıldığı yerler,2. Uyku bozuklukları,3. Uykuda solunum bozuklukları,4. PSG öncesi hastanın kayıt için hazırlanması,5. PSG'de temel protokoller,6. PSG uygulamasında elektrodlar ve sensörler,7. PSG uygulamasında maske ve aksesuarlar SINAV,8. Uyku ve evreleri,9. Uyku evrelerinin skorlanması,10. PSG kaydı sırasında solunum ve oksijen satürasyonu takibi,11. PSG kaydı sırasında karşılaşılabilecek problemler ve başa çıkma yöntemleri,12. Uykuda periyodik bacak hareketleri takibi,13. PSG’nin kullanıldığı diğer durumlar,14. Çocuklarda PSG SINAV; konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Polisomnografi (PSG) ve kullanıldığı yerler, | |
2) | Uyku bozuklukları | |
3) | Uykuda solunum bozuklukları | |
4) | PSG öncesi hastanın kayıt için hazırlanması | |
5) | PSG'de temel protokoller | |
6) | PSG uygulamasında elektrodlar ve sensörler, | |
7) | PSG uygulamasında maske ve aksesuarlar | |
8) | Sınav | |
9) | Uyku ve evreleri | |
10) | Uyku evrelerinin skorlanması, | |
11) | PSG kaydı sırasında solunum ve oksijen satürasyonu takibi, | |
12) | Uykuda periyodik bacak hareketleri takibi, | |
13) | PSG’nin kullanıldığı diğer durumlar, | |
14) | Çocuklarda PSG ve Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | ||||||
2) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
3) Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. Beyin sapı uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar, Görsel uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar, | ||||||
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
6) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | 5 |
2) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | 5 |
3) | Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. Beyin sapı uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar, Görsel uyarılma potansiyellerinin analizlerini yapar, | 4 |
4) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
5) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 4 |
7) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |