Moda Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FAD202
Ders İsmi: Koleksiyon Hazırlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 1 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ESRA ÖĞÜLMÜŞ ÖZKUM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ESRA ÖĞÜLMÜŞ ÖZKUM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: bu ders öğrencinin temel moda tasarım ilke ve yöntemlerini kullanarak yaratıcı tasarımlar geliştirdikleri uygulamalı proje dersidir. Tasarım teması, hikaye ve renk panosu oluşturma, eskiz çizimlerin yapılması, koleksiyon hazırlama, ürünün kalıp çıkartma işleminin gerçekleşmesi ve üretim aşamasının gerçekleşmesini öğretmeyi amaçlamaktadır. Belirlenen temalar ait koleksiyon hazırlama, ve tasarım sürecini kapsayan konuları içermektedir.
Dersin İçeriği: tasarım ile ilişkili hikaye panosu oluşturma,
özgün tasarımlar oluşturma,
tasarım sürecini tamamlama.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin işleyişi hakkında bilgi verilmesi Giysi tasarımınla ilişkili terimlerin tazelenmesi
2) Koleksiyonun tanımlanması Belirlenen ürüne yönelik kavram araştırması Araştırmanın anlatılması
3) Konseptin belirlenmesi ve piyasa araştırmasının yapılması
4) Koleksiyonda hedef kitlenin öneminin öğretilmesi, hedef kitle ile ilişkili bilgilerin aktarılması
5) Koleksiyon tasarımında moda tasarım ilkeleri ve ögelerinin incelenmesi Tasarım ilkeleri üzerinden çizimlerin hazırlanması
6) Koleksiyon tasarımında moda tasarım ilkeleri ve ögelerinin incelenmesi Tasarım ögeleri üzerinden çizimlerin oluşturulması
7) Koleksiyon mantığına sadık kalarak artistik çizimlerin ve illüstrasyonların yapılması Taslak çizimlerin hazırlanması
8) Koleksiyon mantığına sadık kalarak artistik çizimlerin ve illüstrasyonların yapılması Taslak çizimlerin hazırlanması
9) Koleksiyon model geliştirme
10) Koleksiyon dosyası hazırlama; Koleksiyon model föyü oluşturma Koleksiyon parçaları teknik çizim hazırlama
11) Tasarıma yönelik aksesuar ve malzeme araştırması yapma
12) Malzeme ve aksesuar temini Model kalıp çıkarma işlemi
13) Ürünün dikimi
14) ürün dikimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Elinor Renfrew, Colin Renfrew ‘Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme’ Literatür yayınları
A.T. Gürsoy, ‘’Giyim Kültürü ve Moda’’, Türkiye Tekstil Sanayi İşverenleri Sendikası, (2010), İstanbul

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme
2) Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme
3) Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi
4) Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
5) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama
6) Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme
7) Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme
8) Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi
9) Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme
10) İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma
11) Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme
12) Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme
13) Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi
14) Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme
2) Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme
3) Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi
4) Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
5) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama
6) Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme
7) Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme
8) Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi
9) Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme
10) İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma
11) Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme
12) Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme
13) Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi
14) Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Final 1 % 80
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100