Moda Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FAD204
Ders İsmi: Stil ve İmaj
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ZEYNEP HANDE CANPOLAT
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ZEYNEP HANDE CANPOLAT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Stil ve İmaj dersinde, öncelikle ‘Moda’ kavramı çeşitli bakış açılarından irdelenmektedir. Dersin devamında ise Stil ve İmaj yaratımı sürecinde destek sağlayacak olan; giysi ergonomisi, giysi açısından temel tasarım unsurlarının amaç doğrultusunda kullanımı, vücut tipleri, saç tipleri gibi fiziksel unsurlar ile birlikte, sosyal-kültürel unsurların da stil ve imaj yaratımına katkıları ve etkileri incelenmektedir. Ders kapsamında öğrencilere teorik bilgiler yardımıyla, hedeflenen stil veya imaj özelliklerini analiz etme ve bu özellikleri uygulayabilme becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Stil ve İmaj dersinde, öncelikle ‘Moda’ kavramı çeşitli bakış açılarından irdelenmektedir. Dersin devamında ise Stil ve İmaj yaratımı sürecinde destek sağlayacak olan; giysi ergonomisi, giysi açısından temel tasarım unsurlarının amaç doğrultusunda kullanımı, vücut tipleri, saç tipleri gibi fiziksel unsurlar ile birlikte, sosyal-kültürel unsurların da stil ve imaj yaratımına katkıları ve etkileri incelenmektedir. Ders kapsamında öğrencilere teorik bilgiler yardımıyla, hedeflenen stil veya imaj özelliklerini analiz etme ve bu özellikleri uygulayabilme becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Moda, stil ve imaj kavramlarını benzerlikleri ve farklılıkları açısından yorumlayabilme
2) Moda kavramının toplumsal gelişimini ve bu gelişimin sebeplerini yorumlayabilme.
3) Temel tasarım elemanlarını ve ilkelerini giysi tasarımı açısından etkin kullanabilme.
4) Vücut tiplerini tanımlayarak bu tiplere uygun giysi tasarım fikirleri geliştirebilme.
5) Giysileri imaj yaratmak amacıyla simgesel olarak değerlendirebilme
6) Giysi stillerini tarihsel süreçlerine uygun analiz edebilme.
7) İmaj ve Stil fikirleri yaratabilme
8) Ders kapsamında edinilen teorik bilgileri uygulama alanına aktarabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Stil ve İmaj dersi işleyişi hakkında bilgilendirme. - Ders kapsamında kullanılacak kaynakların belirlenmesi. - Stil ve İmaj Nedir? -Barbarosoğlu, F., Moda ve Zihniyet, İstanbul: İz Yayıncılık, 2017. -Kawamura, Y., ModaLoji, çev. Özdoğdu, Ş., İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2016. -Waquet,D., Laporte,M. Moda. Çev. Işık Ergüden. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2011. -Stecker, P., The Fashion Design Manual, China: MacMillan Education, 2006. -Fogg, M. Modanın Tüm Öyküsü, Çev. Emre Gözgü. Çin: Hayalperest Yayınları, 2014. -Brown, S., Fashion: The Definitive History of Costume and Style, New York: DK Publications, 2012. -Ergonomi dersi ders notları. (Emine Koca) -http:// www.joyofclothes.com -https:// www.redhairstyle.com/ red-hairstyles/haircolor-best-comparinghair-colors
2) - Moda Çalışmaları; - Moda Kavramı ve Oluşum Süreci - Moda Hareketinin Döngüsü -Barbarosoğlu, F., Moda ve Zihniyet, İstanbul: İz Yayıncılık, 2017. -Waquet,D., Laporte,M. Moda. Çev. Işık Ergüden. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2011.
3) - Moda Çalışmaları; - Modanın Yayılım Araçları - Moda Yaratım Sürecinde Tasarımcının Konumu -Waquet,D., Laporte,M. Moda. Çev. Işık Ergüden. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2011. -Kawamura, Y., ModaLoji, çev. Özdoğdu, Ş., İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2016.
4) - Moda Çalışmaları; - Modanın Simgesel Kullanımı Barbarosoğlu, F., Moda ve Zihniyet, İstanbul: İz Yayıncılık, 2017. -Waquet,D., Laporte,M. Moda. Çev. Işık Ergüden. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2011.
5) - Vücut Tipleri - Beden Oranları - Altın Oran-Beden İlişkisi -Ergonomi dersi ders notları. (Emine Koca) -http:// www.joyofclothes.com
6) - Temel Tasarım Unsurlarının Giysiler Üzerindeki Görsel Etkileri ; - Temel Tasarım Elemanları -Stecker, P., The Fashion Design Manual, China: MacMillan Education, 2006.
7) - Temel Tasarım Unsurlarının Giysiler Üzerindeki Görsel Etkileri; - Renk ve Değer Stecker, P., The Fashion Design Manual, China: MacMillan Education, 2006.
8) Vize Haftası
9) - Temel Tasarım Unsurlarının Giysiler Üzerindeki Görsel Etkileri; - Temel Tasarım İlkeleri Stecker, P., The Fashion Design Manual, China: MacMillan Education, 2006.
10) Stil, Renk ve Vücut Analizleri; - Vücut Tipine Uygun Giysi Formları - Saç Modeli, Ten Rengi, Makyaj İlişkisi - Renk İlişkisi Stecker, P., The Fashion Design Manual, China: MacMillan Education, 2006. - http:// www.joyofclothes.com -https:// www.redhairstyle.com/ red-hairstyles/haircolor-best-comparinghair-colors
11) Stil, Renk ve Vücut Analizleri; - Vücut Tipine Uygun Giysi Formları - Saç Modeli, Ten Rengi, Makyaj İlişkisi - Renk İlişkisi Stecker, P., The Fashion Design Manual, China: MacMillan Education, 2006. - http:// www.joyofclothes.com -https:// www.redhairstyle.com/ red-hairstyles/haircolor-best-comparinghair-colors
12) - Stil, Renk ve Vücut Analizleri; - Karşılaştırmalı Stil Örnekleri -Fogg, M. Modanın Tüm Öyküsü, Çev. Emre Gözgü. Çin: Hayalperest Yayınları, 2014. -Brown, S., Fashion: The Definitive History of Costume and Style, New York: DK Publications, 2012.
13) - Stil, Renk ve Vücut Analizleri - Karşılaştırmalı Stil Örnekleri Fogg, M. Modanın Tüm Öyküsü, Çev. Emre Gözgü. Çin: Hayalperest Yayınları, 2014. -Brown, S., Fashion: The Definitive History of Costume and Style, New York: DK Publications, 2012.
14) - Tekrar -Barbarosoğlu, F., Moda ve Zihniyet, İstanbul: İz Yayıncılık, 2017. -Kawamura, Y., ModaLoji, çev. Özdoğdu, Ş., İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2016. -Waquet,D., Laporte,M. Moda. Çev. Işık Ergüden. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2011. -Stecker, P., The Fashion Design Manual, China: MacMillan Education, 2006. -Fogg, M. Modanın Tüm Öyküsü, Çev. Emre Gözgü. Çin: Hayalperest Yayınları, 2014. -Brown, S., Fashion: The Definitive History of Costume and Style, New York: DK Publications, 2012. -Ergonomi dersi ders notları. (Emine Koca) -http:// www.joyofclothes.com -https:// www.redhairstyle.com/ red-hairstyles/haircolor-best-comparinghair-colors

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Barbarosoğlu, F., Moda ve Zihniyet, İstanbul: İz Yayıncılık, 2017.

Kawamura, Y., Moda-Loji, çev. Özdoğdu, Ş., İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2016.

Waquet,D., Laporte,M. Moda. Çev. Işık Ergüden. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2011.

Stecker, P., The Fashion Design Manual, China: MacMillan Education, 2006.

Fogg, M. Modanın Tüm Öyküsü, Çev. Emre Gözgü. Çin: Hayalperest Yayınları, 2014.

Brown, S., Fashion: The Definitive History of Costume and Style, New York: DK Publications, 2012.

Ergonomi dersi ders notları. (Emine Koca)

http://www.joyofclothes.com

https://www.redhairstyle.com/red-hairstyles/hair-color-best-comparing-hair-colors
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme
2) Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme
3) Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi
4) Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
5) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama
6) Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme
7) Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme
8) Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi
9) Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme
10) İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma
11) Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme
12) Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme
13) Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi
14) Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme
2) Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme
3) Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi
4) Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
5) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama
6) Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme
7) Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme
8) Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi
9) Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme
10) İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma
11) Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme
12) Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme
13) Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi
14) Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100