İlk ve Acil Yardım | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UEC102 | ||||||||
Ders İsmi: | Arapça | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MERYEM MENEKŞE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ortak ders olan Arapça dersi, Arapça dilinin tarihini, Türkçe ile ilişkisini, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini Arapça olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Kaynakçalar: 1. Arapça Fiil Cümlesi ve Karşıtsal Çözümlemesi, Candemir Doğan, İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınlar 2017 İstanbul. 2. Arapça İsim Sıfat Tamlamaları ve İsim Cümlesi Kurulumu, Candemir Doğan, Ensar Neşriyat, 2012 İstanbul. 3. Arapça İsim Cümlesini Yeniden Yapılandıran Amiller, Candemir Doğan, Ensar Neşriyat, 2012 4. Arapça İsim Cümlesi ve Karşıtsal Çözümlemesi, Candemir Doğan, Kesit Yayınları, 2014 İstanbul 5. Silsiletu'l-Lisan” Arapça öğretim seti, (Arapçaya Giriş 1-2, Başlangıç Seviyesi 1-2, Orta Seviye),Akdem Yayınları,2013 6. Arapça Günlük İfadeler, Hazırlayan: Hüseyin Günday, Şener Şahin ve Cüneyt Şimşek, Alfa Aktüel Yayınları,2012 7. Uygulamalı Basın Arapçası, Nurettin Ceviz, Elif Yayınları, 2010 8. Alfabetik Türkçe- Arapça / Arapça- Türkçe Sözlük, Kadir Güneş, Mektep Yay, 2011 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İnsan anatomisi, fizyolojisi ve patolojisi alanlarında temel bilgilere sahip olma | ||||||||||||||
2) Bireysel ve örgütsel iletişim ilkelerini, mesleki İngilizceyi ve bilgisayar kullanımı hakkında bilgi ve beceriye sahip olmak. | ||||||||||||||
3) Türkiye ve Dünya' da ki Acil Sağlık Hizmetleri hakkında genel bilgiye ve olağan ve olağan dışı durumlarda kişisel ve çevresel güvenlik bilgilerine sahip olma | ||||||||||||||
4) Acil yardım müdahalesinde bulunulan kişilerin fiziksel ve ruhsal değerlendirmelerini birinci ve ikinci tıbbi değerlendirme prensiplerine göre uygulayabilme | ||||||||||||||
5) Mesleki ve teknik uygulamaları bilmek ve acil müdahalede kullanılan araçların mekanik ve teknik bilgilerine sahip olmak. | ||||||||||||||
6) Travmalı hastalara genel yaklaşımını ve travma ekipmanlarını etkin kullanımını bilmek, travmalı kişiye acil bakım becerisine sahip olmak. | ||||||||||||||
7) Enfeksiyon kontrol yöntemlerini bilmek, acil araç ve ekipmanlarının enfeksiyon kontrollerini sağlayabilmek, asepsi antisepsi koşullarını sağlayabilmek. | ||||||||||||||
8) Mesleki etiğe sahip, kişisel hak ve sorumluluklarını bilen, hasta haklarına hakim meslek profesyoneli bilincine sahip olma | ||||||||||||||
9) Disiplinler arası takım çalışması yapabilen, sosyal sorumluluk bilincine sahip, kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık yaratabilen girişimci bireyler olabilme. | ||||||||||||||
10) Atatürk İlkeleri ve inkılâp tarihi konusunda bilgi sahibi olma | ||||||||||||||
11) Türkçe dil bilgisine ve dili kullanma becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler olabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan anatomisi, fizyolojisi ve patolojisi alanlarında temel bilgilere sahip olma | |
2) | Bireysel ve örgütsel iletişim ilkelerini, mesleki İngilizceyi ve bilgisayar kullanımı hakkında bilgi ve beceriye sahip olmak. | |
3) | Türkiye ve Dünya' da ki Acil Sağlık Hizmetleri hakkında genel bilgiye ve olağan ve olağan dışı durumlarda kişisel ve çevresel güvenlik bilgilerine sahip olma | |
4) | Acil yardım müdahalesinde bulunulan kişilerin fiziksel ve ruhsal değerlendirmelerini birinci ve ikinci tıbbi değerlendirme prensiplerine göre uygulayabilme | |
5) | Mesleki ve teknik uygulamaları bilmek ve acil müdahalede kullanılan araçların mekanik ve teknik bilgilerine sahip olmak. | |
6) | Travmalı hastalara genel yaklaşımını ve travma ekipmanlarını etkin kullanımını bilmek, travmalı kişiye acil bakım becerisine sahip olmak. | |
7) | Enfeksiyon kontrol yöntemlerini bilmek, acil araç ve ekipmanlarının enfeksiyon kontrollerini sağlayabilmek, asepsi antisepsi koşullarını sağlayabilmek. | |
8) | Mesleki etiğe sahip, kişisel hak ve sorumluluklarını bilen, hasta haklarına hakim meslek profesyoneli bilincine sahip olma | |
9) | Disiplinler arası takım çalışması yapabilen, sosyal sorumluluk bilincine sahip, kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık yaratabilen girişimci bireyler olabilme. | |
10) | Atatürk İlkeleri ve inkılâp tarihi konusunda bilgi sahibi olma | |
11) | Türkçe dil bilgisine ve dili kullanma becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler olabilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |