İlk ve Acil Yardım
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC102
Ders İsmi: Arapça
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MERYEM MENEKŞE
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ortak ders olan Arapça dersi, Arapça dilinin tarihini, Türkçe ile ilişkisini, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar.
Dersin İçeriği: Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini Arapça olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Arapça dersinin önemi
2) Arapçanın Dünya dilleri arasındaki yeri ve önemi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Arapça harfler, sesletim biçimleri ve okuma ‎öğretimi
2) Günlük iletişim metinleri esaslı tanışma ve hal hatır sorma
3) Günlük iletişim metinleri esaslı bir öğrencinin okul hayatı
4) Günlük iletişim metinleri esaslı öğrenci eğitim-öğretim fikir alışverişi
5) Ara sınav
6) Günlük iletişim metinleri esaslı çarşı-pazar ve sosyal ilişkiler ‎
7) Günlük iletişim metinleri esaslı ulaşım araçları, seyahat ve gezinti yerleri
8) Günlük iletişim metinleri esaslı sağlık hizmetleri ve hastane işlemleri ‎
9) Günlük iletişim metinleri esaslı haberleşme araçları ve pastane işlemleri ‎
10) Günlük iletişim metinleri esaslı coğrafi bilgiler ve hava durumu ‎
11) Genel Değerlendirme
12) Final Sınavı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Kaynakçalar:
1. Arapça Fiil Cümlesi ve Karşıtsal Çözümlemesi, Candemir Doğan, İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınlar 2017 İstanbul.
‎2. Arapça İsim Sıfat Tamlamaları ve İsim Cümlesi Kurulumu, Candemir Doğan, Ensar Neşriyat, 2012 İstanbul.
3. Arapça İsim Cümlesini Yeniden Yapılandıran Amiller, Candemir Doğan, Ensar Neşriyat, 2012
4. Arapça İsim Cümlesi ve Karşıtsal Çözümlemesi, Candemir Doğan, Kesit Yayınları, 2014 İstanbul
5. Silsiletu'l-Lisan” Arapça ‎öğretim seti, (Arapçaya Giriş 1-2, ‎Başlangıç Seviyesi 1-2, Orta ‎Seviye),‎Akdem Yayınları,2013‎
6. Arapça Günlük İfadeler, ‎Hazırlayan: Hüseyin Günday, ‎Şener Şahin ve Cüneyt Şimşek, ‎Alfa Aktüel Yayınları,2012‎
‎7. Uygulamalı Basın Arapçası, ‎Nurettin Ceviz, Elif Yayınları, ‎‎2010
8. Alfabetik Türkçe- Arapça / ‎Arapça- Türkçe Sözlük, Kadir ‎Güneş, Mektep Yay, 2011‎

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) İnsan anatomisi, fizyolojisi ve patolojisi alanlarında temel bilgilere sahip olma
2) Bireysel ve örgütsel iletişim ilkelerini, mesleki İngilizceyi ve bilgisayar kullanımı hakkında bilgi ve beceriye sahip olmak.
3) Türkiye ve Dünya' da ki Acil Sağlık Hizmetleri hakkında genel bilgiye ve olağan ve olağan dışı durumlarda kişisel ve çevresel güvenlik bilgilerine sahip olma
4) Acil yardım müdahalesinde bulunulan kişilerin fiziksel ve ruhsal değerlendirmelerini birinci ve ikinci tıbbi değerlendirme prensiplerine göre uygulayabilme
5) Mesleki ve teknik uygulamaları bilmek ve acil müdahalede kullanılan araçların mekanik ve teknik bilgilerine sahip olmak.
6) Travmalı hastalara genel yaklaşımını ve travma ekipmanlarını etkin kullanımını bilmek, travmalı kişiye acil bakım becerisine sahip olmak.
7) Enfeksiyon kontrol yöntemlerini bilmek, acil araç ve ekipmanlarının enfeksiyon kontrollerini sağlayabilmek, asepsi antisepsi koşullarını sağlayabilmek.
8) Mesleki etiğe sahip, kişisel hak ve sorumluluklarını bilen, hasta haklarına hakim meslek profesyoneli bilincine sahip olma
9) Disiplinler arası takım çalışması yapabilen, sosyal sorumluluk bilincine sahip, kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık yaratabilen girişimci bireyler olabilme.
10) Atatürk İlkeleri ve inkılâp tarihi konusunda bilgi sahibi olma
11) Türkçe dil bilgisine ve dili kullanma becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler olabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan anatomisi, fizyolojisi ve patolojisi alanlarında temel bilgilere sahip olma
2) Bireysel ve örgütsel iletişim ilkelerini, mesleki İngilizceyi ve bilgisayar kullanımı hakkında bilgi ve beceriye sahip olmak.
3) Türkiye ve Dünya' da ki Acil Sağlık Hizmetleri hakkında genel bilgiye ve olağan ve olağan dışı durumlarda kişisel ve çevresel güvenlik bilgilerine sahip olma
4) Acil yardım müdahalesinde bulunulan kişilerin fiziksel ve ruhsal değerlendirmelerini birinci ve ikinci tıbbi değerlendirme prensiplerine göre uygulayabilme
5) Mesleki ve teknik uygulamaları bilmek ve acil müdahalede kullanılan araçların mekanik ve teknik bilgilerine sahip olmak.
6) Travmalı hastalara genel yaklaşımını ve travma ekipmanlarını etkin kullanımını bilmek, travmalı kişiye acil bakım becerisine sahip olmak.
7) Enfeksiyon kontrol yöntemlerini bilmek, acil araç ve ekipmanlarının enfeksiyon kontrollerini sağlayabilmek, asepsi antisepsi koşullarını sağlayabilmek.
8) Mesleki etiğe sahip, kişisel hak ve sorumluluklarını bilen, hasta haklarına hakim meslek profesyoneli bilincine sahip olma
9) Disiplinler arası takım çalışması yapabilen, sosyal sorumluluk bilincine sahip, kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık yaratabilen girişimci bireyler olabilme.
10) Atatürk İlkeleri ve inkılâp tarihi konusunda bilgi sahibi olma
11) Türkçe dil bilgisine ve dili kullanma becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler olabilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %