Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | VCD115 | ||||||||
Ders İsmi: | Görsel İletişim ve Kültür | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEVGİ AKA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ÇATALBAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı imgenin kültür ve sanatla ilişkisini incelemektir. Ders, öğrencinin modernite ile birlikte görsel kültür ve iletişimde yaşanan değişime dair bilgi sahibi olmasını hedefler. |
Dersin İçeriği: | Derste, görsel kültürün temel kavramları tanıtılacak ve mekanik yeniden üretimin bakış, görme, imgelerin dolaşımı ve tasarım , anlayışında yarattığı değişimin görsel kültür ve iletişim bağlamında oluşturduğu etkiler ele alınacaktır. Modernizm sonrası tarihsel avangard akımların imge üretimi ve görsel kültür üzerinde yarattığı değişimler incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel ders sunumu. Dersin işleyişi, tanıtımı. | |
2) | İmgeler bize ne anlatır? İmge okuma. Ödev. | |
3) | Görsel iletişim, kültür, ve sanat ilişkisi. Ödevlerin yorumlanması. | |
4) | Sanayi devrimi ve mekanik yeniden üretim çağı. Modernite ve görme ilişkisi. | |
5) | Dadaizm akımına giriş. | |
6) | Dadaist şiir nasıl yazılır? Dadaist fotomontaj yapımı. Ödev. | |
7) | Sürrealizm akımı. Ödevlerin yorumlanması. | |
8) | Ara Sınav. | |
9) | Sürrealistlerin sinema ve fotoğraf anlayışı nedir? Sürrealist fotoğraf örnekleri. Ödev. | |
10) | Fütürizm akımı. Ödevlerin yorumlanması. | |
11) | Fütürizm akımı ve sinema. Fritz Lang’in Metropolis filmi izlenecek ve tartışılacak. Ödev. | |
12) | Bauhaus okulu ve tasarım anlayışı I. Ödevlerin yorumlanması. | |
13) | Bauhaus okulu ve tasarım anlayışı II. Ödev. | |
14) | Dönem boyunca işlenen konular bağlamında görsel kültür ve imge üretimi tartışmaları. Ödevlerin yorumlanması. | |
15) | Final sınavı. |
Ders Notları / Kitaplar: | John Berger, Görme Biçimleri. çev. Yurdanur Salman. 11.bs, Metis Yayınları, 2014. Jonathan Crary, Gözlemcinin Teknikleri On Dokuzuncu Yüzyılda Görme ve Modernite''. çev.Elif Daldeniz. Metis Yayınları, 2015. |
Diğer Kaynaklar: | Ali Artun, Manifesto, Avagard Sanat ve Eleştirel Düşünce. “Sanat Manifestoları Avangard Sanat ve Direniş”. haz. Ali Artun, İletişim Yayınları. 2015. 'Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımı, haz. Ali Artun , Esra Aliçavuşoğlu. İletişim Yayınları, 2009. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |