Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel ders sunumu. Dersin işleyişi, tanıtımı. Öğrencilerin üretecekleri proje konusunun açıklanması ve dersin işlenme yöntemlerinin değerlendirilmesi. |
|
2) |
“İnsanlar ve Mekanlar” proje teması etrafında soru cevap. Öğrencilerin proje araştırmaları için grupların oluşturulması. Belgesel fotoğraf nedir? Lewis Hine’dan bugüne belgesel fotoğrafın dönüşümü. Bir fikir belgesel fotoğraf projesi olarak nasıl geliştirilir? Proje konusunun belgesel fotoğraf yöntemi ile ele nasıl ele alınabileceğini fotoğraf tarihinden örnekler üzerinden tartışma. |
|
3) |
Grupların sunumları. Proje temasının çağdaş bir belgesel fotoğraf projesi olarak nasıl yürütülebileceği üzerine tartışmalar. Fotografik görsel hikaye anlatıcılığının önemli noktaları üzerinde durulacaktır. |
Öğrencilerin oluşturulan grup üyeleri ile online toplantı yaparak derse gelmeden önce proje konusu bağlamında çağdaş belgesel serisi örneklerini sunmaları beklenir. |
4) |
Resimsel fotoğraf nedir. Alfred Stieglitz ve çağdaş takipçileri. Aynı konunun iki farklı tarzla nasıl çekileceği üzerine tartışmalar. Öğrencilerin ilk proje çekimlerinin değerlendirilmesi. |
Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen proje doğrultusunda çekim yapmaları ve fotoğrafları derste sunmaları beklenir. |
5) |
Öğrencilerin proje çekimlerinin değerlendirilmesi. |
Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmaları ve fotoğrafları derste sunmaları beklenir. |
6) |
Sürrealist fotoğraf nedir? Man Ray’den bugüne sürrealist fotoğrafçılar. Projeye sürrealist bakış açısı nasıl dahil edilebilir? Öğrencilerin proje doğrultusunda ürettikleri imajların yorumlanması.
|
Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmaları beklenir. |
7) |
Öğrencilerin proje doğrultusunda ürettikleri imajların değerlendirilmesi. |
Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmaları beklenir. |
8) |
Ara sınav - proje sunumları |
Proje sunumu |
9) |
Duesseldorf fotoğraf ekolü tarihi ve yaklaşımı. Öğrencilerin proje araştırmaları için grupların oluşturulması.
|
|
10) |
Duesseldorf fotoğraf ekolü ve fotoğrafta yeni nesnellik akımını benimsemiş sanatçılarının çalışmalarına yönelik öğrenci sunumları. |
Öğrencilerin oluşturulan grup üyeleri ile online toplantı yaparak derse gelmeden önce proje konusu bağlamında sunum yapmaları beklenir. |
11) |
Duesseldorf fotoğraf ekolü ve fotoğrafta yeni nesnellik akımını benimsemiş sanatçılarının çalışmalarına yönelik öğrenci sunumları. Projenin yeni nesnellik akımı bağlamında nasıl ele alınabileceği üzerine tartışmalar. |
Öğrencilerin oluşturulan grup üyeleri ile online toplantı yaparak derse gelmeden önce proje konusu bağlamında sunum yapmaları beklenir. |
12) |
Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Öğrencilerin proje doğrultusunda ürettikleri imajların photoshop programında işlenmesi. |
Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen proje doğrultusunda çekim yapmış olmaları ve fotoğrafları derste sunmaları beklenir. |
13) |
Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Öğrencilerin proje doğrultusunda ürettikleri imajların photoshop programında işlenmesi. |
Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen proje doğrultusunda çekim yapmış olmaları ve fotoğrafları derste sunmaları beklenir. |
14) |
Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Öğrencilerin proje doğrultusunda ürettikleri imajların photoshop programında işlenmesi. |
Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen proje doğrultusunda çekim yapmış olmaları ve fotoğrafları derste sunmaları beklenir. |
15) |
Final sınavı. |
Final proje sunumları. |
Ders Notları / Kitaplar: |
1- Dora, Serkan. ''Büyüyen Fotoğraf Küçülen Sosyoloji''. Babil Yayınları.
2- Szarkowski, John. “Fotoğrafçının Gözü”
Bir Sergi Kataloğuna Önsöz, 1964.
3- Berger, John. ''Görme Biçimleri''. Metis Yayınları.
4- Freund, Gisele. ''Fotoğraf ve Toplum'' çev. Şule Demirkol. Sel Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: |
5- Sontag, Susan. ''Fotoğraf Üzerine''. Agora Kitaplığı, 2004.
6- Barthes, Roland. ''Camera Lucida'' çev. Reha Akçakaya. Altıkırkbeş Yayınları, 1996.
7- Topçuoğlu, Nazif. ''Fotoğraflar Gösterir Ama''. Yapı Kredi Yayınları, 2005.
8- ''Photography Today'', ed. Mark Durden. Phaidon, 2014
9- Sanat Dünyamız, Sayı: 84. ''Fotoğraf Nerede Biter?'' |