Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | VCD402 | ||||||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÖZLEM ŞİMŞEK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ÖZLEM ŞİMŞEK Doç. Dr. SEVGİ AKA Doç. Dr. MERVE KARAMAN Doç. Dr. MELİS BOYACI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sekiz yarıyıllık Görsel İletişim Tasarımı lisans eğitimi boyunca edinilen bilgi birikiminin ve becerilerin, uygulamalı bir projeye dönüştürülmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bitirme projesi kapsamında, öğrencilerin görsel iletişim tasarımı disiplini içerisine giren uygulama alanlarından bir tanesini tercih etmesi ve tercih ettiği alanda yaratıcı bir fikir geliştirmesi, geliştirdiği fikri uygun medya veya iletişim aracında uygulaması, sonrasında ise uygulamasını jüri karşısında savunması beklenmektedir. Bitirme projesinde öğrencilerin dört yıllık lisans programlarında elde ettikleri tüm bilgi ve becerileri yansıtacak şekilde nitelikli projelerin ortaya çıkması gerekmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bitirme projesine giriş, derse dair temel bilgilendirme, ders planının öğrencilerle paylaşılması. | Konulara ilişkin okumalar. |
2) | Proje için danışman seçilmesi. | Konulara ilişkin okumalar. |
3) | Proje önerisi. | Öğrencinin yapacağı proje hakkında yaratıcı fikirler geliştirmesi ve danışmanına sunması beklenir. |
4) | Proje önerisi. | Öğrencinin yapacağı proje hakkında yaratıcı fikirler geliştirmesi ve danışmanına sunması beklenir. |
5) | Proje önerisi. | Öğrencinin yapacağı proje hakkında yaratıcı fikirler geliştirmesi ve danışmanına sunması beklenir. |
6) | Proje çalışması. | Öğrencinin yapacağı proje hakkında görsel / işitsel / yazılı kaynaklardan araştırma yapması beklenir. |
7) | Proje çalışması. | Öğrencinin yapacağı proje hakkında görsel / işitsel / yazılı kaynaklardan araştırma yapması beklenir. |
8) | VİZE / PROJE KONUSU VE İÇERİĞİNİN TESLİMİ | Yok |
9) | Proje çalışması. | Öğrencinin proje üzerinde uygulamalı olarak çalışmaya başlamış olması beklenir. |
10) | Proje çalışması. | Öğrencinin proje üzerinde uygulamalı olarak çalışmaya başlamış olması beklenir. |
11) | Danışman ile proje üzerinde birebir görüşme ve revizelerin uygulanması. | Öğrencinin projesini danışmanına gösterebilecek seviyeye gelmiş olması beklenir. |
12) | Danışman ile proje üzerinde birebir görüşme ve revizelerin uygulanması. | Öğrencinin projesini danışmanına gösterebilecek seviyeye gelmiş olması beklenir. |
13) | Danışman ile proje üzerinde birebir görüşme ve revizelerin uygulanması. | Öğrencinin projesini danışmanına gösterebilecek seviyeye gelmiş olması beklenir. |
14) | Danışman ile proje üzerinde birebir görüşme ve revizelerin uygulanması. | Öğrencinin projesini danışmanına gösterebilecek seviyeye gelmiş olması beklenir. |
15) | FİNAL / PROJE TESLİM VE SAVUNMA | Öğrencinin jüriye proje teslimi ve savunması için hazır olması beklenir. |
Ders Notları / Kitaplar: | İlgili okuma parçaları ders esnasında fotokopi veya online ortamda dağıtılır. /Relevant reading passages are distributed in photocopy or online during the course. |
Diğer Kaynaklar: | Becer E. (1999), "İletişim ve Grafik Tasarım" Dost Kitabevi Sarıkavak N. K. (2014), "Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Çağdaş Tipografinin Temeller" Seçkin Yayıncılık Uçar, T.F., (2004), "Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı", İnkilap Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |