Radyo, Televizyon ve Sinema
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTF108
Ders İsmi: İletişim Kuramları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. DENİZ YÜCEER BERKER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. DENİZ YÜCEER BERKER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, iletişim kuramlarına hakim olup, güncel olay ve olguları kuramların ışığında eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Ders kapsamında, Frankfurt okulu, kültürel çalışmalar, iletişimin ekonomi politiği, göstergebilim ve yeni medya konuları ele alınacak ve iletişim alanında yapılan çalışmalara derinlemesine bakılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İletişim kavram ve teorileri hakkında daha derinlemesine bilgi sahibi olur.
2) İletişim kuramlarına eleştirel bir gözle bakabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Güncel medya ve iletişim konularında öğrendikleri kuramları uygulayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Kitle iletişim alanındaki pek çok kuram ve teoriyi öğrenirken, çeşitli disiplinlerden gelen farklı kuramların da İletişim alanının içerisine dahil olduğunu kavrar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Güncel medya ve iletişim sorunlarına dair akademik makale yazmayı öğrenir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amacının, işlenişinin konuşulması, iletişim kavramının tanımlanması. -
2) İdeoloji nedir?
3) Karl Marks’ın kavramları ve üzerine tartışmalar -
4) Frankfurt Okulu -
5) Frankfurt Okulu -
6) Film Gösterimi -
7) Göstergebilim -
8) Ara Sınav
9) Kültürel Çalışmalar I
10) Kültürel Çalışmalar II
11) Yeni Medya ve Postmodernizm
12) Yeni İletişim Araçları ve Sosyal Medya
13) Güncel Örnekler ve Sunum
14) Genel değerlendirme ve tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fotokopi olarak verilecektir.
Diğer Kaynaklar: 1. Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015
2. Yaylagül, Levent. (2006). Kitle İletişim Kuramları. İstanbul: Dipnot yayınları

3. Swingewood, Alan (1996). Kitle Kültürü Efsanesi. Çev. Aykut Kansu. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. sf. 17-29.
4. Türkoğlu, Nurçay (2010). İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara Toplumsal İletişim: Tanımlar, Kavramlar, Tartışmalar. İstanbul: Urban Kitap. sf. 123-139.
5. Aralık 2015] Tomlinson, John (1999). Kültürel Emperyalizm: Eleştirel Bir Giriş. Çev. Emrehan Zeybekoğlu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. sf. 57-74
6. Chomsky, Noam ve Edward S. Herman (2006). Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği. Çev. Ender Abadoğlu. İstanbul: Aram Yayıncılık. sf. 75-120

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100