Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; beden eğitimi ve vücut geliştirme kavramlarını anlamak, vücut geliştirme egzersiz hareketleri için gerekli ekipmanları tanımak, tekniğe uygun bir şekilde uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Beden Eğitimi ve Spor ile İlgili Temel Kavramları, Beden Eğitimi ve Sporun İnsan Organizması Üzerindeki Etkileri, Herkes İçin Spor Kavramı, Yeterli ve Dengeli Beslenme, Kas-İskelet Sistemi, Vücut Kas Gruplarının Tanımlanması, Temel Antrenman Bilgisi, Antrenman Programlarının Hazırlanma İlkeleri, Temel Antrenman Yöntemleri, Vücut Geliştirme Egzersiz Yöntemleri ve İlgili Hareketleri, Vücut Geliştirme Ekipmanları (Makineler, Serbest Ağırlıklar, Cardio Aletleri, Yardımcı Aparatlar vb.), Karşılaşılan Spor Sakatlıkları, Ergojenik Yardım, Doping 1-2 konularının öğretimini kapsamaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, Beden Eğitimi ve Spor ile İlgili Temel Kavramlar |
Sunum |
2) |
Beden Eğitimi ve Sporun İnsan Organizması Üzerindeki Etkileri
|
Sunum |
3) |
Herkes İçin Spor Kavramı, Rekreasyon
|
Sunum |
4) |
Yeterli ve Dengeli Beslenme |
Sunum |
5) |
İskelet Sistemi |
Sunum |
6) |
Kas Sistemi ve Vücut Kas Gruplarının Tanımlanması
|
Sunum |
7) |
Temel Antrenman Bilgisi |
Sunum |
8) |
Vize sınavı |
|
9) |
Antrenman Programlarının Hazırlanma İlkeleri |
Sunum |
10) |
Temel Antrenman Yöntemleri |
Sunum |
11) |
Vücut Geliştirme Egzersiz Yöntemleri ve İlgili Hareketleri, Vücut Geliştirme Ekipmanları (Makineler, Serbest Ağırlıklar, Cardio Aletleri, Yardımcı Aparatlar vb.)
|
Sunum |
12) |
Vücut Geliştirme Egzersiz Yöntemleri ve İlgili Hareketleri, Vücut Geliştirme Ekipmanları (Makineler, Serbest Ağırlıklar, Cardio Aletleri, Yardımcı Aparatlar vb.) |
Sunum |
13) |
Karşılaşılan Spor Sakatlıkları |
Sunum |
14) |
Ergojenik Yardım, Doping-1 |
Sunum |
15) |
Doping-2 ve Dönem Sonu Değerlendirmesi |
Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders sunumları haftalık olarak öğrencilerle paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: |
• Editör: Hayri ERTAN, Spor Bilimlerine Giriş, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
• Sporda Beslenme, Aysel Pehlivan, Morpa Kültür Yayınları.
• Antrenman Teorisi, Uğur Dündar, Nobel Akademik Yayıncılık.
• Dönemleme: Antrenman Kuramı ve Yöntemi, T.O.Bompa, Çeviri: Tanju Bağırgan, Spor Yayınevi ve Kitabevi.
• Fiziksel Uygunluk, Prof. Dr. M. Kamil Özer, Nobel Yayın Dağıtım.
• Egzersiz Fizyolojisi Uygulama Klavuzu, Bob Murray, W. Larry Kenney, Çeviri: Tanju Bağırgan, Spor Yayınevi ve Kitabevi.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgisayar temel bileşenleri olan donanım, yazılım, ağ ve işletim sistemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olabilmeli. |
|
2) |
İnternet ve Ağ Teknolojileri alanında bir problemin tanımını yapıp, çözümü için gerekli verileri tanımlayıp, algoritmasını tasarlayıp farklı programlama dilleri ile çözüm oluşturabilmeli |
|
3) |
İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanabilmeli. |
|
4) |
Temel ağ cihazlarının kurulumunu, bakımı, test ve optimizasyon işlemlerini yapabilmeli. |
|
5) |
Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olabilir. |
|
6) |
Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir. |
|
7) |
Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olabilir. |
|
8) |
Web tabanlı proje geliştirip, internet tabanlı programlama yapabilmeli |
|
9) |
Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir. |
|
10) |
İnternet ve Ağ Teknolojileri ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirleyebilmeli ve yenilikçi çözümler üretebilmek için bilgilerini yeni ve güncel yapıları öğrenebilmek için aktarabilmeli |
|
11) |
İşletme faaliyetlerinde bireysel sorumluluk alabilme ve takım çalışmasına yatkın olabilmeli |
|
12) |
Düşünce ve önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmeli |
|
13) |
Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisi kazanabilmeli |
|
14) |
Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili süreci/süreçleri planlama becerisine sahip olmalı |
|
15) |
İnternet ve Ağ Teknolojileri ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmeli |
|
16) |
İnternet ve Ağ Teknolojileri alanındaki etik değerlere ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilmeli |
|