Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; beden eğitimi ve vücut geliştirme kavramlarını anlamak, vücut geliştirme egzersiz hareketleri için gerekli ekipmanları tanımak, tekniğe uygun bir şekilde uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Beden Eğitimi ve Spor ile İlgili Temel Kavramları, Beden Eğitimi ve Sporun İnsan Organizması Üzerindeki Etkileri, Herkes İçin Spor Kavramı, Yeterli ve Dengeli Beslenme, Kas-İskelet Sistemi, Vücut Kas Gruplarının Tanımlanması, Temel Antrenman Bilgisi, Antrenman Programlarının Hazırlanma İlkeleri, Temel Antrenman Yöntemleri, Vücut Geliştirme Egzersiz Yöntemleri ve İlgili Hareketleri, Vücut Geliştirme Ekipmanları (Makineler, Serbest Ağırlıklar, Cardio Aletleri, Yardımcı Aparatlar vb.), Karşılaşılan Spor Sakatlıkları, Ergojenik Yardım, Doping 1-2 konularının öğretimini kapsamaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, Beden Eğitimi ve Spor ile İlgili Temel Kavramlar |
Sunum |
2) |
Beden Eğitimi ve Sporun İnsan Organizması Üzerindeki Etkileri
|
Sunum |
3) |
Herkes İçin Spor Kavramı, Rekreasyon
|
Sunum |
4) |
Yeterli ve Dengeli Beslenme |
Sunum |
5) |
İskelet Sistemi |
Sunum |
6) |
Kas Sistemi ve Vücut Kas Gruplarının Tanımlanması
|
Sunum |
7) |
Temel Antrenman Bilgisi |
Sunum |
8) |
Vize sınavı |
|
9) |
Antrenman Programlarının Hazırlanma İlkeleri |
Sunum |
10) |
Temel Antrenman Yöntemleri |
Sunum |
11) |
Vücut Geliştirme Egzersiz Yöntemleri ve İlgili Hareketleri, Vücut Geliştirme Ekipmanları (Makineler, Serbest Ağırlıklar, Cardio Aletleri, Yardımcı Aparatlar vb.)
|
Sunum |
12) |
Vücut Geliştirme Egzersiz Yöntemleri ve İlgili Hareketleri, Vücut Geliştirme Ekipmanları (Makineler, Serbest Ağırlıklar, Cardio Aletleri, Yardımcı Aparatlar vb.) |
Sunum |
13) |
Karşılaşılan Spor Sakatlıkları |
Sunum |
14) |
Ergojenik Yardım, Doping-1 |
Sunum |
15) |
Doping-2 ve Dönem Sonu Değerlendirmesi |
Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders sunumları haftalık olarak öğrencilerle paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: |
• Editör: Hayri ERTAN, Spor Bilimlerine Giriş, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
• Sporda Beslenme, Aysel Pehlivan, Morpa Kültür Yayınları.
• Antrenman Teorisi, Uğur Dündar, Nobel Akademik Yayıncılık.
• Dönemleme: Antrenman Kuramı ve Yöntemi, T.O.Bompa, Çeviri: Tanju Bağırgan, Spor Yayınevi ve Kitabevi.
• Fiziksel Uygunluk, Prof. Dr. M. Kamil Özer, Nobel Yayın Dağıtım.
• Egzersiz Fizyolojisi Uygulama Klavuzu, Bob Murray, W. Larry Kenney, Çeviri: Tanju Bağırgan, Spor Yayınevi ve Kitabevi.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Acil Durum ve Afet Yönetimi alanında, meydana gelebilecek acil durum ve afet gibi olaylarda,'' Hazırlık, Müdahale, İyileştirme, Risk ve Zarar Azaltma'' konularında yeterli bilgiye, donanıma ve bilince sahiptir. |
|
2) |
2) Temel bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olur ve bu bilgiyi karşılaştığı mesleki sorunların çözümünde kullanır. |
|
3) |
3) Acil Durum ve Afet Yönetimi alanında görev, yetki, sorumluluk, hak ve yükümlülükleri ile ilgili güncel mevzuatı takip eder, yorumlar ve uygular. |
|
4) |
4) Acil Durum ve Afet alanına ilişkin olarak, malzemelerinin, uyarı ve tehlike işaret ve levhalarının özelliklerini bilir, Acil Durum ve Afet eğitimlerini planlar ve uygular, tatbikatlar planlar, gerekli ölçüm tekniklerini ve metotlarını kullanır, kayıt, raporlama ve düzeltme faaliyetlerini yürütür. |
|
5) |
5) Acil durum yönetimini etkin yürütür ve acil durumlarda ilk yardım müdahalesini yapabilecek yetkinliktedir. |
|
6) |
6) Tehlikelerini tanımlayarak risk analizleri yapar, elektrik tehlikelerinden ve yangından korunmak için gerekli tedbirleri alır ve iş yerlerindeki makine ve teçhizat hakkında bilgi sahibi olur, ilgili riskleri belirler ve bu riskler çerçevesinde Acil Durum Eylem Planlarını planlar. |
|
7) |
7) Acil Durum ve Afet Yönetimi alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgi teknolojilerini kullanır. |
|
8) |
8) Yabancı dili kullanarak, alanındaki bilgileri takip eder. |
|
9) |
9) çalışma arkadaşları ile sağlıklı ve sürekli iletişime özen gösterir. |
|
10) |
10) İş ve özel yaşamında yazılı veya sözlü iletişim becerileri gelişir. |
|
11) |
11) İş yaşamında sorumluluk alır, yetki alarak gereğini yerine getirebilme becerisi kazanır ve bu sayede öz güven kazanır. |
|
12) |
12) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanır ve bunu gerçekleştirir. |
|
13) |
13) Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verir. |
|
14) |
14) Acil Durum ve Afet Yönetimi alanındaki literatürü izler, değerlendirir ve uygular. |
|
15) |
15) Acil Durum ve Afet Yönetimi alanında hakim olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, karşılaştığı sorunların çözümü için düşüncelerini uzman olan veya olmayan kişilerle yazılı ya da sözlü olarak paylaşır. |
|