Moda Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FAD110 | ||||||||
Ders İsmi: | Süsleme Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ESRA TAMBAY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Gelenekselden moderne giyimde kullanılan süsleme tekniklerinin öğrencilere uygulamalı olarak aktarılması amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği: | Süslemenin önemi ve giysi üzerindeki yerini kavrama. İşleme, dikiş teknikleri ve hazır gereçler kullanılarak yapılan, süsleme metotlarına uygun yöntem ve tekniklerin aktarıldığı derstir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | - Süslemenin tanımı, teknikleri ve ders içeriği hakkında genel bilgi. - Süslemede kullanılan araç ve gereçler - Desen geçirme teknikleri | Kaynak kitap araştırmaları |
2) | Basit nakış iğneleri temel uygulama teknikleri | Konulara ilişkin ön çalışmalar |
3) | Dikiş tekniği ile ilgili yapılan süslemeler -Pili-Pilikaşe -Nervür -Şifon(ingiliz dikişi) | Konulara ilişkin ön çalışmalar |
4) | Dikiş tekniği ile ilgili yapılan süslemeler -Patchwork (Kırkyama) | Konulara ilişkin ön çalışmalar |
5) | Model ve kumaş özelliğine göre uygun süsleme tekniği seçimi - İşleme tekniği uygulamaları (Pul, boncuk dikim teknikleri) | Konulara ilişkin ön çalışmalar |
6) | İşleme tekniği ile yapılansüslemeler - Yüzey süsleme | Konulara ilişkin ön çalışmalar |
7) | Kanaviçe işleme teknikleri | Konulara ilişkin ön çalışmalar -Vize hazırlık |
8) | ARA SINAV | Konulara ilişkin ön çalışmalar |
9) | Dikiş tekniği ile yapılan süslemeler - Kapitone uygulama - Enküstre aplike | Konulara ilişkin ön çalışmalar |
10) | Dikiş tekniği ile ilgili yapılan süslemeler - Büzgü teknikleri, - Fırfır, - Volan | Konulara ilişkin ön çalışmalar |
11) | Dikiş tekniği ile ilgili yapılan süslemeler -Fiyonk çeşitleri | Konulara ilişkin ön çalışmalar |
12) | Origami teknikleri ile kumaş manipülasyonları | - |
13) | Serbest çalışma (Konsept) | - |
14) | Serbest çalışma (Final Ödevi) | - |
Ders Notları / Kitaplar: | -Akademisyen ders notları ERONÇ, P. (1984). Giyim Süsleme Teknikleri. MEB ÇATAL, B. (2002), “Süsleme Teknikleri”, Mesleki ve Teknik Eğitimi Geliştirme Projesi (METGE): Ankara |
Diğer Kaynaklar: | AKAR, A. KESKİNER, C. (1998). Türk Süsleme Sanatlarında Desen ve Motif, Tercüman Sanat ve Kültür Yayınları: İstanbul KÖKLÜ, H. (2002), El İşlemeleri, YA-PA Yayınları: İstanbul SİNGER, R. (2013). Fabric Manipulation: 150 Creative Sewing Techniques. David&Charles Book: USA |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
6 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme | |||||||||||||
2) Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | |||||||||||||
3) Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi | |||||||||||||
4) Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |||||||||||||
5) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama | |||||||||||||
6) Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme | |||||||||||||
7) Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
8) Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi | |||||||||||||
9) Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme | |||||||||||||
10) İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma | |||||||||||||
11) Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme | |||||||||||||
12) Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
13) Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi | |||||||||||||
14) Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme | |
2) | Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | 5 |
3) | Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi | |
4) | Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | 4 |
5) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama | |
6) | Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme | 5 |
7) | Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme | 3 |
8) | Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi | 4 |
9) | Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme | |
10) | İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma | 2 |
11) | Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme | 5 |
12) | Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme | |
13) | Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi | |
14) | Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |