Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
YÖNETİME İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLAR VE YÖNETİMİN TANIMI, KAPSAMI |
F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
Belgin Aydıntan, Yönetimin Temel Kavramları, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
|
2) |
YÖNETİM DÜŞÜNCESİNİN EVRİMİ VE KLASİK YÖNETİM DÜŞÜNCESİ |
İnan ÖZALP, Klasik, Neoklasik, Modern Yönetim, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Şahin, Y. (2011). Yönetim Bilimi ve Türk Kamu Yönetimi. Murathan Yayınevi.
|
3) |
NEO-KLASİK (DAVRANIŞSAL) YÖNETİM YAKLAŞIMI |
Şahin, Y. (2011). Yönetim Bilimi ve Türk Kamu Yönetimi. Murathan Yayınevi
F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
|
4) |
MODERN ORGANİZASYON TEORİSİ |
ŞÜKRÜ ÖZEN, Yönetim Biliminin Gelişimi, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Şahin, Y. (2011). Yönetim Bilimi ve Türk Kamu Yönetimi. Murathan Yayınevi |
5) |
YÖNETİMDE POST MODERN YAKLAŞIMLAR |
F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan
Şahin, Y. (2011). Yönetim Bilimi ve Türk Kamu Yönetimi. Murathan Yayınevi
|
6) |
PLANLAMA |
Tortop, N., İsbir, E. G., Aykaç, B., Yayman, H., & Özer, M. A. (2010). Yönetim Bilimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
Didem PAŞAOĞLU, Planlama, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
|
7) |
KARAR ALMA |
Şahin, Y. (2011). Yönetim Bilimi ve Türk Kamu Yönetimi. Murathan Yayınevi
ALİ DANIŞMAN, Planlama ve Karar Verme, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
|
8) |
ORGANİZASYON YAPILARI |
F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan |
9) |
MODERN ORGANİZASYON YAPILARI |
F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan
Tortop, N., İsbir, E. G., Aykaç, B., Yayman, H., & Özer, M. A. (2010). Yönetim Bilimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
|
10) |
İLETİŞİM |
BERRİN FİLİZÖZ, Örgütsel İletişim, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan
|
11) |
LİDERLİK |
MAHMUT PAKSOY, İşletme Yönetiminde Yetki, Güç ve Liderlik, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan
|
12) |
DURUMSAL LİDERLİK TEORİLERİ VE GÜNÜMÜZ |
F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan |
13) |
MOTİVASYON |
Önen, S. M., & Kanayran, H. G. (2015). Liderlik ve Motivasyon: Kuramsal Bir Değerlendirme. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 43-64.
F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan
|
14) |
MOTİVASYONDA SÜREÇ TEORİLERİ |
F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan |
Ders Notları / Kitaplar: |
F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi |
Diğer Kaynaklar: |
F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
Belgin Aydıntan, Yönetimin Temel Kavramları, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
İnan ÖZALP, Klasik, Neoklasik, Modern Yönetim, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Şahin, Y. (2011). Yönetim Bilimi ve Türk Kamu Yönetimi. Murathan Yayınevi.
ŞÜKRÜ ÖZEN, Yönetim Biliminin Gelişimi, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Tortop, N., İsbir, E. G., Aykaç, B., Yayman, H., & Özer, M. A. (2010). Yönetim Bilimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
Didem PAŞAOĞLU, Planlama, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
ALİ DANIŞMAN, Planlama ve Karar Verme, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
BERRİN FİLİZÖZ, Örgütsel İletişim, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
MAHMUT PAKSOY, İşletme Yönetiminde Yetki, Güç ve Liderlik, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Önen, S. M., & Kanayran, H. G. (2015). Liderlik ve Motivasyon: Kuramsal Bir Değerlendirme. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 43-64. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
5 |
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
4 |
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
4 |
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |