Spor Yönetimi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EDM102
Ders İsmi: Yönetim ve Organizasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MUHAMMED ENES ZORLU
Dersi Veren(ler):





Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yönetim düşüncesi ve organizasyon yapıları geçmişten günümüze birçok değişim geçirerek bugünlere ulaşmıştır. Yönetim ve Organizasyon dersinin amacı da söz konusu bu değişimi ele almak ve öğrencilere yönetim ve organizasyon alanındaki teorik bilgilerin öğretilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavram ve tanımlar, klasik, neo klasik ve modern yönetim teorileri ile yönetimin fonksiyonları, yönetim süreçleri ve organizasyon yapılarını kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Burada öğrenci, yönetimin tanımını, amacını ve kapsamını öğrendikten sonra yöneticiye ait özelliklerin neler olması gerektiğini kavrar.
2) Burada öğrenci, yönetim düşüncesinin tarihsel kökenine giderek geçen süreçte yönetim düşüncesinin geçirdiği evrimin ilk basamağını görmüş olur.
3) Burada öğrenci, klasik yönetim düşüncesinin eksik yönlerinin neler olduğunu ve bunu geliştirmek için düşünürlerin önerilerini öğrenir.
4) Burada öğrenci, yönetim düşüncesinin tek bir kişi ile sınırlı olmadığını görerek, sürece çevresel faktörlerin de etkisi ile yeni bir yönetim modelinin oluşumunu gözlemler.
5) Burada öğrenci, yönetim düşüncesine daha kapsamlı yaklaşılması gerektiği düşüncesinin getirdiği çok aktörlü bir yönetim anlayışını kavrar.
6) Burada öğrenci, liderlikle ilgili edindiği bilgilerin günümüzdeki karşılıklarını görerek mukayeseli bir liderlik bilgisi edinmiş olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Burada öğrenci, insan ilişkilerinde iletişimin rolü ve önemini öğrenerek iletişimi etkileyen faktörlerin neler olduğunu kavrar.
Öğrenme Yetkinliği
1) Burada öğrenci, etkin bir yönetim ve organizasyon için karar almanın önemi ve bununla ilgili düşünürlerin teorilerini kavrar.
2) Burada öğrenci, organizasyon yapısını, sürecini ve bölümlerini öğrenerek etkili bir yönetim anlayışı için organize olmanın önemini öğrenir.
3) Burada öğrenci, insan yönetimi açısından motivasyonun önemini kavrayarak, motivasyon türleri hakkında bilgi sahibi olur.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Burada öğrenci, planlama yapmanın iyi bir yönetim ve organizasyon süreci açısından başlangıçtaki önemini öğrenir.
2) Burada öğrenci, organizasyon yapılarının modern versiyonlarını ve bununla ilgili teorileri öğrenerek bunu yönetim sürecine uygulama becerisi elde eder.
3) Burada öğrenci, lider ile yönetici arasındaki farkları öğrenerek, liderlik teorileri hakkında bilgi sahibi olur.
4) Burada öğrenci, motivasyon türleri hakkındaki teorileri öğrenerek ideal motivasyon teorisi hakkında kendi düşüncesini geliştirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) YÖNETİME İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLAR VE YÖNETİMİN TANIMI, KAPSAMI F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Belgin Aydıntan, Yönetimin Temel Kavramları, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
2) YÖNETİM DÜŞÜNCESİNİN EVRİMİ VE KLASİK YÖNETİM DÜŞÜNCESİ İnan ÖZALP, Klasik, Neoklasik, Modern Yönetim, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Şahin, Y. (2011). Yönetim Bilimi ve Türk Kamu Yönetimi. Murathan Yayınevi.
3) NEO-KLASİK (DAVRANIŞSAL) YÖNETİM YAKLAŞIMI Şahin, Y. (2011). Yönetim Bilimi ve Türk Kamu Yönetimi. Murathan Yayınevi F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
4) MODERN ORGANİZASYON TEORİSİ ŞÜKRÜ ÖZEN, Yönetim Biliminin Gelişimi, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Şahin, Y. (2011). Yönetim Bilimi ve Türk Kamu Yönetimi. Murathan Yayınevi
5) YÖNETİMDE POST MODERN YAKLAŞIMLAR F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Şahin, Y. (2011). Yönetim Bilimi ve Türk Kamu Yönetimi. Murathan Yayınevi
6) PLANLAMA Tortop, N., İsbir, E. G., Aykaç, B., Yayman, H., & Özer, M. A. (2010). Yönetim Bilimi. Nobel Akademik Yayıncılık. Didem PAŞAOĞLU, Planlama, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
7) KARAR ALMA Şahin, Y. (2011). Yönetim Bilimi ve Türk Kamu Yönetimi. Murathan Yayınevi ALİ DANIŞMAN, Planlama ve Karar Verme, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
8) ORGANİZASYON YAPILARI F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan
9) MODERN ORGANİZASYON YAPILARI F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Tortop, N., İsbir, E. G., Aykaç, B., Yayman, H., & Özer, M. A. (2010). Yönetim Bilimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
10) İLETİŞİM BERRİN FİLİZÖZ, Örgütsel İletişim, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan
11) LİDERLİK MAHMUT PAKSOY, İşletme Yönetiminde Yetki, Güç ve Liderlik, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan
12) DURUMSAL LİDERLİK TEORİLERİ VE GÜNÜMÜZ F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan
13) MOTİVASYON Önen, S. M., & Kanayran, H. G. (2015). Liderlik ve Motivasyon: Kuramsal Bir Değerlendirme. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 43-64. F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan
14) MOTİVASYONDA SÜREÇ TEORİLERİ F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
Diğer Kaynaklar: F. Şebnem Arıkboğa, Yönetim ve Organizasyon, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
Belgin Aydıntan, Yönetimin Temel Kavramları, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
İnan ÖZALP, Klasik, Neoklasik, Modern Yönetim, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Şahin, Y. (2011). Yönetim Bilimi ve Türk Kamu Yönetimi. Murathan Yayınevi.
ŞÜKRÜ ÖZEN, Yönetim Biliminin Gelişimi, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Tortop, N., İsbir, E. G., Aykaç, B., Yayman, H., & Özer, M. A. (2010). Yönetim Bilimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
Didem PAŞAOĞLU, Planlama, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
ALİ DANIŞMAN, Planlama ve Karar Verme, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
BERRİN FİLİZÖZ, Örgütsel İletişim, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
MAHMUT PAKSOY, İşletme Yönetiminde Yetki, Güç ve Liderlik, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Önen, S. M., & Kanayran, H. G. (2015). Liderlik ve Motivasyon: Kuramsal Bir Değerlendirme. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 43-64.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

12

6

9

11

14

7

8

13

10

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 4
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 4
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 4
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100