Rekreasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PES357 | ||||||||
Ders İsmi: | Olimpizm | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURHAN ÇUMRALIGİL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Alan seçmeli 1 dersinden Olimpizm dersini seçen öğrenciler, olimpiyatların tarihçesini öğrenip, modern olimpiyatların felsefesi ile olimpik kültür hakkında bilgi sahibi olmanın yanı sıra, olimpik branşları bilecekler ayrıca olimpiyat organizasyon evreleri ile birlikte milli olimpiyat komitesinin işleyişi ve yükümlülüklerini de bileceklerdir. Bu konuların dışında uluslararası spor faaliyetlerinde gündeme gelen uyuşmazlıklar ve doping konularında yetkin ve etkili kuruluşların çalışma sistematiğini de öğreneceklerdir. Olimpizm düşüncesinin değişen gelişen anlamının aktarılması, Olimpik Hareketin “eğitim” misyonunun üniversite gençliğine katkısı, Olimpik Eğitim Programlarına ve Olimpik konulara yönelik farkındalık yaratılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Olimpik Eğitim, Olimpik Hareket, Olimpizm kavramlarının önemi ve tarihsel gelişimi; TMOK ve Olimpiyatlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesi | |
2) | Olimpik Eğitim | Konuya ilişkin ön okumalar |
3) | Olimpizm | Konuya ilişkin ön okumalar |
4) | Olimpik eğitim & Olimpizm | Konuya ilişkin ön okumalar |
5) | Türkiye’de Olimpik Eğitim | Konuya ilişkin ön okumalar |
6) | TMOK | Konuya ilişkin ön okumalar |
7) | TMOK | Konuya ilişkin ön okumalar |
8) | Vize | |
9) | Olimpik Değerler Ara Sınav | Konuya ilişkin ön okumalar |
10) | Fair Play ve Olimpizm | Konuya ilişkin ön okumalar |
11) | WADA ve CAS’ın Yetkileri | Konuya ilişkin ön okumalar |
12) | Olimpiyatlar | Konuya ilişkin ön okumalar |
13) | Olimpiyatlar | Konuya ilişkin ön okumalar |
14) | Olimpizm ve olimpiyatlar | Konuya ilişkin ön okumalar |
15) | Olimpizm ve olimpiyatlar | Konuya ilişkin ön okumalar |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Olimpizm ve Olimpik Hareket, Edt. Selhan Özbey; Spor Yapan İnsan, Atilla Erdemli |
Diğer Kaynaklar: | Konu ile ilgili makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | |||||||||
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | |||||||||
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | |||||||||
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | |||||||||
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |||||||||
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |||||||||
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |||||||||
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |||||||||
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |||||||||
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | |
2) | İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | |
3) | Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | |
4) | Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | |
5) | Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |
6) | Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |
7) | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |
8) | Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |
9) | Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |
10) | Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |