Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: POL102
Ders İsmi: History of Political Thought
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. MUHAMMET ÖZCAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ZEYNEP BANU DALAMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilimsel fikirlerin bilimsel bir şekilde nasıl ve ne zaman ortaya çıktığı, kaynakları ve ortaya çıktıkları ortam hakkında öğrencilerimizi bilgilendirmek. Siyasal düşünürlerin ve kavramların tanınmasını sağlamak. Siyasetin doğasında var olan farklı düşünce tarzları ve varsayımlar hakkında bilgi sahibi olmak. Öğrencilerin siyaset biliminin felsefesini ve kuramlarını anlamalarına yardımcı olmak.
Dersin İçeriği: Ders, Avrupa siyaset felsefesinin bazı ufuk açıcı metinlerinin yoğun, analitik bir okuma şeklini alacaktır. İncelenecek düşünürler arasında Platon, Aristoteles, Machiavelli, Hobbes ve Locke sayılabilir. Araştırılacak anahtar kavramlar adalet, yurttaşlık, özgürlük, güç, egemenlik, devlet ve meşruiyettir. Dönem, Fransız İnsan ve Yurttaş Hakları Bildirgesi'ne ve Amerikan Bağımsızlık Bildirgesi'ne kısa bir bakışla sona erecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Demokratik Atina'da Siyaset Felsefesinin Kökenleri John Rawls: Lectures on the history of political philosophy. Harvard University Press, 2008, 1-20.
2) Antik Yunan: Sokratik Vatandaşlık ve Platon'un Siyaset Felsefesi Plato, The Republic, Book I & II (Cambridge University Press, 1991), 361
3) Antik Yunan: Aristoteles'in Siyaset Felsefesi Aristotle, Politics, Book I & II (Cambridge University Press, 1986), 1139.
4) İslam Düşüncesi: İbn Haldun, İbn Rüşd (Averroes) Khaldun, I. (2015). The Muqaddimah: An Introduction to HistoryAbridged Edition. Princeton University Press.
5) Roma'nın Yükselişi / Ortaçağ Avrupası: Cicero, St Augustine, St Thomas Aquinas Plato, The Republic, Book V & VI (Cambridge University Press, 1991), 127-161.
6) Avrupa'da Rönesans / Reforma Hareketleri: Machiavelli, Martin Luther, Jean Bodin Machiavelli, The Prince, (Cambridge University Press, 1988), 3-54.
7) 17. Yüzyıl İngilteresi: Hobbes, Locke Hobbes, Leviathan, (Cambridge University Press, 1997), 117-154. Locke, Second Treatise of Government, Political Writings (Penguin, 1993). John Rawls: Lectures on the history of political philosophy. Harvard University Press, 2008, 23-40, 103-121.
8) Vize Haftası
9) 18. Yüzyıl Avrupası: Hume, Burke, Kant John Rawls: Lectures on the history of political philosophy. Harvard University Press, 2008, 159-173.
10) 18. Yüzyıl Avrupası: Monstesquieu, Rousseau John Rawls: Lectures on the history of political philosophy. Harvard University Press, 2008, 191-213.
11) Rönesans Sonrası Avrupa: Hegel Hegel, G. W. F. (1991). Hegel: Elements of the philosophy of right. Cambridge University Press.
12) Sanayi Devrimi: Bentham Miller, J. A., & Miller, R. (1987). Jeremy Bentham's panoptic device. October, 41, 3-29.
13) Faydacılık: J.S. Mill, T.H.Green John Rawls: Lectures on the history of political philosophy. Harvard University Press, 2008, 251-265.
14) Marksist Olmayan Sosyalizm, Laski, İnsan Hakları Beyannamesi Greenleaf, W. H. (1981). Laski and British Socialism. History of Political Thought, 2(3), 573-591. The American Declaration of Independence & the French Declaration of the Rights of Man and Citizen.
14) Marksist Olmayan Sosyalizm, Laski, İnsan Hakları Beyannamesi Greenleaf, W. H. (1981). Laski and British Socialism. History of Political Thought, 2(3), 573-591. The American Declaration of Independence & the French Declaration of the Rights of Man and Citizen.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Rawls, John. Lectures on the history of political philosophy. Harvard University Press, 2008.
Plato, The Republic
Aristotle, Politics
Ibn Khaldun, Khaldun, I. The Muqaddimah: An Introduction to History-Abridged Edition. Princeton University Press.
Machiavelli, The Prince
Hobbes, Leviathan
Locke, Second Treatise of Government
Diğer Kaynaklar: 1. Janet Coleman, A History of Political Thought (Blackwell, 2000).
2. Iain Hampsher-Monk, A History of Modern Political Thought (Blackwell, 1992).
3. Leo Strauss and Joseph Cropsey, History of Political Philosophy, University of Chicago Press, 1987.
4. David Miller, Janet Coleman, William Connolly and Alan Ryan (ed), The Blackwell Encyclopaedia of Political Thought (Blackwell, 1987).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma
2) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması
3) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma
4) Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması
5) Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması
6) Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi
7) Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması
8) Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak
9) Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak
10) Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak
11) Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma
2) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması
3) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma
4) Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması
5) Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması
6) Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi
7) Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması
8) Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak
9) Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak
10) Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak
11) Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %