Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Demokratik Atina'da Siyaset Felsefesinin Kökenleri |
John Rawls: Lectures on the history of political philosophy. Harvard University Press, 2008, 1-20. |
2) |
Antik Yunan: Sokratik Vatandaşlık ve Platon'un Siyaset Felsefesi |
Plato, The Republic, Book I & II (Cambridge University Press, 1991), 361 |
3) |
Antik Yunan: Aristoteles'in Siyaset Felsefesi |
Aristotle, Politics, Book I & II (Cambridge University Press, 1986), 1139. |
4) |
İslam Düşüncesi: İbn Haldun, İbn Rüşd (Averroes) |
Khaldun, I. (2015). The Muqaddimah: An Introduction to HistoryAbridged Edition. Princeton University Press. |
5) |
Roma'nın Yükselişi / Ortaçağ Avrupası: Cicero, St Augustine, St Thomas Aquinas |
Plato, The Republic, Book V & VI (Cambridge University Press, 1991), 127-161. |
6) |
Avrupa'da Rönesans / Reforma Hareketleri: Machiavelli, Martin Luther, Jean Bodin |
Machiavelli, The Prince, (Cambridge University Press, 1988), 3-54. |
7) |
17. Yüzyıl İngilteresi: Hobbes, Locke |
Hobbes, Leviathan, (Cambridge University Press, 1997), 117-154.
Locke, Second Treatise of Government, Political Writings (Penguin, 1993).
John Rawls: Lectures on the history of political philosophy. Harvard University Press, 2008, 23-40, 103-121.
|
8) |
Vize Haftası |
|
9) |
18. Yüzyıl Avrupası: Hume, Burke, Kant |
John Rawls: Lectures on the history of political philosophy. Harvard University Press, 2008, 159-173. |
10) |
18. Yüzyıl Avrupası: Monstesquieu, Rousseau |
John Rawls: Lectures on the history of political philosophy. Harvard University Press, 2008, 191-213. |
11) |
Rönesans Sonrası Avrupa: Hegel |
Hegel, G. W. F. (1991). Hegel: Elements of the philosophy of right. Cambridge University Press. |
12) |
Sanayi Devrimi: Bentham |
Miller, J. A., & Miller, R. (1987). Jeremy Bentham's panoptic device. October, 41, 3-29. |
13) |
Faydacılık: J.S. Mill, T.H.Green |
John Rawls: Lectures on the history of political philosophy. Harvard University Press, 2008, 251-265. |
14) |
Marksist Olmayan Sosyalizm, Laski,
İnsan Hakları Beyannamesi |
Greenleaf, W. H. (1981). Laski and British Socialism. History of Political Thought, 2(3), 573-591.
The American Declaration of Independence & the French Declaration of the Rights of Man and Citizen.
|
14) |
Marksist Olmayan Sosyalizm, Laski,
İnsan Hakları Beyannamesi |
Greenleaf, W. H. (1981). Laski and British Socialism. History of Political Thought, 2(3), 573-591.
The American Declaration of Independence & the French Declaration of the Rights of Man and Citizen.
|
15) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Rawls, John. Lectures on the history of political philosophy. Harvard University Press, 2008.
Plato, The Republic
Aristotle, Politics
Ibn Khaldun, Khaldun, I. The Muqaddimah: An Introduction to History-Abridged Edition. Princeton University Press.
Machiavelli, The Prince
Hobbes, Leviathan
Locke, Second Treatise of Government
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Janet Coleman, A History of Political Thought (Blackwell, 2000).
2. Iain Hampsher-Monk, A History of Modern Political Thought (Blackwell, 1992).
3. Leo Strauss and Joseph Cropsey, History of Political Philosophy, University of Chicago Press, 1987.
4. David Miller, Janet Coleman, William Connolly and Alan Ryan (ed), The Blackwell Encyclopaedia of Political Thought (Blackwell, 1987).
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma
|
|
2) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması |
|
3) |
Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma |
|
4) |
Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması |
|
5) |
Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması |
|
6) |
Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi |
|
7) |
Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması |
|
8) |
Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak |
|
9) |
Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak |
|
10) |
Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak |
|
11) |
Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek. |
|