Öğrenme Çıktıları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Programdan mezun olan öğrenci adli tıp ve ilişkili alanlarda bilgi sahibi olup, bilimsel araştırma, planlama yapma ve sonuçlarını yorumlayabilme, alanında yaratıcı düşünce ve sorun çözme becerilerine sahip olur.
|
2) Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak güncel ve ileri düzeyde adli tıp bilgisini özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
3) Adli Tıp’ın ilişkili olduğu Adli Biyoloji, Genetik, Toksikoloji, Kriminalistik gibi çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
|
4) Adli Tıp alanında gerekli araç ve ekipman bilgisine sahiptir.
|
5) Adli Tıp alanında yeni bilgileri ve teknolojileri sistematik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir.
|
6) Olay yeri incelemesi ve ölü muayenesi, Adli olgu muayenesi ve rapor yazma, otopsi yapma becerilerine sahiptir.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Araştırma etiğine uygun davranır.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) İnsan, hasta ve hayvan haklarına ve çevreye duyarlıdır.
|
2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1) Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergileyebilir.
|
2) Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslar arası düzlemde destekleyebilir.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir araştırmayı tasarlayıp gerçekleştirir.
|