Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CTM205
Ders İsmi: Hizmet Pazarlaması
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ELİF GÖKÇİLOĞLU ÇULCU
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hizmet pazarlaması ve havayolu pazarlaması hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği: Pazarlama, hizmet pazarlaması ve havayolu pazarlaması kavramlarının içeriğini, pazarlama karması unsurlarını öğrenmek, hizmet kalitesinin nasıl geliştirilebileceğini saptamak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Pazarlama ve Havayolu Pazarlaması ile İlgili Temel Kavramları Tanımlar.
2) Öğrencilerin hizmet pazarlamasında yer alan bilgileri sektöre uygulayabilir hale getirmelerini sağlamak
3) Öğrencilerin havayolu pazarlamasında yer alan bilgileri havayolu işletmelerinde uygulayabilir hale getirmelerini sağlamak.
4) Öğrencilerin havaalanlarında ki hizmetler konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak.
5) Farklı Havayolu İşletmelerindeki Çeşitli Pazarlama Sorunlarına Örnek olaylar üzerinden Çözüm Geliştirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hizmet ve Pazarlama Kavramları
2) Hizmetler ve Hizmetlerin Sınıflandırılması Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri ders kitabı Bölüm 1
3) Hizmet Pazarlaması ve Pazarlama Karması Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri ders kitabı Bölüm 2 ve Bölüm 4
4) Hizmet Pazarlamasında Ürün ve Dağıtım Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri ders kitabı Bölüm 7
5) Hizmet Pazarlamasında Tutundurma ve Fiyatlandırma Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri ders kitabı Bölüm 10
6) Havayolu Pazarlaması Havayolu Pazarlaması kitabı Bölüm 1
7) Havayolu Pazarlamasının Önemi, Ürün ve Müşteri Havayolu Pazarlaması kitabı Bölüm 2
8) Ara sınav
9) Havayolu Pazarında Fiyatlama ve Gelir Yönetimi Havayolu Pazarlaması kitabı Bölüm 2
10) Havayolu Pazarlamasında Tutundurma Havayolu Pazarlaması kitabı Bölüm 5
11) Havayolu Sektöründe İlişkisel Pazarlama Havayolu Pazarlaması kitabı Bölüm 6
12) Havayolu Pazarlamasında Marka Yönetimi Havayolu Pazarlaması kitabı Bölüm 6
13) Havayolu Pazarlama Stratejileri Havayolu Pazarlaması kitabı Bölüm 6 ve 7
14) Havayolu Pazarlamasının Geleceği Güncel kaynaklar
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İstanbul Üniversitesi AUZEF Ders Kitabı Hizmet Pazarlaması
Diğer Kaynaklar: Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri- Prof.Dr. Remzi ALTUNIŞIK-Havayolu Pazarlamasına Giriş- Ali Ceyhun CAM

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Dünya coğrafyası ve kültürleri konularında temel bilgiye sahip olur.
2) Ulusal ve uluslararası sivil havacılık mevzuat ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olur.
3) Kabin ekibi üyesinin görev ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur.
4) Havacılık İngilizcesi ve terminolojisi konusunda bilgi sahibi olur.
5) Uçak bilgisi, uçuş teorisi, aerodinamik konularında temel bilgilere sahip olur.
6) Türkçe ve İngilizce olarak diksiyon ve uçak kabininde anons teknikleri konusunda, etkin iletişim kurabilecek düzeyde bilgi sahibi olur.
7) Kalkış öncesi emniyet prosedürlerinin ve uçağın teçhizatlarının manuel gösterilmesini yapacak bilgiye sahip olur.
8) Önceden oluşabilecek acil durumlar ile ilgili önlem almayı ,gerektiğinde tahliye yangınla mücadele, suda hayatta kalmayı ve hayat kurtarmayı uçakta bulunan acil durum malzemelerini kullanmayı öğrenir.
9) Havacılıkta ilk yardım konusunda doğru ve etkin müdahalenin önemini kavrayarak ilk yardım uygulamalarını yapabilir.
10) Sivil Havacılıkta tehlikeli maddelerin taşınmasıyla ilgili kurallar konusunda bilgi sahibi olur.
11) Sivil Havacılıkta insan faktörü ve Ekip Kaynak Yönetimi konularında bilgi sahibi olur.
12) SHT 17 -2 kapsamında Güvenlik bilinci (Modül)1 ve Kokpit kabin güvenliği(Modül 7) konularında bilgi alır.
13) Mesleği ile ilgili etik kuralları öğrenir ve uygular
14) Alanında aldığı bilgileri toplumun yararına kullanmayı öğrenir
15) Bir yabancı dili etkin kullanarak sivil havacılık alanında temel metinleri takip edebilir ,meslektaşlarıyla iletişim kurabilir .
16) Temel Havacılıkta kullanılan havacılık terminolojisini öğrenir ve kullanır
17) İş sağlığı güvenliği bilincine ve görevlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
18) İşletmecilikle ilgili temel düzey kavramlarını bilir .
19) Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü görev ve sorumluluklarını öğrenir. SHGM vizyon ve misyonu hedefleri hakkında bilgi sahibi olur. Denetim çeşitlerini bilir.
20) Raporlama, mesai hesaplama gibi konularda bilgi sahibi olur
21) Havaalanı ve havaalanı faaliyetleri hakkında yeterli seviyede bilgi sahibi olacaktır.
22) Mesleğin hizmet yönü öğrenir ve zor durumdan kurtulma becerilerini kavrar
23) İletişimde geribildirim vermenın önemi hakkında bilgi sahibi olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dünya coğrafyası ve kültürleri konularında temel bilgiye sahip olur.
2) Ulusal ve uluslararası sivil havacılık mevzuat ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olur. 2
3) Kabin ekibi üyesinin görev ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur.
4) Havacılık İngilizcesi ve terminolojisi konusunda bilgi sahibi olur.
5) Uçak bilgisi, uçuş teorisi, aerodinamik konularında temel bilgilere sahip olur.
6) Türkçe ve İngilizce olarak diksiyon ve uçak kabininde anons teknikleri konusunda, etkin iletişim kurabilecek düzeyde bilgi sahibi olur.
7) Kalkış öncesi emniyet prosedürlerinin ve uçağın teçhizatlarının manuel gösterilmesini yapacak bilgiye sahip olur.
8) Önceden oluşabilecek acil durumlar ile ilgili önlem almayı ,gerektiğinde tahliye yangınla mücadele, suda hayatta kalmayı ve hayat kurtarmayı uçakta bulunan acil durum malzemelerini kullanmayı öğrenir.
9) Havacılıkta ilk yardım konusunda doğru ve etkin müdahalenin önemini kavrayarak ilk yardım uygulamalarını yapabilir.
10) Sivil Havacılıkta tehlikeli maddelerin taşınmasıyla ilgili kurallar konusunda bilgi sahibi olur. 1
11) Sivil Havacılıkta insan faktörü ve Ekip Kaynak Yönetimi konularında bilgi sahibi olur. 4
12) SHT 17 -2 kapsamında Güvenlik bilinci (Modül)1 ve Kokpit kabin güvenliği(Modül 7) konularında bilgi alır.
13) Mesleği ile ilgili etik kuralları öğrenir ve uygular
14) Alanında aldığı bilgileri toplumun yararına kullanmayı öğrenir
15) Bir yabancı dili etkin kullanarak sivil havacılık alanında temel metinleri takip edebilir ,meslektaşlarıyla iletişim kurabilir .
16) Temel Havacılıkta kullanılan havacılık terminolojisini öğrenir ve kullanır
17) İş sağlığı güvenliği bilincine ve görevlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
18) İşletmecilikle ilgili temel düzey kavramlarını bilir .
19) Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü görev ve sorumluluklarını öğrenir. SHGM vizyon ve misyonu hedefleri hakkında bilgi sahibi olur. Denetim çeşitlerini bilir.
20) Raporlama, mesai hesaplama gibi konularda bilgi sahibi olur
21) Havaalanı ve havaalanı faaliyetleri hakkında yeterli seviyede bilgi sahibi olacaktır.
22) Mesleğin hizmet yönü öğrenir ve zor durumdan kurtulma becerilerini kavrar
23) İletişimde geribildirim vermenın önemi hakkında bilgi sahibi olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %