Moda Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FAD207 | ||||||||
Ders İsmi: | Ev Tekstili | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ESRA TAMBAY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ESRA TAMBAY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ev tekstili dersinde, öğrencilerin gösterilen çeşitli teknikler yardımı ile tekstil ürünlerinin giyim dışında kullanıldığı yerleri / ürünleri tanımaları ve farklı üretim yöntemlerini öğrenmeleri, yardımcı malzeme, kumaş ve dikim türlerini seçebilme yeterliliklerini kazandırmayı amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ev tekstiline ilişkin terim ve malzemelerle, estetik ve fonksiyonel değerleri ön planda tutarak, belli bir konuda özgün ürünler tasarlamak ve üretimi hakkında bilgi sahibi olmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında genel bilgiler, Ev tekstilinin gelişim süreci ve dekorasyon çeşitleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Ev tekstilinde çağdaş eğilimler ve trendler | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Ev tekstili üretiminde kullanılan ana ve yardımcı malzemeler ve özellikleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Kullanım Alanına Göre Ev Tekstilleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Üretim tekniğine göre sınıflandırma | Konulara ilişkin ön okumalar Quiz hazırlık |
6) | QUİZ - Ev Tekstilinde Kullanılan Kumaşların Özellikleri, Ev Tekstilinde Kumaş Seçimi | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Ev tekstili baskı - desen çalışmaları | Konulara ilişkin ön okumalar-Vize hazırlık |
8) | ARA SINAV - Vize | Konulara ilişkin ön okumalar |
9) | Ev tekstilinde kullanılan süsleme teknikleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Mutfak ve dekoratif ürünler tekstilleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Banyo tekstilleri – Banyo takımları | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | Yatak odası tekstilleri – Nevresim, dekoratif yastık, minder ve örtüler | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Bahçe tekstilleri – koltuk ve sandalye giydirme, organizasyon | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Ev tekstilinde dokuma (halı örnek ürün tasarımları) | Konulara ilişkin ön okumalar- Final hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | - Megep (2009). El Sanatları Teknolojisi Modülleri, Ev Tekstili Üretimi. Ankara. - Megep (2009). El Sanatları Teknolojisi Modülleri, Ev Tekstili Üretimi. Ankara. - Alanla ilgili internet, gazete - dergi makaleleri - Burda ve Hometextile süreli yayınları - Öğretim görevlisi ders notları |
Diğer Kaynaklar: | - Yurt, D.(2006). Ev Tekstilinde Renk Olgusu. Dokuz Eylül Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi. İzmir - Yıldırım, L., (2007). Günümüz Ev Tekstili Tasarımını Etkileyen Faktörlerin Saptanması Ve Türk Ev Tekstilindeki Durumu. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sanata yeterlik tezi. İzmir |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme | |||||||||||||
2) Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | |||||||||||||
3) Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi | |||||||||||||
4) Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |||||||||||||
5) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama | |||||||||||||
6) Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme | |||||||||||||
7) Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
8) Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi | |||||||||||||
9) Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme | |||||||||||||
10) İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma | |||||||||||||
11) Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme | |||||||||||||
12) Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
13) Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi | |||||||||||||
14) Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme | |
2) | Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | 5 |
3) | Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi | 5 |
4) | Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | 2 |
5) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama | 2 |
6) | Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme | 5 |
7) | Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme | 2 |
8) | Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi | 5 |
9) | Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme | 5 |
10) | İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma | 1 |
11) | Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme | 3 |
12) | Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme | |
13) | Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi | 2 |
14) | Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |