Resim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PNT151 | ||||||||
Ders İsmi: | Atölye I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KÜPÇÜOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KÜPÇÜOĞLU Dr. Öğr. Üyesi NURİ ÖZÇELİK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, resim bölümünde ders alan öğrencilerin ressam olma yolunda ilerlerken edinmeleri gereken teorik ve pratik bilgiye sahip olmalarını sağlamak ve sanat yolunda özgün bir birey olarak kendilerini keşfetmelerinin yollarını göstermektir. |
Dersin İçeriği: | Ders içerik olarak, atölye 1 dersinin genel çerçevesini oluşturan; suluboya, pastel boya, fon figür ilişkisi, lavi vb. konular ile alakalı uygulamaları kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanımı, amacı. | Konu dahilinde çizim/okuma |
2) | Resim sanatında kullanılan araç ve gereçlerden kağıdın tanıtımı, üretimi, kullanımı, olanak ve sınırlılıkları, çeşitleri. Pastel kağıdı hazırlama, Pastel tekniği ile Fon figür ilişkisi yaratma. | Konu dahilinde çizim/okuma |
3) | Resim sanatında kullanılan araç ve gereçlerden kağıdın tanıtımı, üretimi, kullanımı, olanak ve sınırlılıkları, çeşitleri. Pastel kağıdı hazırlama, Pastel tekniği ile Fon figür ilişkisi yaratma. | Konu dahilinde çizim/okuma |
4) | Resim sanatında kullanılan araç ve gereçlerden kağıdın tanıtımı, üretimi, kullanımı, olanak ve sınırlılıkları, çeşitleri. Pastel kağıdı hazırlama, Pastel tekniği ile Fon figür ilişkisi yaratma. | Konu dahilinde çizim/okuma |
5) | Pastel tekniğindeki olanak çeşitliliği, Resimde kompozisyon ve türleri. | Konu dahilinde çizim/okuma |
6) | Sulu Boya tekniği ve kullanımı | Konu dahilinde çizim/okuma |
7) | Uygulama | Konu dahilinde çizim/okuma |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | Sulu Boya tekniği, kullanımı, olanak ve sınırlılıkları. Fon figür ilişkisi yaratma. Leke ve değerleri. | Konu dahilinde çizim/okuma |
10) | Sulu Boya tekniği, kullanımı, olanak ve sınırlılıkları. Fon figür ilişkisi yaratma. Leke ve değerleri. | Konu dahilinde çizim/okuma |
11) | Sulu Boya tekniği, kullanımı, olanak ve sınırlılıkları. Fon figür ilişkisi yaratma. Leke ve değerleri. | Konu dahilinde çizim/okuma |
12) | Lavi tekniği, kullanımı, olanak ve sınırlılıkları | Konu dahilinde çizim/okuma |
13) | Lavi tekniği, kullanımı, olanak ve sınırlılıkları | Konu dahilinde çizim/okuma |
14) | Lavi tekniği, kullanımı, olanak ve sınırlılıkları | Konu dahilinde çizim/okuma |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | GÖZ VE TİN ( Maurice Meleau-Ponty, Metis Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | YARATMA CESARETİ ( Rollo May, Metis Yayınları,) İMAJ, GÖRMENİN KÜLTÜR VE POLİTİKASI (Kevin Robins, , Ayrıntı yayınları,) PİCASSO’NUN BAŞARISI VE BAŞARISIZLIĞI ( John Berger, Metis Yayınları,) SANATIN SONU (Donald Kuspit, Metis Yayınları,)6- SON BAKIŞTA AŞK (Walter Benjamin, Metis Yayınları,) SİNEMA VE MODERNLİK (John Orr, Bilim ve Sanat Yayınları, GÖRSEL YOLCULUKLAR (Ferit Edgü, Yapı Kredi Yayınları,) YİRMİNCİ YÜZYILDA SANATI OKUYANLAR (Chris Murray, Sel Yayıncılık,) 20.YÜZYIL BATI SANATINDA AKIMLAR ( Ahu Antmen, Sel Yayıncılık,) CAMERA LUCIDA, FOTOĞRAF ÜZERİNE DÜŞÜNCELER (Roland Barthes, Altıkırkbeş Yayınları,) SANATTA ANLAMIN GÖRÜNTÜSÜ, İMGELERİN TOPLUMSAL İŞLEVİ, (Richard Lepperd, Ayrıntı Yayınları,) RUJ LEKESİ, YİRMİNCİ YÜZYILIN GİZLİ TARİHİ (Greil Marcus, Ayrıntı Yayınları,) SANATÇI:ÖRNEK BİR ÇİLEKEŞ (Susan Sontag, Metis Yayınları,) BAŞKALARININ ACILARINA BAKMAK (Susan Sontag, Agora Kitaplığı,) GÖRMECE (Mehmet Ergüven, Metis Yayınları,) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. | |||||||||||
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. | |||||||||||
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır | |||||||||||
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. | 5 |
2) | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. | 4 |
3) | Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. | 4 |
4) | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. | 5 |
5) | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. | 4 |
6) | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
7) | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. | 5 |
8) | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. | 5 |
9) | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. | 4 |
10) | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır | 5 |
11) | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. | 5 |
12) | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |