Resim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PNT151
Ders İsmi: Atölye I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KÜPÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KÜPÇÜOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi NURİ ÖZÇELİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, resim bölümünde ders alan öğrencilerin ressam olma yolunda ilerlerken edinmeleri gereken teorik ve pratik bilgiye sahip olmalarını sağlamak ve sanat yolunda özgün bir birey olarak kendilerini keşfetmelerinin yollarını göstermektir.
Dersin İçeriği: Ders içerik olarak, atölye 1 dersinin genel çerçevesini oluşturan; suluboya, pastel boya, fon figür ilişkisi, lavi vb. konular ile alakalı uygulamaları kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Resmi oluşturan temel elemanları açıklayabilir, çizgi, renk, leke, benek kavramlarını oluşturur. Temel kavramları reprodüksiyon üstünde oluşturur.
2) Resmi sanat yapıtı yapan özellikleri ortaya koyar. Resmin malzemesi olan; yağlıboya tekniğini ve rengi kullanabilir.
3) Fırçanın sınırlılıklarını ve olanaklarını, örnekle açıklar. Ana renklerin karışımıyla oluşan ara renkleri açıklar.
4) Renkleri biçim oluştururken, çizgi, leke, renk, benek gibi elemanları kullanarak ortaya koyar.
5) Oluşturduğu biçimleri kağıt üstünde denemeler yaparak ortaya koyar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanımı, amacı. Konu dahilinde çizim/okuma
2) Resim sanatında kullanılan araç ve gereçlerden kağıdın tanıtımı, üretimi, kullanımı, olanak ve sınırlılıkları, çeşitleri. Pastel kağıdı hazırlama, Pastel tekniği ile Fon figür ilişkisi yaratma. Konu dahilinde çizim/okuma
3) Resim sanatında kullanılan araç ve gereçlerden kağıdın tanıtımı, üretimi, kullanımı, olanak ve sınırlılıkları, çeşitleri. Pastel kağıdı hazırlama, Pastel tekniği ile Fon figür ilişkisi yaratma. Konu dahilinde çizim/okuma
4) Resim sanatında kullanılan araç ve gereçlerden kağıdın tanıtımı, üretimi, kullanımı, olanak ve sınırlılıkları, çeşitleri. Pastel kağıdı hazırlama, Pastel tekniği ile Fon figür ilişkisi yaratma. Konu dahilinde çizim/okuma
5) Pastel tekniğindeki olanak çeşitliliği, Resimde kompozisyon ve türleri. Konu dahilinde çizim/okuma
6) Sulu Boya tekniği ve kullanımı Konu dahilinde çizim/okuma
7) Uygulama Konu dahilinde çizim/okuma
8) VİZE SINAVI
9) Sulu Boya tekniği, kullanımı, olanak ve sınırlılıkları. Fon figür ilişkisi yaratma. Leke ve değerleri. Konu dahilinde çizim/okuma
10) Sulu Boya tekniği, kullanımı, olanak ve sınırlılıkları. Fon figür ilişkisi yaratma. Leke ve değerleri. Konu dahilinde çizim/okuma
11) Sulu Boya tekniği, kullanımı, olanak ve sınırlılıkları. Fon figür ilişkisi yaratma. Leke ve değerleri. Konu dahilinde çizim/okuma
12) Lavi tekniği, kullanımı, olanak ve sınırlılıkları Konu dahilinde çizim/okuma
13) Lavi tekniği, kullanımı, olanak ve sınırlılıkları Konu dahilinde çizim/okuma
14) Lavi tekniği, kullanımı, olanak ve sınırlılıkları Konu dahilinde çizim/okuma
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: GÖZ VE TİN ( Maurice Meleau-Ponty, Metis Yayınları
Diğer Kaynaklar: YARATMA CESARETİ ( Rollo May, Metis Yayınları,)
İMAJ, GÖRMENİN KÜLTÜR VE POLİTİKASI (Kevin Robins, , Ayrıntı yayınları,)
PİCASSO’NUN BAŞARISI VE BAŞARISIZLIĞI ( John Berger, Metis Yayınları,)
SANATIN SONU (Donald Kuspit, Metis Yayınları,)6- SON BAKIŞTA AŞK (Walter Benjamin, Metis Yayınları,)
SİNEMA VE MODERNLİK (John Orr, Bilim ve Sanat Yayınları,
GÖRSEL YOLCULUKLAR (Ferit Edgü, Yapı Kredi Yayınları,)
YİRMİNCİ YÜZYILDA SANATI OKUYANLAR (Chris Murray, Sel Yayıncılık,)
20.YÜZYIL BATI SANATINDA AKIMLAR ( Ahu Antmen, Sel Yayıncılık,)
CAMERA LUCIDA, FOTOĞRAF ÜZERİNE DÜŞÜNCELER (Roland Barthes, Altıkırkbeş Yayınları,)
SANATTA ANLAMIN GÖRÜNTÜSÜ, İMGELERİN TOPLUMSAL İŞLEVİ, (Richard Lepperd, Ayrıntı Yayınları,)
RUJ LEKESİ, YİRMİNCİ YÜZYILIN GİZLİ TARİHİ (Greil Marcus, Ayrıntı Yayınları,)
SANATÇI:ÖRNEK BİR ÇİLEKEŞ (Susan Sontag, Metis Yayınları,)
BAŞKALARININ ACILARINA BAKMAK (Susan Sontag, Agora Kitaplığı,)
GÖRMECE (Mehmet Ergüven, Metis Yayınları,)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır.
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır.
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır.
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır.
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır.
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır.
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır.
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır.
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. 5
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. 4
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. 4
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. 5
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. 4
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. 4
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. 5
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. 5
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. 4
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır 5
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. 5
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %