Resim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PNT201
Ders İsmi: Türk Sanatı Tarihi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NURİ ÖZÇELİK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NURİ ÖZÇELİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, resim bölümünde ders alan öğrencilere türk sanatı ile alakalı tarihsel bilgi vermektir.
Dersin İçeriği: Ders içerik olarak, Türk sanatı tarihi dersinin genel çerçevesini oluşturan; Türk resim sanatını yakın tarihten günümüze inceler ve irdeler.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İslam öncesi Türk Resmini kavrar, İslam öncesi Türk resim sanatı hakkında fikir sahibi olur, İslam sonrası Türk Resmindeki gelişimi kavrar, İslamiyet sonrası Türk resim sanatındaki gelişmelerin farkında olur. İslamiyet sonrası Türk resim sanatındaki önemli şahsiyetleri tanır.
2) Osmanlı dönemi minyatür sanatını kavrar, Fatih Sultan Mehmet dönemi minyatür resim anlayışını kavrar. Fatih sonrası minyatür resmini tanır. Türk Resim Sanatının yenilenme ve gelişme evreleri içindeki durumunu kavrar.
3) Tanzimat dönemi Türk resim sanatını tanır. Oryantalist resmi tanır. Sanayii Nefise Mektebinin kuruluşu ve Osman Hamdi Bey'in sanata etki ve katkısını kavrar.1914 Kuşağı ressamları ve sanatını kavrar.
4) Türkiye Cumhuriyeti ile başlayan yeni resim geleneğini tanıyacaktır. Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliğini ve sanat anlayışını kavrar. D Grubu sanatçıları ve resim anlayışlarını tanır
5) Yeniler Grubunu ve sanat anlayışlarını tanır. Soyut Sanatın Türk resmi içindeki yeri ve önemini kavrar. 1950 sonrası Türk sanatındaki gelişmeleri farkına varır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türk resim sanatı tarihinin kapsam ve alan boyutlarının değerlendirilmesi. Konu dahilindeki okumalar
2) Türk Resim sanatı tarihi içinde Türklerin Orta Asya boyutlarındaki işlevlerini ortaya koyma. Konu dahilindeki okumalar
3) Türk Resim sanatı tarihi içinde figüratif eğilim ve yönelimlerin sanatsal boyutlarını İslamlık öncesi kimliği doğrultusunda ortaya koyma. Konu dahilindeki okumalar
4) Eski Türklerdeki resim sanatının anlam ve gelişimi üzerine durma. Konu dahilindeki okumalar
5) İslamlık sonrası gelişim periyodu boyutlarında Türk resim sanatı gerçekliğinin irdelenmesi ve değerlendirilmesi. Konu dahilindeki okumalar
6) Osmanlı dönemi minyatür ve modern anlamdaki resim sanatını değerlendirme ve kıyaslama. Konu dahilindeki okumalar
7) Tanzimatın sanatsal ortamı ve bu ortam doğrultusunda sanatın yeniden ele alınması. Konu dahilindeki okumalar
8) VİZE SINAVI
9) Güzel Sanatlar Fakültesi ve vakıflar Konu dahilindeki okumalar
10) Sanat kuruluşlarının sanata olumlu olumsuz katkılarının değerlendirilmesi. Konu dahilindeki okumalar
11) Türk Resim Sanatının yenilenme ve gelişme evreleri içindeki konumu ve değeri. Konu dahilindeki okumalar
12) Soyut resim somut resim tartışmaları ve bunların gelişimi. Konu dahilindeki okumalar
13) Sanatsal kurumlar, dernekler, vakıflar, yazarlar ve medya etkilerinin tartışılması, değerlendirilmesi. Konu dahilindeki okumalar
14) Postmodern dönemin yeniden irdelenmesi, kavramsal sanat, kent kültürü ölçeğinde diğer sanatsal disiplinler. Konu dahilindeki okumalar
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Türk Sanat Tarihi-Adnan Turani
Diğer Kaynaklar: Çağdaş Türk Resim Sanatı-Sezer Tansuğ, Cumhuriyet Dönemi Resim Tarihi-Kaya Özsezgin

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır.
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır.
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır.
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır.
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır.
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır.
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır.
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır.
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. 4
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. 5
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. 5
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. 3
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. 4
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. 3
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. 4
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. 4
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. 4
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır 5
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. 4
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %