Dijital Oyun Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DGD106
Ders İsmi: Vektorel Çizim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SERDAR KİPDEMİR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SERDAR KİPDEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere grafik tasarımı uygulamalarını yapabilecekleri temel vektörel bilgisayar programı bilgisi kazandırmak.
Dersin İçeriği: Grafik tasarıma yönelik sembol, amblem, logo gibi tasarlama, sayfa düzeni oluşturma, temel anlamda vektörel illüstrasyon yapma becerilerini kazandırarak kullanılmasını hedefler.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 2-Bilgisayar programına bir tasarım aracı olarak hakim olabilmesi amaçlanan öğrenciye, çalışma alanı oluşturmayı hedefler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 1-Bilgisayarda Vektör Grafiği dersinde öğrencilere Adobe Illustrator programı ya da eşdeğeri vektörel tasarım programını tasarım amaçlı kullanmak öğretilir.
2) 3-Temel vektörel çizim araçları ile, paneller, katmanlar, path özellikleri, görsel ekleme ve maskeleme, renk paleti, fırçalar ve illüstrasyon araçlarını kullanabilme becerilerini öğreterek pekiştirilmesini sağlar.
3) 4-Vektörel çizim araçları kullanılarak, cetveller ve ızgara sistemi ile sayfa düzeni hazırlama, alan tipografisi yerleştirme, geometrik şekillerin oluşturulması sağlanır.
4) 5-Dijital tüm programlarla senkronize çalışabilmeleri için döküman formatları ve kaydetme özellikleri hakkında bilgi verilerek, doğru formatta tasarım ve uygulamayı sonlandırma metotları öğretilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Adobe Illustrator yazılımına giriş. Arayüzün tanıtımı ve örnek tasarımların incelenmesi. Baskı hazırlıkları ve renkle ilgili temel bilgilerin aktarılması. Okuma ve örnek uygulama
2) Temel geometrik formlar ile hizalama, renk ve kompozisyon çalışmaları. Cetvel ve ölçüm araçlarının kullanımı Okuma ve örnek uygulama
3) Çizim araçları karmaşık şekiller oluşturmak. (Pathfinder paneli) Okuma ve örnek uygulama
4) Kalem ve fırça aracı ile çalışmalar. Piksel tabanlı dökümanların vektöre dönüştürülmesi. Okuma ve örnek uygulama
5) Gradient boyama araçları ve renk paletinin yönetimi. Okuma ve örnek uygulama
6) Tipografik çalışmalar. Metin araçlarının kullanımı. Okuma ve örnek uygulama
7) Dönüştürme ve deformasyon özellikleri ile kompozisyonlar oluşturma. Okuma ve örnek uygulama
8) Ara Sınav
9) Fırça, doku ve desenlerin oluşturulması ve kullanımı Okuma ve örnek uygulama
10) Efektler ile çalışmak. Okuma ve örnek uygulama
11) Kurumsal kimlik paftası oluşturma ve baskıya hazırlama. Okuma ve örnek uygulama
12) 3 Boyutlu nesne çizimleri. Işık, renk ve desen ayarları. Okuma ve örnek uygulama
13) Ambalaj tasarımı. Açılımların çizimi ve baskı hazırlıkları. Okuma ve örnek uygulama
14) Çalışmaların web tasarıma uygun hazırlanıp kaydedilmesi. Okuma ve örnek uygulama
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Denel B. (1981) Temel tasarım ve yaratıcılık. Ankara: ODTÜ Mim. Fak. Yayınları
Diğer Kaynaklar: Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi Yayınları, 1980
Dünya Sanat Tarihi, Adnan Turani, Türkiye İş Bankası Yayınları, Türk Tarih Kurumu Basımevi, 1979

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

5

2

Program Kazanımları
1) Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
2) Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir.
3) Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir.
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir.
5) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
6) Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur.
7) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
8) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur.
10) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür.
12) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 4
2) Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir. 5
3) Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir. 5
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir. 4
5) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. 5
6) Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur. 5
7) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. 4
8) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır. 5
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. 5
10) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
11) Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür. 5
12) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %