Dijital Oyun Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DGD106 | ||||||||
Ders İsmi: | Vektorel Çizim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SERDAR KİPDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SERDAR KİPDEMİR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere grafik tasarımı uygulamalarını yapabilecekleri temel vektörel bilgisayar programı bilgisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Grafik tasarıma yönelik sembol, amblem, logo gibi tasarlama, sayfa düzeni oluşturma, temel anlamda vektörel illüstrasyon yapma becerilerini kazandırarak kullanılmasını hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Adobe Illustrator yazılımına giriş. Arayüzün tanıtımı ve örnek tasarımların incelenmesi. Baskı hazırlıkları ve renkle ilgili temel bilgilerin aktarılması. | Okuma ve örnek uygulama |
2) | Temel geometrik formlar ile hizalama, renk ve kompozisyon çalışmaları. Cetvel ve ölçüm araçlarının kullanımı | Okuma ve örnek uygulama |
3) | Çizim araçları karmaşık şekiller oluşturmak. (Pathfinder paneli) | Okuma ve örnek uygulama |
4) | Kalem ve fırça aracı ile çalışmalar. Piksel tabanlı dökümanların vektöre dönüştürülmesi. | Okuma ve örnek uygulama |
5) | Gradient boyama araçları ve renk paletinin yönetimi. | Okuma ve örnek uygulama |
6) | Tipografik çalışmalar. Metin araçlarının kullanımı. | Okuma ve örnek uygulama |
7) | Dönüştürme ve deformasyon özellikleri ile kompozisyonlar oluşturma. | Okuma ve örnek uygulama |
8) | Ara Sınav | |
9) | Fırça, doku ve desenlerin oluşturulması ve kullanımı | Okuma ve örnek uygulama |
10) | Efektler ile çalışmak. | Okuma ve örnek uygulama |
11) | Kurumsal kimlik paftası oluşturma ve baskıya hazırlama. | Okuma ve örnek uygulama |
12) | 3 Boyutlu nesne çizimleri. Işık, renk ve desen ayarları. | Okuma ve örnek uygulama |
13) | Ambalaj tasarımı. Açılımların çizimi ve baskı hazırlıkları. | Okuma ve örnek uygulama |
14) | Çalışmaların web tasarıma uygun hazırlanıp kaydedilmesi. | Okuma ve örnek uygulama |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Denel B. (1981) Temel tasarım ve yaratıcılık. Ankara: ODTÜ Mim. Fak. Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi Yayınları, 1980 Dünya Sanat Tarihi, Adnan Turani, Türkiye İş Bankası Yayınları, Türk Tarih Kurumu Basımevi, 1979 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
5 |
2 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||||||||
2) Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir. | |||||||||||
3) Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir. | |||||||||||
4) Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir. | |||||||||||
5) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. | |||||||||||
6) Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur. | |||||||||||
7) Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. | |||||||||||
8) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır. | |||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. | |||||||||||
10) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
11) Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür. | |||||||||||
12) Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dijital Oyun Tasarımı alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
2) | Dijital Oyun Tasarımı tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine ve uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıya sahiptir. | 5 |
3) | Dijital Oyun Tasarımına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, üretim süreçlerine hakim olarak yenilikçi, yaratıcı ve özgün projeler üretir. | 5 |
4) | Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, Dijital Oyun Tasarımı alanında mevcut ve olası problemlere yönelik çözümleyici ve eleştirel düşünerek, bilimsel bir yaklaşımla akılcı fikirler üretir. | 4 |
5) | Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. | 5 |
6) | Dijital Oyun Tasarımının üretim süreçlerinin farklı aşamalarında bireysel olarak veya ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur. | 5 |
7) | Dijital Oyun Tasarımı alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. | 4 |
8) | Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili sanatsal çalışmalar için kullanır. | 5 |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda tasarım alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. | 5 |
10) | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
11) | Dijital Oyun Tasarlama sürecinde soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün projelere dönüştürür. | 5 |
12) | Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, mesleki sorumluluk bilincine sahip olur ve etik kavramını içselleştirerek, etik kavramını bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi kazanır. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |