Yeni Medya ve İletişim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | NMC305 | ||||||||
Ders İsmi: | Yeni Medya Okuryazarlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NUR ESRA ATMACA DURUM | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi NUR ESRA ATMACA DURUM |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; yeni medyaya yönelik eleştirel bir bakış geliştirebilmeleri için, değerlendirme yetisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders; hızı, katılımcı yapısı ve etki gücüyle kitle iletişiminin en yeni mecrası olarak yeni medyayla varılan aşamanın bir yandan sunduğu çeşitlilik diğer yandan değişen içeriğin taşıdığı risklerin örnekler üzerinden ele alınarak, yeni medya okuryazarlığı yetkinliğinin kazandırılmasını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Okuryazarlığın evrimi ve eleştirel düşünce | |
2) | Yeni medya okuryazarlığı nedir? | |
3) | Web 1.0’dan kullanıcı katılımcı enformasyona geçiş | |
4) | Yeni medya ortamları | |
5) | Yeni medyada değişen içerik | |
6) | Yeni medyada kaynak güvenilirliği | |
7) | Yeni medyada haber | |
8) | Vize sınavı | |
9) | Öğrenci sunumları | |
10) | Öğrenci sunumları | |
11) | Öğrenci Sunumları | |
12) | Türkiye’de ve dünyada yeni medya okuryazarlığı | |
13) | Yeni medyada yasal düzenlemeler | |
14) | İçerik inceleme çalışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Kemal İnal, Medya Okuryazarlığı El Kitabı, Ütopya Yayınları, Ankara, 2016. Tessa Jolls, Elizabeth Thoman, 21. Yüzyıl Okuryazarlığı, Ekinoks, İstanbul, 2008. Dan Gillmor, Principles for a New Media Literacy, Berkman Center for Internet and Society at Harvard University, 2008. (Çevrimiçi) http://cyber.law.harvard.edu/sites/cyber.law.harvard.edu/files/Principles%20for%20a%20New%20Me dia%20Literacy_MR.pdf |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |