Dersin Amacı: |
1. Öğrencileri uluslararası hukuk sisteminin doğası ve kapsamı ile tanıştırmak
2. Uluslararası kamu hukukunun belli başlı bazı alanlarının temel ilkelerini anlamak
3. Uluslararası hukukun rolü ve faaliyet gösterdiği siyasi ve ekonomik bağlamlar hakkında eleştirel analizleri kolaylaştırmak
4. Öğrencilerin uluslararası yasal düzenlemelerde yer alan bazı güncel sorunları belirleme ve analiz etme becerilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği: |
Uluslararası hukukun kaynakları, devletler, bireyler, tanınma, uluslararası anlaşmalar, devletlerin uluslararası sorumlulukları, uluslararası uyuşmazlıkların barışçıl çözümü, modern savaş hukukunda teori ve gerçeklik, zorlayıcı önlemler, kara ve seri savaş yasaları ile ilgili bir giriş dersi, deniz harbi kanunları, düşman şahıslar ve savaşan devletler içindeki mallar, tarafsız devletler, savaşın sona ermesi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Uluslararası Hukuk Nedir? Uluslararası Hukuk Ne Kadar İlgilidir? |
Related Sections of the reader |
2) |
Uluslararası Hukukun Kaynakları |
Related sections of the reader |
3) |
Uluslararası Anlaşmalar |
Related sections of the reader |
4) |
Uluslararası Hukuk ve iç hukuk |
|
5) |
Uluslararası Hukukun Konuları |
|
6) |
Devletlerin Kurulması ve Tanınması |
|
7) |
Deniz Hukuku |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Bireysel ve Uluslararası Hukuk: İnsan Hakları |
|
10) |
Kuvvet Kullanımı ve Silahlı Çatışma Hukuku |
|
11) |
Uluslararası Ceza Hukuku |
|
12) |
Anlaşmazlıkların barışçıl yollarla çözümü |
|
13) |
Çevrenin Korunması, Uluslararası Çevre Hukuku |
|
14) |
Öğrenci Sunumları |
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma
|
|
2) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması |
|
3) |
Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma |
|
4) |
Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması |
|
5) |
Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması |
|
6) |
Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi |
|
7) |
Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması |
|
8) |
Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak |
|
9) |
Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak |
|
10) |
Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak |
|
11) |
Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek. |
|