Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: POL210
Ders İsmi: Diplomatic History
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. MUHAMMET ÖZCAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN AK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, uluslararası ilişkiler (IR) öğrencilerine diplomasiyi tanıtmak için tasarlanmıştır. Ders, dünya diplomatik tarihini ve sistemini daha iyi anlamak için temel olarak diplomasinin kökeni ve büyümesi ile diplomasi teorilerini ele alır.

Dünya diplomatik sisteminde meydana gelen değişiklikleri ve bunları analiz etme yaklaşımlarını inceler. Ayrıca Dışişleri Bakanlığının organizasyonu ile ilgilenir; dış politikanın formülasyonu; elçiliğin işlevleri; bir diplomatın nitelikleri; ve müzakereden dokunulmazlıklara ve uluslararası ticaret veya hukuktan görgü kuralları ve protokole kadar değişen konularla ilgilenir.
Dersin İçeriği: Ders iki bölüme ayrılmıştır. İlk bölüm, diplomasiye ve uluslararası müzakereler teorisine bir giriş sağlar. İkinci bölüm, diplomasi ve müzakere pratiği ile ilgilidir. Ders, barış ve güvenlik, iklim değişikliği ve uluslararası ticaret gibi küresel sorunlar ve güncel dünya sorunlarının bir tartışmasını sağlar. Başarılı diplomasi ve/veya başarısız diplomasi vakalarını tartışır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Diplomasinin Tanımı, Diplomasi Teorisi, Diplomasi Teorisine Katkı Sağlayanlar Related Sections of the reader
2) Diplomasinin Tarihsel Gelişimi 1: Antik Çağlardan Birinci Dünya Savaşına Kadar Süreç Related sections of the reader
3) Diplomasinin Tarihsel Gelişimi 2: Birinci Dünya Savaşı ve Yeni Diplomasi Related sections of the reader
4) Diplomasinin Tarihsel Gelişimi 3: İki Dünya Savaşı Arasındaki Dönem Related sections of the reader
5) Diplomasinin Tarihsel Gelişimi 4: II. Dünya Savaşı Sırasında ve Sonrası Related sections of the reader
6) Osmanlı Diplomasisi Related sections of the reader
7) Osmanlı Diplomasisi- II Related sections of the reader
8) Ara Sınavı
9) Modern Diplomasinin Kurumları ve Araçları: Devletlerin Tanınması, Çifte Diplomasi Related sections of the reader
10) Modern Diplomasinin Kurumları ve Araçları: Çok Taraflı Diplomasi, Zirve Diplomasisi Related sections of the reader
11) Diplomasi Uygulaması: Uyuşmazlık Çözümü, Diplomatik Müzakere Related sections of the reader
12) Diplomasi Uygulaması: Arabuluculuk, Diplomatik Anlaşmalar Related sections of the reader
13) 21. Yüzyılda Diplomasinin Özellikleri Related sections of the reader
14) Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı ve Diplomasi Related sections of the reader
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848, London
Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London
Diğer Kaynaklar: Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin.
Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma
2) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması
3) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma
4) Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması
5) Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması
6) Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi
7) Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması
8) Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak
9) Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak
10) Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak
11) Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma
2) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması
3) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma
4) Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması
5) Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması
6) Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi
7) Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması
8) Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak
9) Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak
10) Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak
11) Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %