Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | POL210 | ||||||||
Ders İsmi: | Diplomatic History | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. MUHAMMET ÖZCAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN AK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, uluslararası ilişkiler (IR) öğrencilerine diplomasiyi tanıtmak için tasarlanmıştır. Ders, dünya diplomatik tarihini ve sistemini daha iyi anlamak için temel olarak diplomasinin kökeni ve büyümesi ile diplomasi teorilerini ele alır. Dünya diplomatik sisteminde meydana gelen değişiklikleri ve bunları analiz etme yaklaşımlarını inceler. Ayrıca Dışişleri Bakanlığının organizasyonu ile ilgilenir; dış politikanın formülasyonu; elçiliğin işlevleri; bir diplomatın nitelikleri; ve müzakereden dokunulmazlıklara ve uluslararası ticaret veya hukuktan görgü kuralları ve protokole kadar değişen konularla ilgilenir. |
Dersin İçeriği: | Ders iki bölüme ayrılmıştır. İlk bölüm, diplomasiye ve uluslararası müzakereler teorisine bir giriş sağlar. İkinci bölüm, diplomasi ve müzakere pratiği ile ilgilidir. Ders, barış ve güvenlik, iklim değişikliği ve uluslararası ticaret gibi küresel sorunlar ve güncel dünya sorunlarının bir tartışmasını sağlar. Başarılı diplomasi ve/veya başarısız diplomasi vakalarını tartışır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Diplomasinin Tanımı, Diplomasi Teorisi, Diplomasi Teorisine Katkı Sağlayanlar | Related Sections of the reader |
2) | Diplomasinin Tarihsel Gelişimi 1: Antik Çağlardan Birinci Dünya Savaşına Kadar Süreç | Related sections of the reader |
3) | Diplomasinin Tarihsel Gelişimi 2: Birinci Dünya Savaşı ve Yeni Diplomasi | Related sections of the reader |
4) | Diplomasinin Tarihsel Gelişimi 3: İki Dünya Savaşı Arasındaki Dönem | Related sections of the reader |
5) | Diplomasinin Tarihsel Gelişimi 4: II. Dünya Savaşı Sırasında ve Sonrası | Related sections of the reader |
6) | Osmanlı Diplomasisi | Related sections of the reader |
7) | Osmanlı Diplomasisi- II | Related sections of the reader |
8) | Ara Sınavı | |
9) | Modern Diplomasinin Kurumları ve Araçları: Devletlerin Tanınması, Çifte Diplomasi | Related sections of the reader |
10) | Modern Diplomasinin Kurumları ve Araçları: Çok Taraflı Diplomasi, Zirve Diplomasisi | Related sections of the reader |
11) | Diplomasi Uygulaması: Uyuşmazlık Çözümü, Diplomatik Müzakere | Related sections of the reader |
12) | Diplomasi Uygulaması: Arabuluculuk, Diplomatik Anlaşmalar | Related sections of the reader |
13) | 21. Yüzyılda Diplomasinin Özellikleri | Related sections of the reader |
14) | Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı ve Diplomasi | Related sections of the reader |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848, London Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London |
Diğer Kaynaklar: | Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage. |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma | ||||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması | ||||||||||
3) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma | ||||||||||
4) Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması | ||||||||||
5) Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması | ||||||||||
6) Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi | ||||||||||
7) Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması | ||||||||||
8) Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak | ||||||||||
9) Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak | ||||||||||
10) Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak | ||||||||||
11) Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma | |
2) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması | |
3) | Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma | |
4) | Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması | |
5) | Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması | |
6) | Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi | |
7) | Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması | |
8) | Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak | |
9) | Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak | |
10) | Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak | |
11) | Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |