Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | POL104 | ||||||||
Ders İsmi: | International Politics | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. MUHAMMET ÖZCAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SUAT DÖNMEZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Devletlerin uluslararası ilişkilere ilişkin dış politika araçlarının tanınması, küresel siyasette diplomasi ve ekonomi ile kuvvet kullanımının etkileri, uluslararası sistemdeki çatışmaları incelemek ve güvenlik sorunlarının çözümünde kullanılan yöntemleri anlamak. |
Dersin İçeriği: | Bir ders olarak Uluslararası Politika, Uluslararası Sistemin dinamiklerini yansıtır. Sistem, birden çok ama karşılıklı olarak işleyen bileşenlere sahip karmaşık bir ağdır ve disiplinin dinamik doğasında araçsal olan değişimleri ve süreklilikleri birbirine bağlamakla karakterize edilir. Uluslararası ilişkiler, küresel bağlamlarda insanın çok değişkenli yönlerini kapsayan geniş bir disiplindir. Sosyal insanın temel unsurlarını ele aldığı için “sosyal bilim disiplinlerinin bir birleşimi” olarak tanımlanabilecek şeydir; tek fark, bu tür esaslara ulusal sınırların ötesindeki ilişkisel bağlamlarda bakmasıdır. Bu ders, dünya siyasetini analiz etmek için temel kavramlara bir giriş sağlar. Ders, dünya siyasetinin tarihsel evrimini, modern devlet sistemini kısaca keşfedecek ve uluslararası rejimler, diplomasi, uluslararası örgütler ve ulusötesi aktörler hakkında bilimsel tartışmaları kapsayacak ve uluslararası güvenlik, uluslararası politik ekonomi ve küreselleşme ve küreselleşme üzerine tartışmalara bakacak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı / Uluslararası İlişkilerin Tanımı ve Kapsamı | |
2) | Tarihsel Perspektif: Uluslararası İlişkilerin Doğuşu | Related sections of the reader |
3) | Tarihsel Perspektif: Uluslararası İlişkilerin Doğuşu | Related sections of the reader |
4) | Modern Devletin Evrimi | Related sections of the reader |
5) | Güç ve Büyük Güçler | Related sections of the reader |
6) | Devletlerarası Çatışmalar ve Savaşın Nedenleri | Related sections of the reader |
7) | Küreselleşme ve Uluslararası Toplum | Related sections of the reader |
8) | Ara Sınav | |
9) | Uluslararası Hukuk | Related sections of the reader |
10) | Küresel Yönetişim- Birleşmiş Milletler | Related sections of the reader |
11) | Devlet Dışı Aktörler | Related sections of reader |
12) | Karşılıklı Bağımlılık ve Küresel Ekonomik Kurumlar | Related sections of the reader |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Richard Devetak, Anthony Burke and Jim George (Eds.), An Introduction to International Relations, Third Edition, Cambridge University Press, 2017. |
Diğer Kaynaklar: | Jeffry A. Frieden, David A Lake, Kenneth A. Schultz, World Politics:Interests, Interactions, Institutions, W. W. Norton & Company, Inc., 2010. John Baylis, Steve Smith and Patricia Owens (Eds.), The Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations, Sixth Edition, Oxford University Press, 2014. Understanding Global Conflict and Cooperation: An Introduction to Theory and History, by Joseph S. Nye and David A. Welch (9th ed., Boston: Pearson, 2016). Robert J. Art, Robert Jervis, International Politics, Enduring Concepts and Contemporary Issues. Thirteenth Edition, Pearson, 2016. Paul R. Viotti, Mark V. Kauppi, International Relations World Politics, Fifth Edition, Pearson, 2013 |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma | ||||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması | ||||||||||
3) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma | ||||||||||
4) Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması | ||||||||||
5) Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması | ||||||||||
6) Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi | ||||||||||
7) Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması | ||||||||||
8) Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak | ||||||||||
9) Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak | ||||||||||
10) Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak | ||||||||||
11) Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma | |
2) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması | |
3) | Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma | |
4) | Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması | |
5) | Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması | |
6) | Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi | |
7) | Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması | |
8) | Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak | |
9) | Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak | |
10) | Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak | |
11) | Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |