Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı |
yok |
2) |
Dramanın tür olarak doğuşu,
Döneme bakış & Antik Yunan tragedyasının temel özellikleri
|
“Aspects of Ancient Greek Drama” (S. 1-23) (A Guide to Ancient Greek Drama) - Ian C. Storey
“The Sociology of Athenian Tragedy” (The Cambridge Companion to Greek Tragedy) – Edith Hall
|
3) |
Aristotle’s Poetics |
Aristotle’s Poetics |
4) |
Aristotle’s Poetics |
Aristotle’s Poetics |
5) |
Oedipus The King - Sophocles |
The Complete Greek Drama
“Introduction to Oedipus the King” - Bernard Knox (Bloom’s Guides: Sophocles’ Oedipus Rex) – Harold Bloom
|
6) |
Oedipus The King - Sophocles |
The Complete Greek Drama
“Speech and Silence: Oedipus the King” – Rebecca W. Bushnell (Bloom’s Modern Critical Interpretations: Sophocles’ Oedipus Rex)
|
7) |
Oedipus The King - Sophocles |
The Complete Greek Drama
“Introduction: What Is a Father?” – Pietro Pucci (Bloom’s Modern Critical Interpretations: Sophocles’ Oedipus Rex)
|
8) |
Vize |
|
9) |
Antigone - Sophocles |
“On Civil Disobedience, Jurisprudence, Feminism and the Law in the Antigones of Sophocles and Anouilh” – Susan W. Tiefenbrun (Jstor article) |
10) |
Antigone - Sophocles |
“Antigone’s Nature” – William Robert (Jstor article) |
11) |
Prometheus Bound - Aeschylus |
The Complete Greek Drama
“Verbal Patterns in the Prometheus Bound” - Eva Inoue and David Cohen (Jstor article)
|
12) |
Prometheus Bound - Aeschylus |
The Complete Greek Drama
“Gods and Other Monsters” (Page 25-46) (Companions to Greek and Roman Tragedy: Aeschylus: Prometheus Bound)
|
13) |
Medea – Euripides |
The Complete Greek Drama
-“Medea” – Laura Swift (A Companion to Euripides)
|
14) |
Medea – Euripides |
The Complete Greek Drama
“Euripides’ Medea: A Subversive Play” - Shirley A. Barlow (Jstor article)
|
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edebi türler, kavramlar ve terimler ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak ve edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilmek. |
|
2) |
İngilizce'nin ses bilimi, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavramış olmak. |
|
3) |
Alanla ilgili sözlü ve yazılı sunumlar hazırlayıp sunacak donanımı sağlamak. Bu aktarım için zengin sözcük dağarcığına, doğru ifade ve söylem becerisine sahip olmak ve yazım kurallarına hakim olmak. |
|
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilmek, değerlendirmek, dil çözümlemeleri yapabilmek, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretmek. |
|
5) |
Dil, din, toplumsal cinsiyet, kültürel ve cinsel kimlikler ve farklılıklar gibi unsurların farkında olan ve bunları sorgulayan bir dünya görüşü edinmiş olmak. |
|
6) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır |
|
7) |
Çeşitli akademik kaynaklardan yararlanarak araştırma makalesi ve tez gibi metinleri yazma becerisi kazanmış olmak. |
|
8) |
Her yüzyılda toplumun nasıl şekillendiğini görmek, toplumsal yaşama uyum ve etik kurallara göre davranma konusunda örnek olacak modelleri kazanmak. |
|
9) |
Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olmak |
|
10) |
Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilmek |
|
11) |
Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilmek. |
|
12) |
İngiliz Edebiyatı, kültürü ve tarihinin yanı sıra Amerikan Kültürü ve Amerikan Edebiyatı, Amerikan tarihini de özümsemek. |
|
13) |
Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur |
|
14) |
İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. |
|
15) |
Kamu alanında ve özel sektörde çalışmak için gereken dil hakimiyetine, araştırma ve iletişim becerilerine ve güçlü bir genel kültüre sahip olmak. |
|