Dersin Amacı: |
Resim, fotoğraf, film ve reklamlarda kullanılan çeşitli kavramların tartışılması, imajların analizi, sentezlenmesi ve yorumlanması yoluyla, imgelerin yeniden üretilmesi bağlamında, görsel dili etkili kullanmak, görsel algı ve görsel duyarlılık kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; görsel kültüre giriş, görme biçimlerinin görseller üzerinden açıklanması, resim, fotoğraf ve görüntü üzerinden görsel örneklerin çözümlenmesi, temsil ve imge, imgelerin kendi bağlamında analizi, göstergebilime giriş, görüntü estetiği, sergi ve müze gezisi, imaj geliştirme ve görselleştirme, öğrenci sunumlarını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Batı sanatının gelişim sürecinin kökenleri: Tarih öncesinden Antik Çağ’a sanat |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Ortaçağ Avrupası’nda Sanatsal ve Kültürel Yapı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Yeniçağ Avrupası’nda Sanatsal ve Kültürel Yapı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Onsekizinci - Ondokuzuncu yüzyıllarda Batı’daki kültürel değişimin sanata yansıması |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Endüstri Devrimi ve sonrası sanat: İzlenimcilik, Art Nouveau, Art Deco, Fotoğraf |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Yirminci yüzyılda Batı’da sanatsal ifadenin değişimi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Yirminci yüzyılda Batı’da sanatsal ifadenin değişimi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
VİZE SINAVI |
|
9) |
Soyut Sanat Modernite ile birlikte Mimarlık alanındaki gelişmeler |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
İki dünya savaşı arasında Batı sanatında yaşanan değişimler |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
2. Dünya savaşı sonrası sanatta yaşanan yenilikler |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
1960 sonrası görsel kültür |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Postmodernizm |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
2000’li yıllarda görsel kültür |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
FİNAL SINAVI |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Malcolm Barnard, Sanat Tasarım ve Görsel Kültür, 1. Baskı, Ütopya Yayınevi, 2002 |
Diğer Kaynaklar: |
John Langshow Austin, Söylemek ve Yapmak, Metis Yayınları, İstanbul, 2009.
Nicholas Mirzoeff (ed.), The Visual Culture Reader, Routledge, Londra ve New York, 2002.
Nicholas Mirzoeff, An Introduction to Visual Culture, Routledge, Londra ve New York, 1999.
Irit Rogoff, Terra Infirma, Geography’s Visual Culture, Routledge, Londra ve New York, 2000.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. |
2 |
2) |
Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. |
5 |
3) |
Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. |
5 |
4) |
Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. |
3 |
5) |
Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. |
4 |
6) |
Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. |
2 |
7) |
Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. |
4 |
8) |
Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. |
3 |
9) |
Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. |
4 |
10) |
Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır |
3 |
11) |
Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. |
2 |
12) |
Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır |
4 |