Moda Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UEC284 | ||||||||
Ders İsmi: | Serbest Atölye | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KÜPÇÜOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KÜPÇÜOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sanat kültürünü benimsetmek |
Dersin İçeriği: | Sanat kavramını ve farklı sanat akımlarını tanımlamak, anlamak ve kültürler arası bağlantı kurup bilgisini kendi çalışmalarında kullanabilme yetisi kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rönesans Sanatı | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
2) | Barok Sanat | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
3) | Romantizm | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
4) | Neoklasisizm | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
5) | Rokoko ve Realizm | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
6) | Empresyonizm-Neo Empresyonizm- Post Empresyonizm | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
7) | Expresyonizm-Fovizm | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | Fütürizm-Dadaizm | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
10) | Sürrealizm-Amerikan Soyut Sanatı | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
11) | Pop Art | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
12) | Kinetik sanat-Op art | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
13) | Kavramsal Sanat | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
14) | 2000’lerde sanat | Sözlü anlatım ve görsel sunum |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 20. yy Batı Sanatında Akımlar/Ahu Antmen, Sel Yayıncılık, 2008 Sanatın Öyküsü, E. H. Gombrich, Remzi Kitabevi - Modern Sanatın Öyküsü, N. Lynton, Remzi Yayınevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme | |||||||||||||
2) Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | |||||||||||||
3) Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi | |||||||||||||
4) Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |||||||||||||
5) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama | |||||||||||||
6) Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme | |||||||||||||
7) Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
8) Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi | |||||||||||||
9) Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme | |||||||||||||
10) İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma | |||||||||||||
11) Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme | |||||||||||||
12) Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
13) Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi | |||||||||||||
14) Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme | |
2) | Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | |
3) | Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi | |
4) | Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |
5) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama | |
6) | Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme | |
7) | Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme | |
8) | Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi | |
9) | Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme | |
10) | İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma | |
11) | Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme | |
12) | Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme | |
13) | Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi | |
14) | Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |