Dersin Amacı: |
Bu dersin temel amacı, öğrencilere bilimin ana ilkelerini, bilim felsefesinin temel kavramlarını ve konulara bilimsel yaklaşmayı öğretmektir. Bunun yanı sıra, ders kapsamında genelde fen ve sosyal-beşeri bilimlerin metodolojisi ile bir bilimsel araştırmanın aşamaları (nasıl yapılacağı ve ne şekilde sunulacağı) hakkında temel bilgi ve tekniklerin verilmesi de hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Araştırma ile İlgili Temel Kavramlar Bilgisi |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
2) |
Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Araştırma Süreçleri Bilgisi |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
3) |
Araştırma Önerisi Hazırlama |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
4) |
Yöntem (Araştırma modeli ve türleri) |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
5) |
Evren ve Örneklem |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
6) |
Verilerin Toplanması |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
7) |
Veri Toplama Teknikleri (Gözlem, anket, görüşme, belge tarama) |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
8) |
Vize sınavı |
|
9) |
Ölçme Aracının Teknik Nitelikleri/ Verilerin İşlenmesi, Çözümü ve Yorumlanması |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
10) |
Özet, Yargı ve Öneriler |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
11) |
Etik Kavramına İlişkin Temel Bilgiler |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
12) |
Etik İhlalleri ve Etik Dışı Davranışlar |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
13) |
Araştırma Etik Kuralları |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
14) |
Bilimsel Yazım Kurallarına Uygun Rapor Yazma |
Konulara İlişkin Ön Okumalar |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme |
|
2) |
Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
|
3) |
Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi |
|
4) |
Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme |
|
5) |
Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama |
|
6) |
Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme |
|
7) |
Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme |
|
8) |
Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi |
|
9) |
Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme |
|
10) |
İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma |
|
11) |
Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme |
|
12) |
Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme |
|
13) |
Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi |
|
14) |
Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi |
|