Ağız ve Diş Sağlığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC294
Ders İsmi: Yeşil Ekonomi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ÖZGÜL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BURCU ÖZGÜL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere sürdürülebilirlik ve sürdürülebilirlik ile ilgili kavramlar hakkında temel bilgilerin verilmesi ve teorik perspektifin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu derste; çevre sorunlarının temelleri ve çevreyle ilgili güncel konular, sürdürülebilirlik, yeşil yönetim, yeşil inovasyon, yeşil liderlik, yeşil kültür, yeşil işletmelerde maliyet yönetimi ve kontrolü, yeşil pazarlama, yeşil tüketim, yeşil insan kaynakları yönetimi ve uygulamaları ve yeşil tedarik zinciri yönetimi konuları ele alınacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilirlikle ilgili kavramları açıklayabilme
2) Sürdürülebilirliğin teorik perspektifini açıklayabilme
3) Yeşil tedarik zinciri yönetimi süreçlerini anlayabilme
4) Kurumsal Sürdürülebilirlikte Yeşil Dönüşümcü Liderliğin Önemi ve Teorik Perspektifini açıklayabilme
5) Proaktif çevresel strateji geliştirme süreçlerini açıklayabilme
6) Yeşil İnovasyonun önemini kavrayabilme
7) Yeşil Kültür kavramını açıklayabilme
8) Yeşil İnsan kaynakları yönetimi süreçlerine hakimiyet kazanabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Vize
2) Genel Tekrar
3) Final sınavı
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sürdürülebilirlik raporlarına ve sürdürülebilirliğin kilometre taşlarına hakimiyet kazanabilme
2) Borsaların Sürdürülebilirlikteki Rolünü Açıklayabilme
3) Yeşil Ekonomi, Yeşil Ekonomi Göstergeleri ve Yeşil Etiketleme hakkında bilgi sahibi olma
4) Yeşil tüketim ve yeşil pazarlamanın önemini anlayabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sürdürülebilirliğe Genel Bakış, Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Teorik Perspektifi Burcu Özgül & Banu Tarhan Mengi, Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Güvencesi İç Denetim, Beta Yayınevi, Basım 2016.
2) Sürdürülebilirlikle İlgili Kavramlar, Sürdürülebilirliğin Kilometre Taşları Burcu Özgül & Banu Tarhan Mengi, Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Güvencesi İç Denetim, Beta Yayınevi, Basım 2016. Işıl Mendeş Pekdemir, İşletmelerde Sürdürülebilirlik Dinamikleri, Beta Yayınevi, 2017.
3) Sürdürülebilirliğin Önemi, Sürdürülebilirliğin Raporlanması Burcu Özgül & Banu Tarhan Mengi, Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Güvencesi İç Denetim, Beta Yayınevi, Basım 2016.
4) Borsaların Sürdürülebilirlikteki Rolü Burcu Özgül & Banu Tarhan Mengi, Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Güvencesi İç Denetim, Beta Yayınevi, Basım 2016.
5) Yeşil Düşünceden Yeşil Ekonomiye, Yeşil Ekonomi Göstergeleri, Yeşil Etiketleme Ahmet Atıl Aşıcı & Ümit Şahin, Yeşil Ekonomi, Sürdürülebilir Yaşam İçin Bir Dönüşüm Önerisi: Yeşil Yeni Düzen, Yeni İnsan Yayınevi, 2017.
6) Sürdürülebilirlik ve Tedarik Zinciri Işıl Mendeş Pekdemir, İşletmelerde Sürdürülebilirlik Dinamikleri, Beta Yayınevi, 2017.
7) Yeşil Tüketim, Yeşil Pazarlama Işıl Mendeş Pekdemir, İşletmelerde Sürdürülebilirlik Dinamikleri, Beta Yayınevi, 2017.
8) Vize
9) Kurumsal Sürdürülebilirlikte Yeşil Dönüşümcü Liderliğin Önemi ve Teorik Perspektifi Işıl Mendeş Pekdemir, İşletmelerde Sürdürülebilirlik Dinamikleri, Beta Yayınevi, 2017.
10) Kurumsal sürdürülebilirlikte Kurumsal Çevresel Strateji, Kurumsal Sürdürülebilirlik Stratejisinin Modellenmesi Işıl Mendeş Pekdemir, İşletmelerde Sürdürülebilirlik Dinamikleri, Beta Yayınevi, 2017.
11) Kurumsal Sürdürülebilirlik Çerçevesinde Yeşil İnovasyon Işıl Mendeş Pekdemir, İşletmelerde Sürdürülebilirlik Dinamikleri, Beta Yayınevi, 2017.
12) Yeşil Kültürü Işıl Mendeş Pekdemir, İşletmelerde Sürdürülebilirlik Dinamikleri, Beta Yayınevi, 2017.
13) Yeşil İnsan Kaynakları Yönetimi Işıl Mendeş Pekdemir, İşletmelerde Sürdürülebilirlik Dinamikleri, Beta Yayınevi, 2017.
14) Genel Tekrar Burcu Özgül & Banu Tarhan Mengi, Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Güvencesi İç Denetim, Beta Yayınevi, Basım 2016. Işıl Mendeş Pekdemir, İşletmelerde Sürdürülebilirlik Dinamikleri, Beta Yayınevi, 2017. Ahmet Atıl Aşıcı & Ümit Şahin, Yeşil Ekonomi, Sürdürülebilir Yaşam İçin Bir Dönüşüm Önerisi: Yeşil Yeni Düzen, Yeni İnsan Yayınevi, 2017.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sunumlar
Diğer Kaynaklar: Işıl Mendeş Pekdemir, İşletmelerde Sürdürülebilirlik Dinamikleri, Beta Yayınevi, 2017.
Burcu Özgül & Banu Tarhan Mengi, Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Güvencesi İç Denetim, Beta Yayınevi, Basım 2016.
Ahmet Atıl Aşıcı & Ümit Şahin, Yeşil Ekonomi, Sürdürülebilir Yaşam İçin Bir Dönüşüm Önerisi: Yeşil Yeni Düzen, Yeni İnsan Yayınevi, 2017.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

6

9

10

11

12

13

3

4

5

7

8

14

15

Program Kazanımları
1) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel düzeyde bilgiyi, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk alır.
3) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
4) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili terimleri açıklar.
5) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir.
6) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili güncel gelişmelerden haberdar olur.
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına ve insan haklarına uygun davranır.
8) İlgili diğer disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
9) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili konularda sözlü ve yazılı haberleşme yöntemlerini kullanarak iletişim kurar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel düzeyde bilgiyi, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk alır.
3) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
4) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili terimleri açıklar.
5) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir.
6) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili güncel gelişmelerden haberdar olur.
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına ve insan haklarına uygun davranır.
8) İlgili diğer disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
9) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili konularda sözlü ve yazılı haberleşme yöntemlerini kullanarak iletişim kurar.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %