Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı görüntü işlemenin insanlık tarihine etkilerini öğrencilere anlatmak ve öğrencileri temel anlamda Görüntü işleme teknolojileri ile tanıştırarak, bu teknolojilere uyum sağlamalarına yardımcı olmaktır. Bu dersi tamamlayan öğrencilerin, görüntü işlemenin tarihsel ve kavramsal gelişimini, görüntü işlemenin amaçları ve bu amaçlara ulaşmak için kullandığı yöntemleri, görüntü işlemenin toplumsal ve ekonomik rolünü anlaması, Görüntü işleme yöntemlerinin hangi alanlarda kullanılabileceği ile ilgili bilgi sahibi olmaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Görüntü işleme genel bakış, görüntü işlemenin amacı, temel problemleri, görüntü işlemenin yöntemleri, görüntü işleme ile ilgili gelişmeler, görüntü işlemenin farklı sektörlerdeki uygulamaları, görüntü işlemenin toplumsal rolü, görüntü işlemede etik ve görüntü işlemeye karşı olan önyargılar |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Görüntü işleme’ ye Genel Bakış |
Görüntü işleme’ ye Genel Bakış |
2) |
Görüntü işleme nedir? |
Görüntü işleme nedir? |
3) |
Görüntü işleme’nin Amacı |
Görüntü işleme’nin Amacı |
4) |
Görüntü işleme’ de Temel Problemler |
Görüntü işleme’ de Temel Problemler |
5) |
Görüntü işlemenin Dünü, Bugünü ve Geleceği |
Görüntü işlemenin Dünü, Bugünü ve Geleceği |
6) |
Görüntü işlemenin Farklı Disiplinlerdeki Uygulamaları |
Görüntü işlemenin Farklı Disiplinlerdeki Uygulamaları |
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Görüntü işleme’ nin Farklı Sektörlerdeki Uygulamaları-1 |
Görüntü işleme’ nin Farklı Sektörlerdeki Uygulamaları-1 |
9) |
Görüntü işleme’ nin Farklı Sektörlerdeki Uygulamaları-2 |
Görüntü işleme’ nin Farklı Sektörlerdeki Uygulamaları-2 |
10) |
Görüntü işleme’ nin Günümüz Toplumundaki Rolü |
Görüntü işleme’ nin Günümüz Toplumundaki Rolü |
11) |
Görüntü işleme ve Etik |
Görüntü işleme ve Etik |
12) |
Görüntü işleme ve Önyargılar |
Görüntü işleme ve Önyargılar |
13) |
Görüntü işleme Yöntemleri |
Görüntü işleme Yöntemleri |
14) |
Görüntü işleme’ nin Gelecek Toplumlara Etkisi |
Görüntü işleme’ nin Gelecek Toplumlara Etkisi |
15) |
Görüntü işleme’ nin Gelecek Toplumlara Etkisi-2 |
Görüntü işleme’ nin Gelecek Toplumlara Etkisi-2 |
16) |
final sinavi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme |
|
2) |
Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
|
3) |
Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi |
|
4) |
Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme |
|
5) |
Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama |
|
6) |
Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme |
|
7) |
Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme |
|
8) |
Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi |
|
9) |
Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme |
|
10) |
İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma |
|
11) |
Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme |
|
12) |
Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme |
|
13) |
Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi |
|
14) |
Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi |
|