Moda Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UEC316 | ||||||||
Ders İsmi: | Sporda Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KAMİL YAZICIOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. KAMİL YAZICIOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizyoterapi ve rehabilitasyon tanımı, içeriği, tarihçesi, gelişimi, uygulama alanları, yasal düzenlemeler, ekip çalışması, iletişim, genel ve fizyoterapi alanına özgü etik ilkeler konularına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Mesleki tanımı,mesleğin diğer mesleklerle olan bağlantısının anlaşılması, ekip çalışmasında fizyoterapistin öneminin kavranması,fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında farklı branşların tanımının yapılması ve farklı branşlardaki temel hastalıkların sınıflandırılmasının doğru olarak yapılması,etik-ahlak kavramı-mesleki etik tanımının ve araştırma etiğinin doğru olarak anlaşılması, fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan hasta değerlendirmelerinde SOAP-POMR gibi kayıt yöntemlerinin kullanımının öğrenilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Amacı ve İçeriğinin Açıklanması, Fizyoterapistin Görev Tanımının Yapılması | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
2) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Tanımlanması, Fizyoterapinin Tarihçesi | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
3) | Fizyoterapistin Görev ve Sorumlulukları. Rehabilitasyonda Multidisipliner Yaklaşım Nasıl Olmalı? Ekip Çalışması İçerisindeki Diğer Birimler ve Birimlerin Görev Tanımları | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
4) | ‘Etik’ Kavramının Tanımının Yapılması, Araştırma Etiği, Deontoloji, Çevre Etiği Kavramlarının Açıklanması ve Birbiriyle İlişkisinin Tanımlanması | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
5) | Sağlık Alanında Etik Prensipler, Fizyoterapistler İçin Etik Prensipler | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
6) | ICF Protokolünün Tanımı ve Gerekliliği | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
7) | Hasta Haklarının Tanımının Yapılması, Sağlık Personeli-Hasta-Hasta Yakını İlişkisi | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
8) | ARA SINAV | Yok. |
9) | İletişimin Prensipleri, Hasta İle İletişimin Anlatılması ve Örneklenmesi | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
10) | Fizyoterapide Uygulama Alanları ve Örnekleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
11) | Fizyoterapide Uygulama Alanları ve Örnekleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
12) | Fizyoterapide Uygulama Alanları ve Örnekleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
13) | Farklı Fizyoterapi Uygulamalarıyla İlgili Gözlem Yapılması ve Raporlanması, SOAP-POMR-SOMR Kayıt Sistemlerinin Anlatılması | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
14) | Farklı Fizyoterapi Uygulamalarıyla İlgili Gözlem Yapılması ve Raporlanması, SOAP-POMR-SOMR Kayıt Sistemlerinin Anlatılması | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
15) | Farklı Fizyoterapi Uygulamalarıyla İlgili Gözlem Yapılması ve Raporlanması, SOAP-POMR-SOMR Kayıt Sistemlerinin Anlatılması | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
16) | FİNAL | Yok. |
Ders Notları / Kitaplar: | Fizyoterapi ve rehabilitasyon, fizyoterapist, fizyoterapi eğitimi, fizyoterapistlerin çalışma alanlarını açıklar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan profesyonel uygulamalar konusunu açıklar. Rehabilitasyon ekibi içinde fizyoterapistin rolünü açıklar. Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusundaki güncel mevzuatını açıklar. Tıp etiği ve Fizyoterapi ve rehabilitasyon meslek etiğini ilişkilendirir. |
Diğer Kaynaklar: | Pagliarulo MA. (2012) Introduction to Physical Therapy. 4th ed. St Louis: Elsevier Mosby. Özdinçler Razak A. (2015) Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş İstanbul Tıp Kitabevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme | |||||||||||||
2) Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | |||||||||||||
3) Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi | |||||||||||||
4) Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |||||||||||||
5) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama | |||||||||||||
6) Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme | |||||||||||||
7) Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
8) Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi | |||||||||||||
9) Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme | |||||||||||||
10) İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma | |||||||||||||
11) Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme | |||||||||||||
12) Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
13) Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi | |||||||||||||
14) Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme | |
2) | Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | |
3) | Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi | |
4) | Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |
5) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama | |
6) | Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme | |
7) | Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme | |
8) | Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi | |
9) | Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme | |
10) | İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma | |
11) | Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme | |
12) | Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme | |
13) | Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi | |
14) | Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |