Moda Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC316
Ders İsmi: Sporda Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. KAMİL YAZICIOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. KAMİL YAZICIOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fizyoterapi ve rehabilitasyon tanımı, içeriği, tarihçesi, gelişimi, uygulama alanları, yasal düzenlemeler, ekip çalışması, iletişim, genel ve fizyoterapi alanına özgü etik ilkeler konularına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Mesleki tanımı,mesleğin diğer mesleklerle olan bağlantısının anlaşılması, ekip çalışmasında fizyoterapistin öneminin kavranması,fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında farklı branşların tanımının yapılması ve farklı branşlardaki temel hastalıkların sınıflandırılmasının doğru olarak yapılması,etik-ahlak kavramı-mesleki etik tanımının ve araştırma etiğinin doğru olarak anlaşılması, fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan hasta değerlendirmelerinde SOAP-POMR gibi kayıt yöntemlerinin kullanımının öğrenilmesi.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon, fizyoterapist, fizyoterapi eğitimi, fizyoterapistlerin çalışma alanlarını açıklar.
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan profesyonel uygulamalar konusunu açıklar.
3) Rehabilitasyon ekibi içinde fizyoterapistin rolünü açıklar.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusundaki güncel mevzuatını açıklar.
5) Tıp etiği ve Fizyoterapi ve rehabilitasyon meslek etiğini ilişkilendirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Amacı ve İçeriğinin Açıklanması, Fizyoterapistin Görev Tanımının Yapılması Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Tanımlanması, Fizyoterapinin Tarihçesi Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
3) Fizyoterapistin Görev ve Sorumlulukları. Rehabilitasyonda Multidisipliner Yaklaşım Nasıl Olmalı? Ekip Çalışması İçerisindeki Diğer Birimler ve Birimlerin Görev Tanımları Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
4) ‘Etik’ Kavramının Tanımının Yapılması, Araştırma Etiği, Deontoloji, Çevre Etiği Kavramlarının Açıklanması ve Birbiriyle İlişkisinin Tanımlanması Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
5) Sağlık Alanında Etik Prensipler, Fizyoterapistler İçin Etik Prensipler Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
6) ICF Protokolünün Tanımı ve Gerekliliği Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
7) Hasta Haklarının Tanımının Yapılması, Sağlık Personeli-Hasta-Hasta Yakını İlişkisi Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
8) ARA SINAV Yok.
9) İletişimin Prensipleri, Hasta İle İletişimin Anlatılması ve Örneklenmesi Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
10) Fizyoterapide Uygulama Alanları ve Örnekleri Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
11) Fizyoterapide Uygulama Alanları ve Örnekleri Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
12) Fizyoterapide Uygulama Alanları ve Örnekleri Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
13) Farklı Fizyoterapi Uygulamalarıyla İlgili Gözlem Yapılması ve Raporlanması, SOAP-POMR-SOMR Kayıt Sistemlerinin Anlatılması Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
14) Farklı Fizyoterapi Uygulamalarıyla İlgili Gözlem Yapılması ve Raporlanması, SOAP-POMR-SOMR Kayıt Sistemlerinin Anlatılması Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
15) Farklı Fizyoterapi Uygulamalarıyla İlgili Gözlem Yapılması ve Raporlanması, SOAP-POMR-SOMR Kayıt Sistemlerinin Anlatılması Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
16) FİNAL Yok.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fizyoterapi ve rehabilitasyon, fizyoterapist, fizyoterapi eğitimi, fizyoterapistlerin çalışma alanlarını açıklar.
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan profesyonel uygulamalar konusunu açıklar.
Rehabilitasyon ekibi içinde fizyoterapistin rolünü açıklar.
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusundaki güncel mevzuatını açıklar.
Tıp etiği ve Fizyoterapi ve rehabilitasyon meslek etiğini ilişkilendirir.
Diğer Kaynaklar: Pagliarulo MA. (2012) Introduction to Physical Therapy. 4th ed. St Louis: Elsevier Mosby.
Özdinçler Razak A. (2015) Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş İstanbul Tıp Kitabevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme
2) Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme
3) Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi
4) Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
5) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama
6) Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme
7) Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme
8) Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi
9) Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme
10) İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma
11) Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme
12) Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme
13) Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi
14) Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme
2) Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme
3) Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi
4) Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
5) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama
6) Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme
7) Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme
8) Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi
9) Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme
10) İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma
11) Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme
12) Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme
13) Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi
14) Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100