İnternet ve Ağ Teknolojileri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC316
Ders İsmi: Sporda Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. KAMİL YAZICIOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. KAMİL YAZICIOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fizyoterapi ve rehabilitasyon tanımı, içeriği, tarihçesi, gelişimi, uygulama alanları, yasal düzenlemeler, ekip çalışması, iletişim, genel ve fizyoterapi alanına özgü etik ilkeler konularına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Mesleki tanımı,mesleğin diğer mesleklerle olan bağlantısının anlaşılması, ekip çalışmasında fizyoterapistin öneminin kavranması,fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında farklı branşların tanımının yapılması ve farklı branşlardaki temel hastalıkların sınıflandırılmasının doğru olarak yapılması,etik-ahlak kavramı-mesleki etik tanımının ve araştırma etiğinin doğru olarak anlaşılması, fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan hasta değerlendirmelerinde SOAP-POMR gibi kayıt yöntemlerinin kullanımının öğrenilmesi.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon, fizyoterapist, fizyoterapi eğitimi, fizyoterapistlerin çalışma alanlarını açıklar.
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan profesyonel uygulamalar konusunu açıklar.
3) Rehabilitasyon ekibi içinde fizyoterapistin rolünü açıklar.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusundaki güncel mevzuatını açıklar.
5) Tıp etiği ve Fizyoterapi ve rehabilitasyon meslek etiğini ilişkilendirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Amacı ve İçeriğinin Açıklanması, Fizyoterapistin Görev Tanımının Yapılması Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Tanımlanması, Fizyoterapinin Tarihçesi Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
3) Fizyoterapistin Görev ve Sorumlulukları. Rehabilitasyonda Multidisipliner Yaklaşım Nasıl Olmalı? Ekip Çalışması İçerisindeki Diğer Birimler ve Birimlerin Görev Tanımları Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
4) ‘Etik’ Kavramının Tanımının Yapılması, Araştırma Etiği, Deontoloji, Çevre Etiği Kavramlarının Açıklanması ve Birbiriyle İlişkisinin Tanımlanması Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
5) Sağlık Alanında Etik Prensipler, Fizyoterapistler İçin Etik Prensipler Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
6) ICF Protokolünün Tanımı ve Gerekliliği Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
7) Hasta Haklarının Tanımının Yapılması, Sağlık Personeli-Hasta-Hasta Yakını İlişkisi Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
8) ARA SINAV Yok.
9) İletişimin Prensipleri, Hasta İle İletişimin Anlatılması ve Örneklenmesi Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
10) Fizyoterapide Uygulama Alanları ve Örnekleri Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
11) Fizyoterapide Uygulama Alanları ve Örnekleri Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
12) Fizyoterapide Uygulama Alanları ve Örnekleri Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
13) Farklı Fizyoterapi Uygulamalarıyla İlgili Gözlem Yapılması ve Raporlanması, SOAP-POMR-SOMR Kayıt Sistemlerinin Anlatılması Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
14) Farklı Fizyoterapi Uygulamalarıyla İlgili Gözlem Yapılması ve Raporlanması, SOAP-POMR-SOMR Kayıt Sistemlerinin Anlatılması Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
15) Farklı Fizyoterapi Uygulamalarıyla İlgili Gözlem Yapılması ve Raporlanması, SOAP-POMR-SOMR Kayıt Sistemlerinin Anlatılması Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi
16) FİNAL Yok.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fizyoterapi ve rehabilitasyon, fizyoterapist, fizyoterapi eğitimi, fizyoterapistlerin çalışma alanlarını açıklar.
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan profesyonel uygulamalar konusunu açıklar.
Rehabilitasyon ekibi içinde fizyoterapistin rolünü açıklar.
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusundaki güncel mevzuatını açıklar.
Tıp etiği ve Fizyoterapi ve rehabilitasyon meslek etiğini ilişkilendirir.
Diğer Kaynaklar: Pagliarulo MA. (2012) Introduction to Physical Therapy. 4th ed. St Louis: Elsevier Mosby.
Özdinçler Razak A. (2015) Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş İstanbul Tıp Kitabevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bilgisayar temel bileşenleri olan donanım, yazılım, ağ ve işletim sistemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olabilmeli.
2) İnternet ve Ağ Teknolojileri alanında bir problemin tanımını yapıp, çözümü için gerekli verileri tanımlayıp, algoritmasını tasarlayıp farklı programlama dilleri ile çözüm oluşturabilmeli
3) İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanabilmeli.
4) Temel ağ cihazlarının kurulumunu, bakımı, test ve optimizasyon işlemlerini yapabilmeli.
5) Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olabilir.
6) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir.
7) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olabilir.
8) Web tabanlı proje geliştirip, internet tabanlı programlama yapabilmeli
9) Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir.
10) İnternet ve Ağ Teknolojileri ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirleyebilmeli ve yenilikçi çözümler üretebilmek için bilgilerini yeni ve güncel yapıları öğrenebilmek için aktarabilmeli
11) İşletme faaliyetlerinde bireysel sorumluluk alabilme ve takım çalışmasına yatkın olabilmeli
12) Düşünce ve önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmeli
13) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisi kazanabilmeli
14) Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili süreci/süreçleri planlama becerisine sahip olmalı
15) İnternet ve Ağ Teknolojileri ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmeli
16) İnternet ve Ağ Teknolojileri alanındaki etik değerlere ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilmeli

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar temel bileşenleri olan donanım, yazılım, ağ ve işletim sistemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olabilmeli.
2) İnternet ve Ağ Teknolojileri alanında bir problemin tanımını yapıp, çözümü için gerekli verileri tanımlayıp, algoritmasını tasarlayıp farklı programlama dilleri ile çözüm oluşturabilmeli
3) İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanabilmeli.
4) Temel ağ cihazlarının kurulumunu, bakımı, test ve optimizasyon işlemlerini yapabilmeli.
5) Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olabilir.
6) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir.
7) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olabilir.
8) Web tabanlı proje geliştirip, internet tabanlı programlama yapabilmeli
9) Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir.
10) İnternet ve Ağ Teknolojileri ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirleyebilmeli ve yenilikçi çözümler üretebilmek için bilgilerini yeni ve güncel yapıları öğrenebilmek için aktarabilmeli
11) İşletme faaliyetlerinde bireysel sorumluluk alabilme ve takım çalışmasına yatkın olabilmeli
12) Düşünce ve önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmeli
13) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisi kazanabilmeli
14) Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili süreci/süreçleri planlama becerisine sahip olmalı
15) İnternet ve Ağ Teknolojileri ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmeli
16) İnternet ve Ağ Teknolojileri alanındaki etik değerlere ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilmeli

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100