Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fair play kavramı, kapsamı ve tarihi gelişimi |
Anlatım ve Soru-Cevap yöntemi |
2) |
Fair play idealinin ilkeleri ve analizi |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
3) |
Uluslararası Fair play kuruluşları ve çalışmaları |
İlgili kuruluşların web sitelerinin incelenmesi-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
4) |
Avrupa’da ve Türkiye’de Fair play |
Literatür tarama-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
5) |
Fair play problem alanları |
Konu ile ilgili makale özeti çıkarma-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
6) |
Fair play geliştirme çalışmalar |
Literatür taraması-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
7) |
Olimpizm ideali ve Fair play |
Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Geleneksel Türk sporlarında Fair play anlayışı |
Literatür tarama-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
10) |
Öğrenci Çalışması: Fair Play örnek olay sunumları |
Konu ile ilgili örnek olay sunumu hazırlama-Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
11) |
Öğrenci Çalışması: Fair play örnek olay sunumları |
Konu ile ilgili örnek olay sunumu hazırlama-Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
12) |
Öğrenci Çalışması: Fair Play örnek olay sunumları |
Konu ile ilgili örnek olay sunumu hazırlama-Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
13) |
Amatör ve profesyonel sporda Fair Play |
Video izleme ve yorumlama-Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri ve Tartışma Yöntemi |
14) |
Sporcuların Fair Play’ e uygun davranış modelleri |
Konu ile ilgili makale okuma-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
15) |
Fair Play olgusundan sorumlu referans grupları |
Literatür taraması-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
16) |
FİNAL |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Şahin, M. (2018). Sporda Etik Değer, Spor Yayınevi, İstanbul.
Arıpınar, E. ve Donuk B. (2018). Spor Yönetim ve Organizasyonlarında Etik Yaklaşımlar; Fair Play. Ötüken Yayınları, İstanbul
Lumpkin, A. (2004). Sport Ethics: Applications for Fair Play. McGraw-Hill Education, USA.
Şahin, M. (2015). Sporda Evrensel Kavram Faır Play. Nobel Yayınları, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: |
Şahin, M. (2018). Sporda Etik Değer, Spor Yayınevi, İstanbul.
Arıpınar, E. ve Donuk B. (2018). Spor Yönetim ve Organizasyonlarında Etik Yaklaşımlar; Fair Play. Ötüken Yayınları, İstanbul
Lumpkin, A. (2004). Sport Ethics: Applications for Fair Play. McGraw-Hill Education, USA.
Şahin, M. (2015). Sporda Evrensel Kavram Faır Play. Nobel Yayınları, Ankara. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgisayar temel bileşenleri olan donanım, yazılım, ağ ve işletim sistemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur. |
|
2) |
Bilgisayar Programcılığı alanında bir problemin tanımını yapıp, çözümü için gerekli verileri tanımlayıp, algoritmasını tasarlayıp farklı programlama dilleri ile çözüm oluşturur. |
|
3) |
Yazılım geliştirme sürecinde planlama, tasarlama ve farklı programlama dillerini kullanarak gerçekleme becerisine sahip olur. |
|
4) |
Bilişim teknolojileri alanında kullanılan görsel tasarım mantığının anlaşılması ve uygulanması için gerekli olan bilgi, beceri ve teknik alt yapıya sahip olur. |
|
5) |
Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olur. |
|
6) |
Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. |
|
7) |
Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olur. |
|
8) |
Web tabanlı proje geliştirip, internet tabanlı programlama yapar. |
|
9) |
Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
|
10) |
Alanı ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirleyebilmek ve yenilikçi çözümler üretebilmek için bilgilerini yeni ve güncel yapıları öğrenebilmek amacıyla aktarır. |
|
11) |
İşletme faaliyetlerinde bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına uyum sağlar. |
|
12) |
Düşünce ve önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
13) |
Alanı ile ilgili temel, teknolojik ve bilimsel kavramları farklı dillerden takip eder. |
|
14) |
Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde Bilgisayar Programcılığı ile ilgili süreci/süreçleri planlama becerisine sahip olur. |
|
15) |
Bilgisayar Programcılığı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
16) |
Bilişim hukuku, kişisel verileri kullanabilme , meslek etiği gibi önemli ve güncel kavramlara sahip olur. |
|