Moda Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UEC320 | ||||||||
Ders İsmi: | Yaşam Boyu Spor | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURHAN ÇUMRALIGİL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BURHAN ÇUMRALIGİL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin Amacı Öğrencilere sporla ilgili temel bilgi ve becerileri vermek, sporun insan yaşamındaki yeri ve önemini kavratabilmektir |
Dersin İçeriği: | Sporla ilgili terimler ve kavramlar, beden eğitimi, oyun, egzersiz, antrenman, proteinler, karbonhidratlar, yağlar, mineraller. Fiziksel ve zihinsel antrenman, kondisyon, performansı etkileyen faktörler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlıklı yaşamın temel ilkelerinden olan sporun önemi, yararları ve uygulama prensipleri. | Konulara ilişkin ön okumalar. |
2) | Sporcu Beslenmesi. | Konulara ilişkin ön okumalar. |
3) | Obezite ve Kilo Kontrolü. | Konulara ilişkin ön okumalar. |
4) | Dolaşım ve Solunum sistemi. | Konulara ilişkin ön okumalar. |
5) | Sporda Isınma ve Soğumanın Yararları ve Prensipleri. | Konulara ilişkin ön okumalar. |
6) | Doping | Konulara ilişkin ön okumalar. |
7) | Sağlıklı Yaşamda Uykunun Yeri ve Önemi. | Konulara ilişkin ön okumalar. |
8) | Vize sınavı. | 7. haftaya kadar anlatılan tüm konular. |
9) | Yaşam Boyu Spor Çerçevesinde Uygulanabilecek Bazı Egzersizlerin Uygulama Prensipleri. | Konulara ilişkin ön okumalar. |
10) | Esneklik ve Stretching(AÇMA- GERME). | Konulara ilişkin ön okumalar. |
11) | Konulara ilişkin ön okumalar. | |
12) | Herkes için Uygulanabilecek Bilimsel bir Kondisyon Ölçümü (SCHNEIDER KONDİSYON TESTİ). | Konulara ilişkin ön okumalar. |
13) | Circuit Training( Dairesel Çalışma) / İSTASYON ÇALIŞMASI. | Konulara ilişkin ön okumalar. |
14) | Herkes İçin Uygulanabilecek Nabız sayılı Egzersiz Programı ( KARVONEN FORMULÜ). | Konulara ilişkin ön okumalar. |
15) | Bireysel ve eşli hareket örnekleri. | Konulara ilişkin ön okumalar. |
16) | Final sınavı. | 9. haftadan sonra işlenen tüm konular. |
Ders Notları / Kitaplar: | Zorba E. Herkes İçin Yaşam Boyu Spor |
Diğer Kaynaklar: | A.G. Aykın AG. “Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi”, ISBN: 978-605-81799-3-6.İstanbul, 2018. Çumralıgil B., Görücü A,.”Örgütlenme ve Yönetim Biçimleriyle Spor”, ISBN: 978-9944-0244-0-2. Konya,2006. .Aşçı H. ve Ark, “Spor Bilimlerine Giriş”, ISBN: 978-9944-379-06-9, Ankara, 2013. J.Syer, C.Connolly, Sporcular İçin Zihinsel Antrenman, ISBN: 975-581-035-8. Ankara,1998. Günay, M Şıktar F, Cicioğlu İ,.Kara E, “Egzersiz-Antrenman ve Hormonal Uyumlar”, ISBN: 978-605-344-706-1. Ankara, 2018. Günay, M ,Tamer K, Cicioğlu İ, .Şıktar F, “Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçüm Testleri”, ISBN: 978-605-344-583-8. Ankara, 2019. Nizamlıoğlu M, Çumralıgil B, “Spor & Beslenme”. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayın Ünitesi, Konya, 2001. Erkan N, “Yaşam Boyu Spor”, Bağırgan Yayınevi, ISBN: 975-581-018-8.Ankara, 2000. Powers SK., Dodd SI, “Her Yönüyle Fitness ve Sağlıklı Yaşam”, ISBN: 978-605-320-844-0, Ankara, 2018. Weinberg RS, Gould D, “Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri”, ISBN: 978-605-320-261-5. Ankara,2019. Kalyon TA, “Spor Hekimliği”, Gata Basımevi, Ankara 1994. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
7 |
2 |
8 |
3 |
4 |
5 |
9 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme | |||||||||||||
2) Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | |||||||||||||
3) Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi | |||||||||||||
4) Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |||||||||||||
5) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama | |||||||||||||
6) Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme | |||||||||||||
7) Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
8) Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi | |||||||||||||
9) Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme | |||||||||||||
10) İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma | |||||||||||||
11) Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme | |||||||||||||
12) Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme | |||||||||||||
13) Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi | |||||||||||||
14) Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme | |
2) | Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | |
3) | Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi | |
4) | Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |
5) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama | |
6) | Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme | |
7) | Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme | |
8) | Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi | |
9) | Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme | |
10) | İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma | |
11) | Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme | |
12) | Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme | |
13) | Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi | |
14) | Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |