Dersin Amacı: |
Boş zaman ve serbest zaman tanımları, kavramsal yaklaşımlar, oyun ve boş zaman ilişkisi, rekreasyonun tanımı ve değişik ülkelerdeki uygulamalar. Rekreasyon ve spora ilişkin uygulamaların tartışılması ve haftalara göre araştırmalarla pekiştirilmesi. Rekreasyonda yeni trendler ve yeni yaklaşımların sınıflandırılması. |
Dersin İçeriği: |
Rekreasyon Yönetimi, Rekreasyon Liderliği, Türkiye de ve Dünya da Rekreasyonun öneminin incelenmesi ve yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi. Rekreasyonda yeni yaklaşımlar olarak İnsanların zihinsel, psikolojik ve fiziksel açıdan rahatlaması ve işten arta kalan boş zamanlarını aktivitelerle geçirmesi rekreasyonda yeni yaklaşımları ortaya çıkarmıştır. Üniversitelerde, iş yerlerinde, hastaneler de dahil çalışanların, hastaların, öğrencilerin boş zaman faaliyetlerine katılımlarını destekleyecek programlar yapılmıştır ve yapılmaya da devam etmektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Rekreasyon olgusuna temel yaklaşım |
Konuya ilişkin ön okumalar |
2) |
Rekreaktif faaliyetlerin sınıflandırılması |
Konuya ilişkin ön okumalar |
3) |
Rekreaktif faaliyetlerin özellikleri |
Konuya ilişkin ön okumalar |
4) |
Rekreasyon olgusunun tarihsel gelişimi |
Konuya ilişkin ön okumalar |
5) |
Rekreasyonun diğer alanlarla ilişkisi |
Konuya ilişkin ön okumalar |
6) |
Rekreasyon ve spor arasındaki ilişki |
Konuya ilişkin ön okumalar |
7) |
Rekreasyon ve ekonomi/çevre ilişkisi |
Konuya ilişkin ön okumalar |
8) |
VİZE SINAVI |
yok |
9) |
Rekreasyon olgusuna makro çevre yaklaşımı |
Konuya ilişkin ön okumalar |
10) |
Rekreasyon faaliyetlerinde organizmalar |
Konuya ilişkin ön okumalar |
11) |
Rekreasyon faaliyetlerinde liderlik |
Konuya ilişkin ön okumalar |
12) |
Kamusal alanlarda rekreasyon |
Konuya ilişkin ön okumalar |
13) |
Uygulama alanları ve tesisler |
Konuya ilişkin ön okumalar |
14) |
Rekreasyonda yeni trendler |
Konuya ilişkin ön okumalar |
15) |
FİNAL |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme |
|
2) |
Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
|
3) |
Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi |
|
4) |
Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme |
|
5) |
Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama |
|
6) |
Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme |
|
7) |
Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme |
|
8) |
Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi |
|
9) |
Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme |
|
10) |
İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma |
|
11) |
Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme |
|
12) |
Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme |
|
13) |
Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi |
|
14) |
Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi |
|