İnternet ve Ağ Teknolojileri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC322
Ders İsmi: Rekreasyonda Yeni Yaklaşımlar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜLSÜM YILMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜLSÜM YILMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Boş zaman ve serbest zaman tanımları, kavramsal yaklaşımlar, oyun ve boş zaman ilişkisi, rekreasyonun tanımı ve değişik ülkelerdeki uygulamalar. Rekreasyon ve spora ilişkin uygulamaların tartışılması ve haftalara göre araştırmalarla pekiştirilmesi. Rekreasyonda yeni trendler ve yeni yaklaşımların sınıflandırılması.
Dersin İçeriği: Rekreasyon Yönetimi, Rekreasyon Liderliği, Türkiye de ve Dünya da Rekreasyonun öneminin incelenmesi ve yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi. Rekreasyonda yeni yaklaşımlar olarak İnsanların zihinsel, psikolojik ve fiziksel açıdan rahatlaması ve işten arta kalan boş zamanlarını aktivitelerle geçirmesi rekreasyonda yeni yaklaşımları ortaya çıkarmıştır. Üniversitelerde, iş yerlerinde, hastaneler de dahil çalışanların, hastaların, öğrencilerin boş zaman faaliyetlerine katılımlarını destekleyecek programlar yapılmıştır ve yapılmaya da devam etmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Rekreasyon olgusuna genel yaklaşımı bilir ve açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Boş zaman ve rekreasyon olgusunun tarihsel gelişim sürecini bilir ve tanımlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Rekreasyonun diğer alanlar ile ilişkisi tartışılır.
Öğrenme Yetkinliği
1) Rekreasyon olgusuna makro çevre yaklaşımı değerlendirilebilecektir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Rekreasyon faaliyetlerinde liderlik bilir ve yorumlanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Rekreasyonda yeni trendler ve yeni yaklaşımlar bilinir ve tartışılır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Rekreasyon olgusuna temel yaklaşım Konuya ilişkin ön okumalar
2) Rekreaktif faaliyetlerin sınıflandırılması Konuya ilişkin ön okumalar
3) Rekreaktif faaliyetlerin özellikleri Konuya ilişkin ön okumalar
4) Rekreasyon olgusunun tarihsel gelişimi Konuya ilişkin ön okumalar
5) Rekreasyonun diğer alanlarla ilişkisi Konuya ilişkin ön okumalar
6) Rekreasyon ve spor arasındaki ilişki Konuya ilişkin ön okumalar
7) Rekreasyon ve ekonomi/çevre ilişkisi Konuya ilişkin ön okumalar
8) VİZE SINAVI yok
9) Rekreasyon olgusuna makro çevre yaklaşımı Konuya ilişkin ön okumalar
10) Rekreasyon faaliyetlerinde organizmalar Konuya ilişkin ön okumalar
11) Rekreasyon faaliyetlerinde liderlik Konuya ilişkin ön okumalar
12) Kamusal alanlarda rekreasyon Konuya ilişkin ön okumalar
13) Uygulama alanları ve tesisler Konuya ilişkin ön okumalar
14) Rekreasyonda yeni trendler Konuya ilişkin ön okumalar
15) FİNAL yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yaylı A., (2014). Rekreasyona Giriş, Detay yayıncılık, ANKARA.
Diğer Kaynaklar: Yaylı A., (2014). Rekreasyona Giriş, Detay yayıncılık, ANKARA.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Bilgisayar temel bileşenleri olan donanım, yazılım, ağ ve işletim sistemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olabilmeli.
2) İnternet ve Ağ Teknolojileri alanında bir problemin tanımını yapıp, çözümü için gerekli verileri tanımlayıp, algoritmasını tasarlayıp farklı programlama dilleri ile çözüm oluşturabilmeli
3) İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanabilmeli.
4) Temel ağ cihazlarının kurulumunu, bakımı, test ve optimizasyon işlemlerini yapabilmeli.
5) Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olabilir.
6) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir.
7) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olabilir.
8) Web tabanlı proje geliştirip, internet tabanlı programlama yapabilmeli
9) Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir.
10) İnternet ve Ağ Teknolojileri ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirleyebilmeli ve yenilikçi çözümler üretebilmek için bilgilerini yeni ve güncel yapıları öğrenebilmek için aktarabilmeli
11) İşletme faaliyetlerinde bireysel sorumluluk alabilme ve takım çalışmasına yatkın olabilmeli
12) Düşünce ve önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmeli
13) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisi kazanabilmeli
14) Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili süreci/süreçleri planlama becerisine sahip olmalı
15) İnternet ve Ağ Teknolojileri ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmeli
16) İnternet ve Ağ Teknolojileri alanındaki etik değerlere ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilmeli

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar temel bileşenleri olan donanım, yazılım, ağ ve işletim sistemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olabilmeli.
2) İnternet ve Ağ Teknolojileri alanında bir problemin tanımını yapıp, çözümü için gerekli verileri tanımlayıp, algoritmasını tasarlayıp farklı programlama dilleri ile çözüm oluşturabilmeli
3) İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili uygulamalar için gerekli olan programlama dillerini, yeni yöntemleri ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilme becerisini kazanabilmeli.
4) Temel ağ cihazlarının kurulumunu, bakımı, test ve optimizasyon işlemlerini yapabilmeli.
5) Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olabilir.
6) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir.
7) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olabilir.
8) Web tabanlı proje geliştirip, internet tabanlı programlama yapabilmeli
9) Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir.
10) İnternet ve Ağ Teknolojileri ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirleyebilmeli ve yenilikçi çözümler üretebilmek için bilgilerini yeni ve güncel yapıları öğrenebilmek için aktarabilmeli
11) İşletme faaliyetlerinde bireysel sorumluluk alabilme ve takım çalışmasına yatkın olabilmeli
12) Düşünce ve önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmeli
13) Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil yeterliliklerine sahip olma becerisi kazanabilmeli
14) Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde İnternet ve Ağ teknolojileri ile ilgili süreci/süreçleri planlama becerisine sahip olmalı
15) İnternet ve Ağ Teknolojileri ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmeli
16) İnternet ve Ağ Teknolojileri alanındaki etik değerlere ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilmeli

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100