Ağız ve Diş Sağlığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC322
Ders İsmi: Rekreasyonda Yeni Yaklaşımlar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜLSÜM YILMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜLSÜM YILMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Boş zaman ve serbest zaman tanımları, kavramsal yaklaşımlar, oyun ve boş zaman ilişkisi, rekreasyonun tanımı ve değişik ülkelerdeki uygulamalar. Rekreasyon ve spora ilişkin uygulamaların tartışılması ve haftalara göre araştırmalarla pekiştirilmesi. Rekreasyonda yeni trendler ve yeni yaklaşımların sınıflandırılması.
Dersin İçeriği: Rekreasyon Yönetimi, Rekreasyon Liderliği, Türkiye de ve Dünya da Rekreasyonun öneminin incelenmesi ve yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi. Rekreasyonda yeni yaklaşımlar olarak İnsanların zihinsel, psikolojik ve fiziksel açıdan rahatlaması ve işten arta kalan boş zamanlarını aktivitelerle geçirmesi rekreasyonda yeni yaklaşımları ortaya çıkarmıştır. Üniversitelerde, iş yerlerinde, hastaneler de dahil çalışanların, hastaların, öğrencilerin boş zaman faaliyetlerine katılımlarını destekleyecek programlar yapılmıştır ve yapılmaya da devam etmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Rekreasyon olgusuna genel yaklaşımı bilir ve açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Boş zaman ve rekreasyon olgusunun tarihsel gelişim sürecini bilir ve tanımlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Rekreasyonun diğer alanlar ile ilişkisi tartışılır.
Öğrenme Yetkinliği
1) Rekreasyon olgusuna makro çevre yaklaşımı değerlendirilebilecektir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Rekreasyon faaliyetlerinde liderlik bilir ve yorumlanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Rekreasyonda yeni trendler ve yeni yaklaşımlar bilinir ve tartışılır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Rekreasyon olgusuna temel yaklaşım Konuya ilişkin ön okumalar
2) Rekreaktif faaliyetlerin sınıflandırılması Konuya ilişkin ön okumalar
3) Rekreaktif faaliyetlerin özellikleri Konuya ilişkin ön okumalar
4) Rekreasyon olgusunun tarihsel gelişimi Konuya ilişkin ön okumalar
5) Rekreasyonun diğer alanlarla ilişkisi Konuya ilişkin ön okumalar
6) Rekreasyon ve spor arasındaki ilişki Konuya ilişkin ön okumalar
7) Rekreasyon ve ekonomi/çevre ilişkisi Konuya ilişkin ön okumalar
8) VİZE SINAVI yok
9) Rekreasyon olgusuna makro çevre yaklaşımı Konuya ilişkin ön okumalar
10) Rekreasyon faaliyetlerinde organizmalar Konuya ilişkin ön okumalar
11) Rekreasyon faaliyetlerinde liderlik Konuya ilişkin ön okumalar
12) Kamusal alanlarda rekreasyon Konuya ilişkin ön okumalar
13) Uygulama alanları ve tesisler Konuya ilişkin ön okumalar
14) Rekreasyonda yeni trendler Konuya ilişkin ön okumalar
15) FİNAL yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yaylı A., (2014). Rekreasyona Giriş, Detay yayıncılık, ANKARA.
Diğer Kaynaklar: Yaylı A., (2014). Rekreasyona Giriş, Detay yayıncılık, ANKARA.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel düzeyde bilgiyi, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk alır.
3) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
4) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili terimleri açıklar.
5) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir.
6) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili güncel gelişmelerden haberdar olur.
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına ve insan haklarına uygun davranır.
8) İlgili diğer disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
9) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili konularda sözlü ve yazılı haberleşme yöntemlerini kullanarak iletişim kurar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel düzeyde bilgiyi, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk alır.
3) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
4) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili terimleri açıklar.
5) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir.
6) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili güncel gelişmelerden haberdar olur.
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına ve insan haklarına uygun davranır.
8) İlgili diğer disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
9) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili konularda sözlü ve yazılı haberleşme yöntemlerini kullanarak iletişim kurar.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100