Dersin Amacı: |
Boş zaman ve serbest zaman tanımları, kavramsal yaklaşımlar, oyun ve boş zaman ilişkisi, rekreasyonun tanımı ve değişik ülkelerdeki uygulamalar. Rekreasyon ve spora ilişkin uygulamaların tartışılması ve haftalara göre araştırmalarla pekiştirilmesi. Rekreasyonda yeni trendler ve yeni yaklaşımların sınıflandırılması. |
Dersin İçeriği: |
Rekreasyon Yönetimi, Rekreasyon Liderliği, Türkiye de ve Dünya da Rekreasyonun öneminin incelenmesi ve yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi. Rekreasyonda yeni yaklaşımlar olarak İnsanların zihinsel, psikolojik ve fiziksel açıdan rahatlaması ve işten arta kalan boş zamanlarını aktivitelerle geçirmesi rekreasyonda yeni yaklaşımları ortaya çıkarmıştır. Üniversitelerde, iş yerlerinde, hastaneler de dahil çalışanların, hastaların, öğrencilerin boş zaman faaliyetlerine katılımlarını destekleyecek programlar yapılmıştır ve yapılmaya da devam etmektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Rekreasyon olgusuna temel yaklaşım |
Konuya ilişkin ön okumalar |
2) |
Rekreaktif faaliyetlerin sınıflandırılması |
Konuya ilişkin ön okumalar |
3) |
Rekreaktif faaliyetlerin özellikleri |
Konuya ilişkin ön okumalar |
4) |
Rekreasyon olgusunun tarihsel gelişimi |
Konuya ilişkin ön okumalar |
5) |
Rekreasyonun diğer alanlarla ilişkisi |
Konuya ilişkin ön okumalar |
6) |
Rekreasyon ve spor arasındaki ilişki |
Konuya ilişkin ön okumalar |
7) |
Rekreasyon ve ekonomi/çevre ilişkisi |
Konuya ilişkin ön okumalar |
8) |
VİZE SINAVI |
yok |
9) |
Rekreasyon olgusuna makro çevre yaklaşımı |
Konuya ilişkin ön okumalar |
10) |
Rekreasyon faaliyetlerinde organizmalar |
Konuya ilişkin ön okumalar |
11) |
Rekreasyon faaliyetlerinde liderlik |
Konuya ilişkin ön okumalar |
12) |
Kamusal alanlarda rekreasyon |
Konuya ilişkin ön okumalar |
13) |
Uygulama alanları ve tesisler |
Konuya ilişkin ön okumalar |
14) |
Rekreasyonda yeni trendler |
Konuya ilişkin ön okumalar |
15) |
FİNAL |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel düzeyde bilgiyi, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk alır. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
|
4) |
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili terimleri açıklar. |
|
5) |
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. |
|
6) |
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili güncel gelişmelerden haberdar olur. |
|
7) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına ve insan haklarına uygun davranır. |
|
8) |
İlgili diğer disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptir. |
|
9) |
Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili konularda sözlü ve yazılı haberleşme yöntemlerini kullanarak iletişim kurar. |
|