Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Numbers |
- |
2) |
Logaritma |
- |
3) |
Lineer Denklem ve Grafikler |
- |
4) |
-Lineer Denklemler ve Grafikler: Sosyal Bilimlerden Örnekler
-Eşitsizlikler ve İkinci Dereceden Denklemler |
ilgili okuma |
5) |
Sigma Gösterimi Kavram ve Örnekler |
- |
6) |
Fonksiyonun Tanımı, Bir Noktadaki Değeri ve Bazı Çeşitleri, Fonksiyon Cebiri ve Ekonomideki Uygulamaları |
ilgili okuma |
7) |
Vize için örnek soru çözümü |
genel tekrar |
8) |
vize |
genel tekrar |
9) |
Ters Fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonların Grafiği |
- |
10) |
Finansal Matematik |
Logaritma ve Üslü ifadeler |
11) |
Sayma Kuralları,Pernutasyon ve Kombinasyon-1 |
ilgili okumalar |
12) |
Sayma Kuralları, Permütasyon ve Kombinasyon-2 |
Önceki haftanın tekrarı |
13) |
Olasılık |
önceki haftanın tekrarı |
14) |
Finale hazırlık örnekleri |
genel tekrar |
15) |
final sınavı |
genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: |
1-Bronshtein, I.N.; Semendyayer, K.A.; Musiol, G.; Muehlig, H. (2005). Handbook of mathematics. Springer
2-Dowling, E. T. (2001). Introduction to mathematical economics. Schaum’s Outlines
3-Haeussler, E.F. (2019). Introductory mathematical analysis for business, economics and the life and social sciences. Pearson
|
Diğer Kaynaklar: |
1-Bronshtein, I.N.; Semendyayer, K.A.; Musiol, G.; Muehlig, H. (2005). Handbook of mathematics. Springer
2-Dowling, E. T. (2001). Introduction to mathematical economics. Schaum’s Outlines
3-Haeussler, E.F. (2019). Introductory mathematical analysis for business, economics and the life and social sciences. Pearson
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma
|
1 |
2) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması |
5 |
3) |
Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma |
1 |
4) |
Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması |
2 |
5) |
Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması |
3 |
6) |
Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi |
3 |
7) |
Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması |
3 |
8) |
Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak |
1 |
9) |
Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak |
1 |
10) |
Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak |
1 |
11) |
Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek. |
1 |