Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FCC109
Ders İsmi: Mathematics
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 4
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CEREN BÖRÜBAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi CEREN BÖRÜBAN
EMİR GÜL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencinin matematiksel öğrenme stilinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. Bu ders, öğrencilere matematiğin temel kavramlarını öğreterek ve onlara analitik bir zihniyet kazandırarak matematiğin önemini gösterir.
Dersin İçeriği: Ders, sosyal bilimler için matematiğin temelini oluşturan sayılar, fonksiyonlar, sigma gösterimi ve olasılık konularını ve matematiğin bazı sosyal bilim uygulamalarını kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sayılar hakkında bilgi sahibi olmak
2) Fonksiyon kavramını tanıma ve fonksiyon grafiklerini çözme
3) Logaritmik ve üstel fonksiyonlar hakkında bilgi sahibi olmak
4) Sigma Notasyonu: Kavram ve Örnekler
5) Fonksiyonun Tanımı, Bir Noktadaki Değeri ve Bazı Çeşitleri, Fonksiyon Cebiri ve Ekonomideki Uygulamaları
6) Vizeye hazırlık
7) vize
8) Ters Fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonların Grafiği
9) Sayma Kuralları, Permütasyon ve Kombinasyon -1
10) Sayma Kuralları, Permütasyon ve Kombinasyon -2
11) Olasılık
12) finale hazırlık
13) final
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) -Lineer Denklemler ve Grafikler: Sosyal Bilimlerden Örnekler -Eşitsizlikler ve İkinci Dereceden Denklemler
2) Finans Matematiği
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Numbers -
2) Logaritma -
3) Lineer Denklem ve Grafikler -
4) -Lineer Denklemler ve Grafikler: Sosyal Bilimlerden Örnekler -Eşitsizlikler ve İkinci Dereceden Denklemler ilgili okuma
5) Sigma Gösterimi Kavram ve Örnekler -
6) Fonksiyonun Tanımı, Bir Noktadaki Değeri ve Bazı Çeşitleri, Fonksiyon Cebiri ve Ekonomideki Uygulamaları ilgili okuma
7) Vize için örnek soru çözümü genel tekrar
8) vize genel tekrar
9) Ters Fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonların Grafiği -
10) Finansal Matematik Logaritma ve Üslü ifadeler
11) Sayma Kuralları,Pernutasyon ve Kombinasyon-1 ilgili okumalar
12) Sayma Kuralları, Permütasyon ve Kombinasyon-2 Önceki haftanın tekrarı
13) Olasılık önceki haftanın tekrarı
14) Finale hazırlık örnekleri genel tekrar
15) final sınavı genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-Bronshtein, I.N.; Semendyayer, K.A.; Musiol, G.; Muehlig, H. (2005). Handbook of mathematics. Springer

2-Dowling, E. T. (2001). Introduction to mathematical economics. Schaum’s Outlines

3-Haeussler, E.F. (2019). Introductory mathematical analysis for business, economics and the life and social sciences. Pearson
Diğer Kaynaklar: 1-Bronshtein, I.N.; Semendyayer, K.A.; Musiol, G.; Muehlig, H. (2005). Handbook of mathematics. Springer

2-Dowling, E. T. (2001). Introduction to mathematical economics. Schaum’s Outlines

3-Haeussler, E.F. (2019). Introductory mathematical analysis for business, economics and the life and social sciences. Pearson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

6

7

8

9

11

12

13

14

15

4

10

Program Kazanımları
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma
2) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması
3) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma
4) Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması
5) Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması
6) Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi
7) Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması
8) Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak
9) Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak
10) Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak
11) Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma 1
2) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması 5
3) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma 1
4) Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması 2
5) Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması 3
6) Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi 3
7) Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması 3
8) Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak 1
9) Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak 1
10) Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak 1
11) Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %