Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin siyasal iletişimle ilgili temel kavram ve kuramları tanımasını, medya ve siyaset ilişkisini, siyasal iletişimin siyasetteki önemini, siyasal kampanya, siyasal reklam ve siyasal pazarlama süreçlerinin siyasal tercihlerdeki rolünü anlamasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, siyasal iletişimle ilgili kavram ve kuramlar, medya-siyaset ilişkisi, algı yönetimi, propaganda, siyasal pazarlama, siyasal kültür, siyasal katılım, siyasal kampanya, siyasal imaj , lobicilik gibi konuları kapsamaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
|
|
1) |
Siyasal İletişime Giriş |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Siyasal İletişimin Aktörleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Algı Yönetimi ve Propaganda |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Haberin Siyasal İnşası |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Siyasal Katılım ve Seçmen Davranışı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Kitle Psikolojisi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Yumuşak Güç ve Kamu Diplomasisi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Liderlik ve Siyasal İmaj |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Siyasal Kampanyalar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Siyasal İkna |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Siyasal Kültür |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Lobicilik |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Aziz, A. (2019). Siyasal İletişim. Ankara: Nobel Yayınları.
Tokgöz, O. (2014), Siyasal İletişimi Anlamak, (2. Baskı), Ankara: İmge Yayınları.
Köker, E. (1998). Politikanın İletişimi İletişimin Politikası. Ankara: Vadi Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
Aziz, A. (2019). Siyasal İletişim. Ankara: Nobel Yayınları.
Tokgöz, O. (2014), Siyasal İletişimi Anlamak, (2. Baskı), Ankara: İmge Yayınları.
Köker, E. (1998). Politikanın İletişimi İletişimin Politikası. Ankara: Vadi Yayınları.
|