Bilgisayar Programcılığı (İ.Ö) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CPP105 | ||||||||
Ders İsmi: | Programlama ve Algoritma | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ESRA ALKAYA KARAGÖL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel algoritma ve programlama bilgi ve becerisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Algoritma, Akış Diyagramı, Programlama Araçları, Değişkenler ve Sabit, Giriş-Çıkış İşlemleri, Operatörler, Karar Yapıları, Döngü Kontrolleri, Tek Boyutlu Diziler, Çok Boyutlu Diziler, Değer Döndürmeyen Alt Programlar, Değer Döndüren Alt Programlar, Görsel programlama. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Programlama ve Algoritmaya Giriş, | Sunum dosyası. |
2) | Akış Diyagramları, Değişkenler, Sabitler ve Veri türleri | Sunum dosyası. |
3) | C# programlama diline giriş ve veri türleri. | Sunum dosyası. |
4) | Karar Yapıları | Sunum dosyası. |
5) | Döngü Kontrolleri | Sunum dosyası. |
6) | Döngü Kontrolleri | Sunum dosyası |
7) | Tek Boyutlu Diziler | Sunum dosyası. |
9) | Çok Boyutlu Diziler | Sunum dosyası. |
10) | Alt Programlar | Sunum dosyası. |
11) | Toolbox | Sunum dosyası |
12) | Görsel Uygulamalar | Sunum dosyası |
13) | Görsel Uygulamalar | Sunum dosyası |
14) | Görsel Uygulamalar | Sunum dosyası. |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretmen ders notarı |
Diğer Kaynaklar: | Algoritma ve Programlamaya Giriş, Dr. Selçuk Alp, Arzu Kilitçi, Umuttepe Yayınları – Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Doç. Dr. Fahri Vatansever, Seçkin Yayınevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
8 |
4 |
5 |
6 |
7 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemleri tanıma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur. | |||||||||||||||
2) Bilgisayar ve bilişim teknolojileri alanındaki yeni teknolojileri takip edebilmek ve kendini geliştirebilir. | |||||||||||||||
3) Yazılım geliştirme sürecinde planlama, tasarlama ve farklı programlama dillerini kullanarak gerçekleme becerisine sahip olabilir. | |||||||||||||||
4) Bilişim teknolojileri alanında kullanılan görsel tasarım mantığının anlaşılması ve uygulanması için gerekli olan bilgi, beceri ve teknik alt yapıya sahip olabilir. | |||||||||||||||
5) Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olabilir. | |||||||||||||||
6) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir. | |||||||||||||||
7) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olabilir. | |||||||||||||||
8) Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimser. | |||||||||||||||
9) Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir. | |||||||||||||||
10) ASP.NET Web Forms kullanarak karmaşık web tabanlı uygulamalar geliştirebilir. | |||||||||||||||
11) Fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme ve iletişim kurarken Türkçe’yi en doğru şekilde kullanabilme becerisine sahip olabilir. | |||||||||||||||
12) ASP.NET MVC kullanarak karmaşık web tabanlı uygulamalar geliştirir. | |||||||||||||||
13) Swift programlama dili ile iOS işletim sistemi üzerinde çalışan mobil uygulamalar geliştirir. | |||||||||||||||
14) Windows Communucation Foundation(WCF) teknolojisini kullanarak servis tabanlı mimariye dayalı uygulama geliştirir. | |||||||||||||||
15) MS SQL Server veri tabanı yönetim sistemini kullanarak verileri saklamak ve yönetmek için gerekli tüm nesneleri oluşturur ve yönetir. | |||||||||||||||
16) İşletmeleri sistem yaklaşımı ile inceler ve bu yaklaşımla problemlere çözüm üretir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemleri tanıma, modelleme ve çözme becerisine sahip olur. | |
2) | Bilgisayar ve bilişim teknolojileri alanındaki yeni teknolojileri takip edebilmek ve kendini geliştirebilir. | |
3) | Yazılım geliştirme sürecinde planlama, tasarlama ve farklı programlama dillerini kullanarak gerçekleme becerisine sahip olabilir. | |
4) | Bilişim teknolojileri alanında kullanılan görsel tasarım mantığının anlaşılması ve uygulanması için gerekli olan bilgi, beceri ve teknik alt yapıya sahip olabilir. | |
5) | Bilgisayar ortamında verileri saklayabilme, organize edebilme ve sorgulayabilme becerisine sahip olabilir. | |
6) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilir. | |
7) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olabilir. | |
8) | Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimser. | |
9) | Bilgisayar ağlarına ilişkin temel kavramları öğrenmek, bilgisayarlar arası iletişim, organizasyon ve veri aktarım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir. | |
10) | ASP.NET Web Forms kullanarak karmaşık web tabanlı uygulamalar geliştirebilir. | |
11) | Fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme ve iletişim kurarken Türkçe’yi en doğru şekilde kullanabilme becerisine sahip olabilir. | |
12) | ASP.NET MVC kullanarak karmaşık web tabanlı uygulamalar geliştirir. | |
13) | Swift programlama dili ile iOS işletim sistemi üzerinde çalışan mobil uygulamalar geliştirir. | |
14) | Windows Communucation Foundation(WCF) teknolojisini kullanarak servis tabanlı mimariye dayalı uygulama geliştirir. | |
15) | MS SQL Server veri tabanı yönetim sistemini kullanarak verileri saklamak ve yönetmek için gerekli tüm nesneleri oluşturur ve yönetir. | |
16) | İşletmeleri sistem yaklaşımı ile inceler ve bu yaklaşımla problemlere çözüm üretir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |